Jaloers


#1

Zo…lang geleden dat ik op dit forum was. …maar heb een probleem…onze ruben is jaloers op onze leroy…dit is al een poosje gaande en het wordt steeds erger…hij is boos verdrietig jengelig en heel soms gemeen naar leroy toe…
momenteel zit ik niet lekker in mijn vel en ga hiervoor ook naar dokter. Mijn lontje isdaardoor erg kort en ik weet dat het niet goed is maar als ruben zo’n vervelende bui heeft…blaf ik hem binnen de kortste keren af…heeft iemand een handige tip hoe we kunnen omgaan met rubens jalousie zodat beide partijen ( ik en hijj) tevreden zijn??

Groetjes karin

karin


#2

Hoi Karin,
Wat vervelend meid dat je zelf ook niet zo lekker in je vel zit, dan zijn dit soort dingen idd lastiger te handelen. Ik denk dat iedereen zichzelf er wel op betrapt niet altijd even eerlijk te reageren naar de kids bijvoorbeeld als je zelf eens moe bent, dan heb ik ook een korter lontje. Ik kom er dan wel altijd op terug bij mn zoontje als ik eens te kribbig heb gereageerd en dan probeer ik hem toch een beetje uit te leggen waarom dat zo was. Misschien kan je proberen om er met hem over te praten, dat mama er ook verdrietig van wordt als Ruben boos of verdrietig is. Ik weet niet hoe oud je andere zoontje is, maar misschien kan je vaste tijden met Ruben afspreken waarbij hij mama even helemaal voor zichzelf heeft? En hem zoveel mogelijk betrekken bij klusjes in huis of bij de verzorging van Leroy.
Op een dag dat ik b.v. erg moe ben (onze kleine meid laat me nog niet altijd lekker doorslapen…) en de kids jengelig zijn dan pak ik de buggy of auto en gaan we op pad, de kids zijn dan tevredener dan dat we thuis blijven aanmodderen en voor mezelf is het ook lekkerder om dan wat actiever te zijn ipv thuis maar te blijven hangen in dezelfde sfeer. Of ik ga met de kids bij opa/oma of vrienden op visite, dan heb je ook weer even andere mensen om je heen die zich ook even met de kinderen bezig houden. Dat laad mij vaak wel weer even op. De kinderen merken het toch wel dat je niet lekker in je vel zit en mogelijk reageren ze daar ook wel extra op, dus dan kan je er maar beter even uit zijn.

Succes en sterkte, hopelijk wordt het voor jullie allemaal snel een beetje beter!
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#3

bedankt voor je reactie carolien…

het is inderdaad niet prettig om niet lekker in je vel te zitten…maar ik heb een goede dokter waar ik goed mee kan praten en dat helpt gelukkig!
ik heb gisteren ( toen de bom weer gebarsten was bij ruben) het eens over een andere boeg gegooid.
ik ben bij hem op de trap gaan zitten (leroy (1) even in box) en ben met hem gaan praten… ik heb gevraagd waarom hij zo boos doet/deed…en of hij de volgende keer als hij boos wordt of iets niet leuk vind , dat ook wil zeggen tegen mij…omdat ik anders niet begrijpt waarom hij zo doet tegen mij, mijn man of leroy…
hij kan gelukkig ook heel lief zijn tegen leroy en hij is er ook echt wel stapelgek op gelukkig…er zijn kids die zijn erger jaloers…
maar het is erg frustrerend als je kind zo, out of the blue, boos is en giga tekeer gaat…
we hebben afgesproken dat hij probeerd te zeggen wat hij voelt en ook dat we elke dag moooi even een rubentime inlassen…die hadden we eerst ook…totdat ik een beetje de weg kwijt raakte zeg maar…
vandaag ging het super goed!!

we hopen dat dit gaat werken…het was in ieder geval een fijn gesprek tussen mij en ruben

groetjes karin

karin