Jason

Hallo allemaal,

Ons gespook is vrijwel helemaal opgelost.
Meestal word Jason nog maar 1 keer per nacht wakker…
Zo rond een uur of 5 en slaapt dan gelukkig meestal verder tot 6.30.

Jason is nu 7 maanden (we gaan morgen naar het CB) en zijn schema is als volgt:
7.30 Fles 180 met 6 pepti en 2 rijstebloem (binnenkort over op papbordje)
10.00 Fruithapje
12.30 Fles 180 met 6 pepti
15.30 Lange vinger met thee
17.00/17.30 Groentehap
18.00/18.30 Fles 180 met 6 pepti

Ik wil eigenlijk al brood proberen, maar Jason heeft koemelkallergie en de dietiste heeft liever dat we daar nog mee wachten. Gebruiken jullie altijd hetzelfde brood? De ene keer hebben wij tarwe, de andere keer gewoon bruin en dan weer blue band wit brood… Kan dat kwaad voor Jason als hij boterhammen mag gaan eten?

Verder lees ik veel dat jullie de kleine laten liggen als deze na 20/30 min slaap wakker word en dat die dan verder slaapt. Dat is hier helaas geen waar. Kan het eraan liggen dat ik iets fout doe? Of heeft hij gewoon niet zoveel slaap nodig? Vaak is hij nog wel aan het wrijven in zijn ogen! Dus ik ga er vanuit dat hij nog slaap nodig heeft…

De 1e maanden lag hij rond 20.00 op bed, maar dit was altijd een drama. Toen we hem om 19.00 op bed gingen leggen ging het erg goed! Maar nu is hij vaak om 17.30/18.00 al zo moe…
Maar ik vind dit eigenlijk te vroeg om hem op bed te leggen.
Toch zeker omdat hij vaak nog 1 keer wakker is snachts en om 6.30 ook al klaarwakker is.

Wat vinden jullie?
Bedankt alvast!

Ik heb je verhaal even gelezen. Ik zelf ben niet bekend met koemelkallergie, maar als je dan toch met brood gaat beginnen dan is gewoon licht bruinbrood het beste.
Dus geen wit brood, ook niet die van blue bent goede start. En donker volkoren is ook niet goed voor de darmpjes die nog aan de vezels moet wennen.

Als je kind overdag weinig slaapt is het normaal dat hij om 18 uur eigenlijk al niet meer wakker kan blijven. Dan is het helemaal niet erg om je kind om 18:15-half 7 naar bed te brengen. Ik zou idd de kleine na 20 a 30 min laten liggen. Todat je zelf het gevoel heb, van dit aat hem niet worden. even eruit en na 30 min gewoon weer opnieuw proberen. Uiteindelijk zal hij het ritme van zijn middag slaap wel te pakken krijgen.

Vertrouw op je moeder gevoel!!!

Succes groetjes Rianne

Hoi maartje,
Ben blij je verhaal te lezen, want herken er veel in (qua slapen in ieder geval). Onze dochter (bijna 7 maanden) heeft bijna hetzelfde slaappatroon maar wordt af en toe ook nog een keertje extra wakker als we pech hebben.
Wij laten lara inderdaad even liggen als ze al snel wakker wordt. Dit betekent niet dat ik haar laat huilen, maar je hoort snel genoeg of ze echt huilt of een beetje ‘klaagt’. Onze ervaring is dat ze, als ze klaagt na zo’n 10 minuten weer in slaap valt, zo niet dan haal ik haar uit bed. 's nachts doen we hetzelfde en vaak werkt het (soms ook niet…)

Ook zijn wij lara vroeger naar bed aan het doen, was het nog niet zo lang geleden nog 20.00 uur, nu is het vaker 18.30 uur. Zeker als ze op het kdv is geweest. Ik merk dat Lara na 2 a 2,5 uur wakker gewoon in bed moet, dus de ene keer gaat ze om 18.30 uur naar bed en de andere keer om 19.00 uur.
Hoe vaak slaapt Jason overdag trouwens? Lara wil namelijk nog steeds graag 3 x slapen en ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

ik weet niet het hoe het zit met een koemelkallergie, maar ik geef lara gewoon licht bruin brood (koop dat speciaal voor haar vries ze per 2 in) met wat boter, verder nog geen beleg.

Succes en ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Sacha

Hoi,

Hier een moeder van een km intolerantie kindje. Je kan inderdaad beter nog niet met brood beginnen. Wel kan je met soepstengels van een bepaald merk beginnen. je kan dan ook met wat smeerworst beginnen. Verder zijn er km vrije producten als het goed is heeft je dieetist daar een lijst van anders is ie ook op internet te vinden.

veel succes

lon106

Hoi maartje fijn dat het zo goed gaat met Jason. Brood zou ik nog even mee wachten als de dietiste dat aangeeft.Ik geloof dat er trouwens ook koemelkvrij brood bestaat(vraag eens bij de bakker) en denk ook aan de boter. Wat betreft slapen Rens lag met die leeftijd ook al om 18.15 op bed. maakte voor het wakker worden 's ochtends niet uit. Was echt niet eerder wakker dan als hij pas om 19.00 naar bed ging. Sliep ook niet zoveel op de dag. Misschien dat hij ook wel beter gaat doorslapen als je hem gelijk naar bed doet als hij moe is. Rens z’n bedtijd is nog steeds wisselend hoor, soms al om 18.15 soms pas om 19.00 uur dus gewoon als hij moe is. Dit werkt voor hem zo het beste.

Ik zou idd nog even wachten met het brood.
Seth heeft ook kma en we zijn bij hem pas begonnen met 9 maanden, toen reageerde hij er goed op. We hebben hem toen een week of 2 geleden alleen tarwebrood gegeven.
Bij de supermarkt heb je ook brood zonder melk erin, ligt er wel aan per supermarkt, maar je moet maar eens bij de ingredienten kijken.

Wat slapen betreft idd misschien wat eerder op bed leggen. Seth ligt hier ook om half 7 in bed.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Op het consultatiebureau hadden ze geen tips over het slapen, uitproberen zei ze. Dus dat doen we dan maar weer he…

Jason sliep tot nu toe altijd 3 keer op een dag, maar ik merk dat hij wel eens een slaapje over begint te slaan. Maar dit is niet elke keer op hetzelfde tijdstip…

Ik ga hem nu wel proberen te laten liggen als hij zo snel wakker is. Stoppen jullie ze dan wel opnieuw in? Of echt wegblijven?

Ik heb rijstwafels gehaald, die mag ik van de dietiste gaan proberen. Dus ik ben heel erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Maar die krijgt hij volgende week pas. Deze week eerst nieuwe dingen van avondeten uitproberen. Vind het toch wel een heel gedoe hoor met die allergie, maar heb het er natuurlijk wel voor over!

@ ramona en lalala hij ging al een maand om 18.30 naar bed na zijn fles. Heb dit er niet duidelijk ingezet sorry. Maar het was nu echt om 17.30 vechten tegen de slaap maar niet willen slapen.

Gisteren is hij om 16.30 ineens in slaap gevallen en werd hij om 17.00 wakker. Toen ben ik hem eten gaan geven. Om 18.30 ben ik hem in badje gaan doen (nog geen tekenen van moeheid!) en iets na 19.00 lag hij erin.
Ik ben benieuwd of hij gewoon zijn slaapjes aan het verleggen is!
In ieder geval vind ik dat beter, dan wrijft hij in ieder geval het eten niet door heel zijn gezicht van moeheid! :open_mouth:

Thanks voor de reacties