Jason heeft moeite met slapen

Zal vast wel beter gaan met slapen straks. Wel goed dat je man nu wakker werd, denken er wel eens te licht over. Het moederschap is ontzettend leuk, maar vaak ook best zwaar. Daar mogen ze ook wel eens aan denken toch? Mijn man werd ook niet snel wakker van de kleine maar soms schopte ik hem er wel uit, hihi. Ken dat gevoel van er niet meer uit kunnen komen. Onzettend goed dat hij nu al z’n potje opeet zeg! Dan was hij er echt aan toe. Rens at binnen een dag of vier een heel potje groente en een heel potje fruit. Maar ik weet niet hoe het met fruit zit bij jou ivm met zijn kma. Was trouwens tegen het advies van het cb in (hij was toen 3,5 maand) maar hij was er gewoon aan toe en niet meer te houden. nou heeft rens natuurlijk geen kma waar ik rekening mee moest houden. Jason zal nu nog wel kleine potjes eten neem ik aan, maar hou er wel even rekening in dat er in sommige potjes vanaf 6 maanden wel koemelk of andere allergenen zitten.
Dat staat altijd aangegeven op de potjes(zowieso bij die van olvarit)

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik zit er ook over na te denken om hem al 2 potjes per dag te gaan geven.
Als zijn fles leeg is dan gaat hij heel hard huilen, hij is gewoon toe aan meer…
Vind het echt zielig!
Ben benieuwd hoe het deze nacht gaat.
Afgelopen nacht werd Jason om 1.30 en om 5.30 wakker, maar tutje erin en hij sliep weer… :open_mouth:
Ik werd elk kwartier wakker uit mijzelf alsof ik wachtte tot hij zou huilen…
Maar hopelijk leer ik dat snel af haha!

Hoe laat geven jullie meestal potjes?
Hij kreeg nu 3 dagen om 10.00 's ochtends worteltjes en morgen begin ik met een andere groente.
Ik dacht eraan om dan 's ochtends om 10.00 fruit te gaan geven en 's avonds groente.

Wat is dan de beste tijd hiervoor? Hij krijgt om 5.30 altijd een fles.

Hoi maartje,

Als jij denkt dat hij er aan toe is gewoon proberen. Ik gaf 's ochtends om 10.00 fruit en dan 's avonds om 17.00 dan kun je hem daarna gelijk zijn fles geven.
Had alleen wel mijn twijfels over dat je hem morgen en fruit en andere groente gaat geven. Kindjes met kma hebben meer kan op andere voedselallergien. Als je tegelijk 2 nieuwe dingen gaat geven en hij reageerd erop(uitslag last van de darmen ed) dan weet je niet waar dat van komt. Zou hem dan liever nog een paar dagen worteltjes geven als dat goed gaat. Zowieso is het goed om iets nieuws zeker 3 dagen te geven achter elkaar ivm wennen aan de smaak. Zou het dan afwisselen. Bv vanaf morgen fruit 3 dagen lang hetzelfde en dan 's avonds worteltjes. En dan over drie dagen hetzelfde fruit blijven geven en dan 's avonds een nieuwe groente enz. mijn zoontje kan bv niet tegen kiwi en dan is het wel fijn als je weet waardoor het komt. Veel succes ermee.
En trouwens dat slapen gaat al een stuk beter zo toch. Mijn zoontje was ook echt zichzelf niet de weken voordat hij potjes kreeg. Toen ik hem potjes ging geven had ik binnen een paar dagen een heel ander kind. Ik wil je wel aanraden om heel erg op te passen met allergenen(wat dat allemaal precies is staat vast wel op internet) bv notenpitjes van kiwi en aarbei ed die zou ik niet geven voordat hij een is want dan loop je kans dat hij nog meer allergien ontwikkeld.na het jaar zijn ze daar minder gevoelig voor. Dus straks ook opletten met koekjes en tot een jaar als je zelf voor hem wilt gaan koken zeker geen kant en klaar spul. Dat is zowieso te zout en bevat ook vaak allergenen.

Groetjes Ramona

Ik lees het helaas nu pas want vond dat wel een goede tip.
Heb vandaag al bruine bonen gegeven (had wel 3 dagen wortels gegeven).
Kan wel dan met bonen doorgaan en dan fruit erbij.
Thanks voor de tip!

En inderdaad voor die allergenen had de dietiste mij ook al gewaarschuwd.

Maar zou hij dan om half 6 zjin fles nog wel drinken?
De dietiste zei ook dat ik over een maand een fles weg moest laten…
Dan kan ik niet om half 6 de laatste en 8 uur weer de 1e geven?

Heb nog even naar Rens z’n schema met 6 maanden gezocht. Hij kreeg toen nog 4 voedingen, wij zijn overgegaan op drie toen hij tussen de middag brood ging eten(volgens mij met 6,5 maand) Waarschijnlijk zal jouw zoontje nu niet gelijk ook al brood krijgen omdat hij pas net gestart is met bijvoeding.
Dit was mijn schema toen
7.00 200cc bv met rijstebloem
10.00 fruit
11.30 bv
14.30 bv
17.00 groente
19.30 200cc bv met rijstebloem
De voeding van 14.30 ging er bij ons af toen Rens brood ging eten en hij kreeg toen daarvoor in de plaats roosvicee en een rijstwafel.
De voeding van 19.30 ging er bij ons af toen hij bijna 9 maanden was. Je laat dus de derde voeding als eerste vallen als hij naar drie flessen moet. Overigens is diksap dan gezonder maar helaas lust mijn zoon dat niet. Nu ligt het voor jason natuurlijk wel wat anders als voor Rens want die heeft geen kma. Die kreeg met 9 maanden joghurt na zijn eten en dronk dan alleen nog maar water voordat hij ging slapen. Je zou dan kunnen overwegen om hem tegen die tijd melk te geven na zijn eten ipv een toetje zodat je dan toch de voeding van 19.30 kunt laten vallen.
Kijk ook naar je eigen kind wat betreft de flessen, Rens heeft het altijd zelf aangegeven wanneer er een voeding af kon. En dat kan soms best een maandje later zijn als dat het cb aangeeft. Hoe heeft hij trouwens geslapen vannacht?

