Jaspers eerste week bij de BSO


#1

Ja de veranderingen zijn in gang gezet…
Mn grote kleine vent is van het kinderdagverblijf over gegaan naar de BSO,
dit was zn eerst week en het is super goed gegaan! Volgens de leidsters is het net of ie er al jaren komt, zo makkelijk past ie zich aan en gaat ie om met andere kindjes. Echt een allemans vriendje, en ja ik ben dus reuze trots op hem!

Vond het best spannend, en meteen op dag 1 moest ik al ‘loslaten’ aangezien het hekwerk van het schoolplein gewoon open stond en de deur van het BSO lokaal naar buiten ook open vanwege de warmte… Ik zag mn mannetje er al stiekem vandoor gaan zonder dat iemand het merkte. Daar heb ik op mn werk best vaak aan gedacht. Dus toen ik hem s’middags kwam ophalen heb ik dat ook maar meteen benoemd naar de leidster. Ze kon het zich goed voorstellen en heeft me uitgelegd dat ze met alle kindjes, maar ook heel duidelijk met Jasper heeft besproken tot waar ze op het schoolplein (binnen de hekken) mogen komen, en dat hij zich daar keurig aan gehouden heeft.

Jasper had al volop stoere verhalen over de grote jongens waar hij mee gespeeld heeft, verrassend voor mij blijkt ie ook een grote broer op de BSO te hebben (ik weet van niks…haha!) en hij kent een aantal grotere kinderen van gezicht die bij zijn vorige dagopvang meekwamen om broertjes en zusjes op te halen.

Wat worden ze snel groot… (zucht)

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Dat gaat dan snel z’on grote broer erbij, fijn dat het goed gaat en hij het leuk vind.


#3

Heerlijk he als ze zich zo snel aan kunnen passen. Hier gelukkig ook zo eentje.

Liefs Michelle


#4

Wat heerlijk dat alles zo goed gaat.

Is toch altijd maar weer afwachten, het is tenslotte een hele stap van crèche naar basisschool en BSO.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#5

Leuk verhaal! En ja kan me voorstellen dat het loslaten erg moeilijk is voor een mama, ze worden inderdaad snel groot he! Ik moet er nog niet aan denken hoor!

Geniet van Elke dag!


#6
quote:
Leuk verhaal! En ja kan me voorstellen dat het loslaten erg moeilijk is voor een mama, ze worden inderdaad snel groot he! Ik moet er nog niet aan denken hoor!

Geniet van Elke dag!


goh dat heb ik ook! Ik denk dat heel veel moeders dit hebben net als de vaders natuurlijk en het wordt altijd gezegd he dat de tijd zo snel gaat maar goh in werkelijkheid gaat de tijd nog sneller dan snel! Mn oudste nu alweer naar de basisschool na de zomer… Voor je t weet is t mn oudste is alweer afgestudeerd… brrr ik krijg er bibbers van als ik eraan denk

smul van het leven


#7
quote:
quote:
Leuk verhaal! En ja kan me voorstellen dat het loslaten erg moeilijk is voor een mama, ze worden inderdaad snel groot he! Ik moet er nog niet aan denken hoor!

Geniet van Elke dag!


goh dat heb ik ook! Ik denk dat heel veel moeders dit hebben net als de vaders natuurlijk en het wordt altijd gezegd he dat de tijd zo snel gaat maar goh in werkelijkheid gaat de tijd nog sneller dan snel! Mn oudste nu alweer naar de basisschool na de zomer… Voor je t weet is t mn oudste is alweer afgestudeerd… brrr ik krijg er bibbers van als ik eraan denk

smul van het leven


Heel herkenbaar! Ik heb dit ook met mijn dochtertje. Ik weet nog als de dag van gisteren ze lag in mijn armen en zo klein en nu is zij alweer 2 jaar onderweg naar haar derde en voor ik het weet alweer op school en ga zo maar door. Wat een leuk stukje over Jasper!!

Gewijzigd door - Philippa op 27 Aug 2013 11:16:43


#8

Dank! Inmiddels zijn we al een beetje aan het schoolritme gewend, twee weken geleden is de basisschool gestart! Ik had nog vakantie en kon hem dus steeds heen en weer brengen, dat was wel fijn! Vandaag voor het eerst een echte lange dag, voorschoolse-tussenschoolse en naschoolse opvang…pfff ik vind het wel veel hoor voor zo’n ventje, maar het is helemaal prima verlopen, toen ik m om 5 uur kwam ophalen zei hij " Ohh mam, nou al!!!" Hij had er dus duidelijk minder moeite mee dan mij!

Groetjes Carolien

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#9

Het lijkt me erg wennen als je kind naar de BSO/basisschool gaat! Maar als je weet dat hij het naar z’n zin heeft en niet elke dag met tegenzin gaat, maakt het al een stuk makkelijker! Mijn zusje vond het vroeger nooit leuk en ik zag dat m’n moeder het moeilijk vond om haar daar achter te laten. Dus fijn om te lezen dat het met Jasper zo goed gaat!

Groetjes Anke