Jarno is ziek, maar wat...?

Jarno heeft al bij tijd en wijle een loopneus. ‘Komt van de peuterschool’, wordt er gezegd. En dat klinkt logisch. Er was ook verder niet veel aan de hand. Jarno was vrolijk en speelde alsof er niets aan de hand was.

Sinds een paar dagen eet Jarno bijzonder slecht. s’ Morgens laat hij zijn broodje staan en en als hij 2 hapjes van zijn warm eten krijgt is dat al veel. Hij drinkt wel meer dan voldoende.

Afgelopen nacht was Jarno uitzonderlijk vroeg wakker en heeft sindsdien alleen maar gehuild. Daarbij komt dat hij niets wil! Alleen maar bij ons zijn om getroost te worden. Spelen wil hij niet; als ik een leesboekje pak, slaat hij er gefrustreerd op. Het is hem allemaal teveel. En hij huilt de meeste tijd.

Jarno heeft geen koorts. En aangezien Jarno niet praat, is het voor ons moeilijk om na te gaan wat hij heeft. Op de psz zeiden de leidsters dat hij misschien wel last van zijn keelamandelen kon hebben. Daar willen we dan ook vandaag even voor naar de huisarts. Zelf lukt het ons niet om in zijn keel te kijken; Jarno werkt niet mee.

Herkend iemand een dergelijke situatie?

jep, vocht achter de oortjes, laat dat ook goed nakijken, Bo had dat ook, maar goed, hij is van baby af aan al een oren kindje, waardoor hij ook buisjes heeft, maar dit ou het heel erg goed verklaren!! Verstandig dat je er even mee naar de dokter gaat!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Beterschap met Jarno.
Verstandig dat jullie even naar de dokter gaan. Helaas geen antwoord voor je

Succes met de kleine man

Wij hebben dat hier ook gehad en toen was Het oorontsteking. Sinds Rens naar de peuterspeelzaal gaat is hij regelmatig verkouden en dat hoort er ook bij om weerstand op te bouwen. Ik geef Rens wel altijd neusspray als hij verkouden is. Door de neus goed open te houden verminder je de kans op oorontsteking.
Dat hij niet eet zou ik me niet al te druk overmaken, zelf heb je ook geen trek als je ziek bent. Zolang hij genoeg drinkt is het prima. mocht slapen een probleem zijn dan wil het nog weleens helpen om het hoofdeinde van het bed wat omhoog te zetten dmv boeken onder de poten.

Groetjes Ramona