Groetjes Ramona

Hoi hoi,

Jason heeft vrijdag bij mijn ouders geslapen (bijna niet geslapen haha) en vannacht ging het goed. Om 5 uur wakker en laten spelen in zijn bed tot half 6. Toen zijn tut erin en weg was hij! :smiley:
Kwart voor 8 was hij weer lekker aan het spelen toen ik wakker werd.

Maar als ik de 3e fles laat vallen krijgt hij dus om half 1 en dan om half 11 pas weer… Ik wil juist graag van die laatste fles af… Of in ieder geval deze eerder geven… Zit alleen te dubben hoe ik dit het beste aan kan pakken! :S

Thanks voor de tips in ieder geval! :smiley:

Sorry voor de late reactie,
Ben erg druk geweest.
Zou denk ik toch gewoon gaan proberen om de derde fles van 17.30 om ongeveer 15.00 te gaan geven. Dan kan hij om ongeveer 17.00 zijn potje gaan eten en dan gewoon proberen om hem zo rond 19.00/19.30 zijn laatste flesje te gaan geven. Als het niet gaat dan kun je hem dan toch nog om 22.30 geven. Misschien gewoon een keer proberen? Dan heb je met eten gelijk een beetje een ritme te pakken dat hij samen met jullie kan eten. Is heel goed voor het leren eten omdat ze dan de ouders na willen doen met eten(verkleind de kans op een moeilijke eter) Wel fijn dat hij nu wat beter slaapt. Misschien nog niet helemaal door, maar hij heeft natuurlijk ook tijd nodig om te wennen aan het nieuwe schema. Vind trouwens dat er nu wel veel ruimte zit tussen de fles van 12.30 en 17.30. Die laatste zou ik echt wat eerder geven. Als het je lukt om de laatste fles naar 19.00/19.30 te doen dan kun je daar ook wat rijstebloem doorheen doen. Mijn zoontje sliep daar beter op door. Ben benieuwd of het lukt.

Groetjes Ramona

Hi Ramona,

geeft niets hoor! Ik heb lekker kunnen tuinieren vandaag. Zal ik vast heerlijk van slapen vannacht.

Ik heb vandaag met het consultatiebureau gebeld om te overleggen over een nieuw schema.
(vanaf) Vandaag hanteer ik dit dus:

8.00 Fles
12.30 Fles
16.00 Fles
17.30 Potje
Tussen 19.00 en 20.00 Fles met rijstebloem (Voor het slapen gaan)

Ik ben benieuwd of hij er vannacht akkoord mee gaat. Overdag heeft hij het top gedaan in ieder geval!
En met 7 maanden kan ik dan inderdaad de 3e fles laten vallen.

Hoi Maartje,

Lekker dat het zo goed gaat zeg. Prima schema lijkt me. Lijkt me zo wat beter verdeeld. En niet meer zo laat een voeding 's avonds is ook heerlijk, dan kun je ook eens leeker op tijd naar bed als je moe bent. ben wel benieuwd hoe het verder gaat nu. Hopelijk went hij er snel aan.

Groetjes Ramona

Hij is niet wakker geworden om te eten, wat heerlijk!
Ik sliep om half 9 in ieder geval al.
Dat was lekker!!!
Wel vaker wakker dan normaal omdat hij dan lag te brabbelen…
Maar goed nu ging ik er misschien ook wel vanuit dat hij wakker zou worden voor een fles, dus vannacht gaat het misschien wel NOG beter.
Had ik dit maar eerder zo kunnen doen/gedaan zeg

Dank je wel voor het advies

Hoi Maartje,

Wat lekker zeg, zal je wel goed doen die extra uurtjes slaap. Hoop dat dit nu zo doorgaat. Is natuurlijk wel wennen dat hij nu geen voeding meer hoeft 's avonds laat. Je zal zelf ook vast wel beter gaan slapen als je hieraan gewend bent. Vond het ook heel vreemd toen met Rens. Gaat het verder goed met eten?
Vond ik echt zo leuk dat Rens daar net mee begon, echt weer een hele nieuwe fase.
Geniet er lekker van.

Groetjes Ramona

Hoi maartje,

Hoe gaat het nu met Jason?

Groetjes Ramona

Hoi hoi!

Nou stukken beter :smiley:

Hij word nu een paar dagen pas om half 7 wakker!

Hij krijgt tussen 7.30 en 8.00 de fles 210 pepti
10.00 fruithapje
12.30 fles 210 pepti
16.00 fles 210 pepti
18.00 groentepotje (4 maanden maar ga binnenkort 6+ proberen)
en dan als hij gaat slapen +/- 19.00 nog een fles 210 pepti met rijstebloem

Heeeeeerlijk!
Hij slaapt overdag wel heel weinig nu vind ik…
Maar heb niet het idee dat hij daar last van heeft.

Dank je wel voor je reactie!