Jaloezie

Hoe gaan jullie er mee om?
Er is bij ons nu een fase aangebroken dat Fajah lekker rondkruipt en in de box voorzichtig haar eerste stapjes zet.
Shakira reageert daar heel jaloers op, ze duwt Fajah weg of probeert haar om te gooien. We proberen dat rustig uit te leggen dat dat niet mag, alleen haalt het niet zoveel uit.
Het gekke is wanneer Fajah in de loopstoel of kinderstoel zit er niets aan de hand is, dan zijn het elkaars beste maatjes. Zelfs als ze in de box zit is er niks aan de hand. Alleen dus als ze staat of kruipt.
Hoe lossen jullie zoiets op

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

Wij hebben er (nog) niet mee te maken hier
Misschien andere mamma’s? (vast wel!!)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

poeh wou dat ik je raad kon geven ma ook ik zit nog niet in die fase! lijkt me erg vervelend voor jullie!! ik hoop dat het vlug voorbij is!
sterkte en succes ermee!!

liefs jessica, &

Mariëlle, we zijn soms van plan om behang te gaan kopen (zie ander topic).
Want je weet dus echt niet meer hoe je het zoeken moet.
Maar het gekke is, het houdt ook van het ene op het andere moment op.
Zo wordt er flink gemept (Fajah mept al terug!) en even later is het muisstil…
Het zal wel een fase zijn, laten we hopen wanneer ze een jaar of 15-16 zijn niet elkaar meer in de haren vliegen.
Of zullen ze dan een blok vormen tegen papa en mama???
Help, ik krijg er grijze haren van…
Maar het blijven toch onze (b)engeltjes

shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)

Hoi
Ik moet nog 10 weken voor de tweede hopelijk gezond wordt geboren. Ik vraag me af hoe ik dat ga doen! Die peuter van me die vraagt steeds meer aandacht, niet dat ie het altijd krijgt, maar dan heb ik mijn handen zo’n dag al vol. En dan nog een kind erbij! Oeps. Het lukt andere moeders ook dus het zal zeker wel te doen zijn, gewoon een nieuwe vorm vinden (?) ofzo…

Ben zo benieuwd hoe Joris gaat reageren. Soms wordt hij al jaloers als papa mij een kus geeft. Volgens mij denkt hij dat ik van hém ben ipv ik ‘van’ papa! Op baby’s reageert hij eigelijk heel lief. Aai, aai en speelgoed brengen, zelfs zijn favoriete beer. Dat is wel weer hoopgevend. Maar ja die gaan weer met een andere mama mee naar huis…en deze blijft…

Geen zorgen voor morgen. Kijk ernaar uit. Ik heb heerlijk oudersschapsverlof na mijn zwangerschaposverlof en hoef pas weer eind augustus volgend jaar an die arbeid! Dus tijd genoeg om te wennen aan twee van die mannen…Ja! Het wordt weer een jongetje!

Doei!

Marie-Jose, bij ons was het de eerste week even wennen voor Shakira.
Daarna is het een hele tijd goed gegaan, totdat Fajah ging kruipen en staan.
Toen was het echt oorlog (soms).
Wat we achteraf misschien beter hadden kunnen doen is Shakira meer bij Fajah te betrekken. We deden dat wel, maar misschien had dat beter gekund. Iets voor jou ?
Nu hebben we afgesproken, wanneer Shakira weer vervelend is ze op de mat gaat (in de gang) en dan na 3 minuten weer terug mag komen. Mocht dit niet werken gaan we speelgoed opruimen.
Het is moeilijk, maar ik hoop dat we eruit komen.
Geniet jij nog maar lekker van je zwangerschapsverlof en maak je niet te druk over dingen die nu nog zover weg zijn…
Veel plezier!

shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)