Ik ben echt van mezelf uit to-taal niet agressief en papa ook niet, maar we staan er soms van te kijken hoe pissed we kunnen worden van zeurende kinderen! Ik had al een topic geopend over het ellenlange bedproces bij ons en gisteren was Eva zo vervelend dat ik haar wel wat kon doen. Ik was zelf verkouden en wilde met stijve spiern op de bank. Zij zeurde over haar prinsessendeken. We hadden een nieuw dekbed + overtrek gekocht, ze had het zelf uitgezocht en het was prima dat die deken dan op werd geruimd (te warm). Dus ze gaat onder dat dikke dekbed en ik ruim de deken op. Drama. En maar zeuren. Ik werd echt LINK. Ik wilde haar het liefst een klap geven, echt.
Papa had afgelopen week hetzelfde. Eva maakte drama’s om niks. Ze was oververmoeid na het kerstetentje en huilde en dreinde. Papa werd ook link en zette haar kwaad en hardhandiger dan normaal op de gang. Ze kwam naar me toe en zei dat papa ‘haar hoofd altijd kapot maakt’. Wat ze bedoelde? Geen idee. Papa slaat nooit, dus ik weet het niet.
Wij zijn echt niet voor slaan, maar we merken wel dat we allebei soms tot 100 moeten tellen. Slaan lost niks op, maar soms voel je gewoon frustratie! Ik wist niet dat ik dat in me had en papa ook niet. Wij zijn van die mensen die oude vrouwtjes helpen met oversteken, haha, helemaal niet aggressief ofzo. En ook niet heetgebakerd van karakter. Maar ze halen soms het bloed onder je nagels vandaan en dan moet je jezelf echt herpakken om geen verleidelijke tik te geven. Ik heb Eva gisteren wel een beetje hard bij haar armen gepakt en voelde me toen heel schuldig. Er zijn ouders die hun kind constant slaan, of uitschelden. Je zou ze de kost moeten geven! Laatst nog in de V&D. Een kindje stak haar handen uit en zat bijna tussen de liftdeuren. Ik zou zeggen: 'Pas op schat!", maar die aso-moeder zei: ‘Motte oew haanden eraf? Stomme doos!’ Haar kind was hooguit 1,5! En wel zwanger van een tweede…Zo wil ik niet met mijn kinderen omgaan!
Maar goed, ook ik moet me soms tot 100 tellen! Hebben jullie dit ook? En ben je ook ooit verleid tot een tik/kneep? Ik kreeg vroeger wel klappen trouwens en dat ben ik nooit vergeten. Het kwam niet vaak voor, maar is weleens gebeurd. Dat wil ik dus niet doen bij Eva en Max, maar goed…soms denk je echt van: GRRRRR, HOU OP! Zeker als je zelf brutaal wordt toegesproken door een 3-jarige en zij je slaat!
Groetjes Rainbow