Jaloers!

Thoby is erg jaloers op alles en iedereen die een beetje te dicht bij mij in de buurt komt!

Zijn vader was op visite (wij zijn niet samen) en gaf me een knuffel, nou je had hem moeten zien!
Hij liet al zijn speelgoed vallen en gillend van boosheid rende hij op ons af.
Je zag zijn gezichtje echt zo van…wat gebeurd hier nou?!
Hij trok aan mijn been terwijl hij met de andere arm zijn vader weg probeerde te duwen.
Vandaag was ik bij de opvang van de sportschool en een kindje kwam tegen me kletsen. Dus ik hurk en pak het handje van dat kindje vast.
Meneer weer door het lint! Rende naar ons toe en klom zowat op mijn hoofd!
Ondertussen de hand van dat kindje wegduwen.

Is dit iets wat jullie herkennen??

Groetjes
Margot

Ik herken het niet, bij ons komt Seth vaak meeknuffelen.
Misschien heeft te maken met het feit dat je juist niet samen bent met iemand.
Hij is het niet gewend, dat iemand anders aandacht krijgt dan hij zelf.

Maar het kan ook gewoon een fase zijn die ieder kindje doormaakt.
(Wij hebben hem dan alleen nog niet gehad)

Tips om er mee om te gaan?
Uhm, Gewoon wel aandacht aan anderen blijven geven, en misschien hem erbij betrekken, zo van: Geef jij papa ook een knuffel?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik herken het zeker. Al heeft Dani het niet echt heel erg als papa en mama knuffelen (wij zijn wel bij elkaar), maar hij heeft het heel erg sterk als ik aandacht heb voor een ander kindje.
Bijvoorbeeld zijn nichtje (zij is 2 maanden ouder dan Dani), als ik haar oppak, met haar speel of bijvoorbeeld troost als ze huilt, dan gaat Dani hard mee huilen, wil haar wegduwen en wil echt mijn aandacht hebben.
Van de week ook nog een situatie toen ik Dani van het KDV ging halen. Er was een kindje uit zijn groep die naar mij toekwam en graag opgetild wilde worden. Dat deed ik en Dani kwam van de andere kant van de ruimte (hij was gewoon aan het spelen) naar mij toerennen en wilde dat ik hem ging optillen, hij bleef daarna ook heel erg bij mij in de buurt.

Ik weet ook niet zo goed wat te doen. Ik heb er zelf van de week ook over na zitten denken. En ik denk dat ik ga kijken of ik Dani er bijvoorbeeld bij kan betrekken. Uitleggen dat mama ook even met iemand anders kan spelen/knuffelen, maar dat Dani mee mag doen ofzo. Ik moet het nog uitproberen.
Als er andere mensen zijn met ervaring en tips dan lees ik graag mee.

oohh wel een beetje hier ook, maar ik heb een dochter die dus jaloers word op mama als ik mijn man een kus geef bijvoorbeeld, maar dan mag ze altijd papa daarna ook een kusje geven dan is het meteen goed, of we knuffelen/ kroelen gezellig met z’n drieen! hahahah

heel herkenbaar en ook als papa en mama knuffelden werd de oudste woest wij konden dr wel om lachen gewoon een fase waar die door heen gaat komt wel weer goed

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hier speelt het toevallig sinds kort. Als papa en ik knuffelen, dan wil 'ie er direct bij komen staan en meedoen. Maar ook dat hij dan bijvoorbeeld papa probeert weg te duwen en dan heel pontificaal zelf met mij gaat staan knuffelen. De concurrentiestrijd tussen papa en Erik is begonnen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou ik hoor het al…het komt vaker voor! fieuw! gelukkig! haha!

Op het moment is Thoby ook verschrikkelijk eenkennig, NIEMAND mag hem aanraken behalve mama. dus het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben.

Hoop wel dat het snel over gaat!

Ik zal inderdaad proberen hem erbij te betrekken en hem uit blijven leggen dat mama ook wel eens met iemand anders zal knuffelen.

Groetjes Margot

Hmm… dan zal het ons ook nog wel te wachten staan

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Als rijco en ik op de bank zitten en tegen elkaar aan hangen of elkaar een knuffel geven, roept rico een keer dat hij mee wil knuffelen,
maar niet dat hij boos wordt ofzo.
wel merk ik dat hij als er mensen zijn die hij niet kent of een omgeving die hiuj niet kent of DIEREN die hij niet kent (jaja zo erg)
dat hij zich gewoon helemaal in mij wil verstoppen, het liefste kruipt hij terug mijn buik in
maar dat is dan weer geen jaloezie maar gewoon een “ik hang aan mama omdat…”

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Als pappa aandacht aan andere kindjes geeft is het oke dan vind ze het prachtig. Als mamma het doet komt ze er heel dicht bijstaan met zoiets van dit is wel mijn mamma, Knuffelen mochten wij ook eerst niet, maar nu wel ze knuffeld of mee of ze gaat staan juigen.

Groetjes,

Michèle

hier ook een moppie die er of zelf bij wil of gaat lopen duwen.
als ze mee wil knuffelen vind ik het prima maar ze mag niet duwen dus dan krijgt ze een waarschuwing waarna ze eigenlijk gelijk wel indimt. dus hier is het nog niet heel erg gelukkig.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Het is natuurlijk niet altijd leuk maar ik vind het wel een grappig verhaal.
Staat ons nog wat te wachten dus
Tot nu toe knuffelen we altijd nog gezellig samen. Papa en mama ook en dat ziet Nick misschien vaak dat hij het gewend is, weet het niet maar nog geen jaloerse reacties gehad.
Als papa Nick wegbrengt op de creche staat Nick het ook nog toe dat papa een ander meisje een knuffel geeft. En als papa weggaat pakt Nick het handje van dat meisje, zo van, wel even mijn papa uitzwaaien he!!

Hopelijk blijft het zo.

Groetjes Bianca