Je geld krijgt als je in Rusland een kindje krijgt

Moskou betaalt 400 euro per baby

Uitgegeven: 29 januari 2004 20:13

MOSKOU - Het stadsbestuur van Moskou is een campagne begonnen om de bevolking te laten groeien. Jonge stellen krijgen 400 euro als beloning voor hun eerste baby. Voor meer kinderen wordt een nog grotere beloning in het vooruitzicht gesteld. Dat hebben functionarissen in Moskou donderdag gezegd.

De Russische bevolking neemt per jaar met naar schatting een miljoen mensen af. De gemeenteraad in Moskou heeft daarom besloten jonge stellen te belonen om meer kinderen te nemen. Stellen kunnen voor het tweede kind 560 euro en voor het derde kind 800 euro tegemoet zien. Een gemeenteambtenaar zei dat de nieuwe maatregel de stad een kleine 30 miljoen euro kan kosten.

Wat zal er allemaal wel niet gebeuren daar. Geld verdienen d.m.v. het fokken van een kindje. Tjonge jonge waar moet dat heen?

Liefs Kristel

Nou ja ik kan het me een beetje voorstellen.
In Rusland is de levensverwachting nu niet zo hoog meer.
Maar dit is wel een extreme oplossing.Precies het omgekeerde wat er in China gebeurt…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Ehm…beetje RAAR voorstel zeg!!!
Klinkt inderdaad als geld verdienen door kinderen te “fokken”.

Weet nog niet zo goed wat ik er van denken moet eerlijk gezegd.

Ik snap heus wel dat de bevolking weer moet groeien enzo (ook i.v.m. de economie en veel andere dingen) maar of DIT nou de juiste oplossing daarvoor is?
Ik denk eerlijk gezegd van niet…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

P.S. Idd Sam…ik moest ook meteen aan China denken. Precies het omgekeerde.

Gewijzigd door - Bieb op 30 Jan 2004 12:54:14

De economie van Rusland is niet hoog. Zwanger worden, kindje baren, even cashen, kindje wegdoen. En dan weer want je krijgt bij elk kindje die je fokt meer geld binnen.
In China puilen de tehuizen uit, wat denk je wat hier gaat gebeuren? Vreselijk. Mijn man legde zelfs een relatie met prostituees. Dat pooiers zo ook weer een melkkoetje erbij hebben. Heb er geen goed woord voor over. Ik zou onderwijs en kinderopvang, ziektekosten goedkoper maken voor kinderen en ouders (om ze te lokken).

Liefs Kristel

ach joh die regel is zo oud als de weg naar rome, hoe meer kinderen hoe meer geld, was vroeger hier ook zo met de kinderbijslag en dat komt elke kwartaal weer terug he…in bulgarije vroeger ook hoge bonussen voor het derde kind

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

idd belachelijk hoor

Om nog even op China terug te komen, ze leggen hun pasgeboren kindje gewoon aan de kant van de weg en laten het verrekken.
Tis een schande dat zoiets gebeurt.
Hebben ze nog nooit gehoord van de pil en condooms gehoord…

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Ja, maar had dat niet iets met meisjes te maken?
Als je een jongetje krijgt is er niks aan de hand, maar meisjes hebben ze al “teveel” .
Zo ongeveer ging het verhaal toch???
Of zit ik er weer eens helemaal naast?
Vond het altijd een verschrikkelijk verhaal.

Groetjes, Bianca

Tja het is hier toch eigelijk het zelfde? wij krijgen kinderbijslag (nou ja Krijgen)

Liefs Tries

Ja Tries, we krijgen hier kinderbijslag. Heel fijn. Maar stel je eens voor dat ze dat anders deden en de hele kinderbijslag van 2 jaar ineens aan jou geven alleen als je een kind krijgt. Zo in het handje. Ik denk ook dat de insteek hier in Nederland gewoon anders is. Zijn het geld gewoon (althans de meeste). Gaan niet om de kinderbijslag zwanger worden.

Liefs Kristel

ja die russen hebben altijd iets bijzonders
gewoon belagelijk apsurt gewoon

gr marielle

In China mogen ze maar 1 kindje krijgen daarna niet meer! En daarom zil iedereen daar een jongetje dus laten ze of meisje gewoon weg halen als ze daravan zwanger zijn of ze “dumpen” het ergens

Zwaar triest vind ik dat!

Maar ik vind dat van Moskou ook maar stom straks gaan ze idd kinderen fokken voor geld en dan weer wegdoen
Arme kinderen!

Groetjes,

Diana

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

China is een triest verhaal alleen de rijken mogen meerdere kinderen krijgen ze mogen wel een 2de kindje maar moeten daar voor betalen…

Liefs Tries

In China is heel erg overbevolking en vandaar het “1 kind” systeem (walgelijk natuurlijk, maar goed oke…) en dan willen mensen liever een jongen geloof ik… Ik snap het ook niet hoor. En dat van Rusland is ook van de zotte, daar wonen veel arme mensen, die volgens mij rustig denken, nou ff gauw een kind maken en dan hebben we mooi weer een hoop geld. Voor die mensen is 400 euro heel veel hoor! En daarop volgend nog meer geld… Volgens mij raken de kindertehuizen dan overvol. Vind het anders dan kinderbijslag hoor. Maar goed, ook daar hoor je dit idd wel over, terwijl dat geld van de kb gewoon nodig is.

groetjes Monique