Jack praat steeds beter...!

Ik ben erg trots op mijn kleine Grote Man!
Hij praat al een heleboel losse woordjes, maar nog niet zo heel veel 2 woord zinnen. Twee weken geleden was ik op het CB en heb gevraagd of het wel oke was, zijn spraak. ( toch die onzekerheid soms he) Ze verzekerden me dat het helemaal goed zat, dat die zinnetjes vanzelf komen en dat hij al heel veel woordjes kende. Zij zagen ook zat 2-jarigen die slechts enkele woordjes konden zeggen.

Jack zegt nu de laatste weken steeds meer 2 woord zinnen zoals:
Sien, eten! ( dan roept hij de poes)
Sien, buiten! ( dan moet ze naar buiten van hem haha)
Kom maar.
Tot ziens! ( Ti Sies)
O nee vallen of Onee Sukkel ( als hij valt)
Elmo kijken
Ofant kijken ( toen we vandaag aankwamen bij de parkeerplaats van de dierentuin, hij zag het gewoon al, KNAP)
Sneeuw, buiten.
Tassies Poessies ( is tandjes poetsen hahaha)
Enzovoort!

Ook kent hij steeds meer liedjes op zijn manier, en weet dan ook duidelijk te maken wat mama moet zingen. Dan zegt hij: Zingen! En dan zeg ik: welk liedje dan? En dan zegt hij bijvoorbeeld Visje! En dan moet ik het liedje van het visje zingen. bij sommige liedjes kan hij dan ook de zin afmaken met het laatste woord.
Ik ben echt trots op mijn ventje!

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat super leuk!! En tuurlijk ben je hartstikke trots. Lijkt me ook zo schattig als ze echt verstaanbaar gaan kletsen. Zeker 2 woord zinnetjes…lijkt me zo schattig.
Nog even hij praat je de oren van je kop, hahaha

aah wat lief! echt schattig vooral dat tassies poessies hahaha
enne ja die onzekerheid…komt wel goed!
fijn dat het cb je ook gerust kon stellen meid zijn ze toch ook nog ergens goed voor
ik vind het heel knap van Jack, en ik denk dat de rest ook wel losloopt, hij zal de smaak nu wel te pakken hebben !

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

“O nee sukkel.” Leuk!! Van wie zou 'ie dat nou hebben?

Goed joh! Lekker trots op zijn inderdaad. Straks l*lt 'ie je de oren van je hoofd…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

oohw hahaha ja dat sukkel dat vond ik ook supergrappig! had daar net overheen gelezen ik denk huh? sukkel mriek?? wat zeg jij nou dus even teruglezen en zag het. hihi

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hihi. Maar vind ‘sukkel’ nog best kunnen hoor! Ik zei vanavond per ongeluk ‘tiet’. Sorry dames. Erik kneep erin en dat deed pijn. Dus ik zei heel on-ladylike: “Au, dat doet pijn aan m’n tiet.” Hihi. En Erik prompt: “Tiet.” Oh jee, dat kan dus echt niet hè. Daar moet jij ook op gaan letten, Christa!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat van die sukkel is wel een beetje erg, vond ik ook niet zo heel leuk maar ach als dat het ergste is…
Soms hoor je echt brutale uitspraken van kinderen en hoewel het grappig kan zijn is het ook soms genant nietwaar?

O Mriek ik lees het nu pas . Ik kom niet meer bij.
Jack heeft dat ook al een keer gezegd toen we onder de douche stonden, hahahaha! Erg!!!

Die Jack…‘sukkel’, ‘tiet’…

Moet echt opletten hoor, ik zeg toch regelmatig woorden die misschien niet zo netjes zijn. Lastig, het floept er zo uit!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou dat van die tiet was eenmalig hoor.
Maar, hij laat zich regelmatig expres vallen op de vloer, heel dramatisch en dan roept hij: onee sukkel…! Komisch wel maar toch probeer ik het te negeren…

Hij weet het ook allemaal helemaal duidelijk te maken hoor. Als ik koffie drink zegt hij: Slok!!
BIj mijn moeder mag hij op het knopje van de Senseo drukken en als hij hoort dat ze bezig is dan roept hij Offie!!! En stormt dan keihard naar de keuken!!!

Haha, wat schattig! En ik geloof meteen dat die tiet eenmalig was hoor… Hier tot nu toe ook en dat houden we graag zo.

Laatst zei Erik ineens: “Auto pakken.” En wij zo: pakken? Kende 'ie dat woord al? Nee dus. Blijkbaar toch ineens ergens opgepikt. Vindt dat zo bijzonder, we stonden echt verbaasd. Vind dat geklets zo leuk! ‘Offie’, ook zo geinig. Erik is gefascineerd door cola, als wij het drinken wil hij ook. Maar hij is al druk genoeg, dus dat stellen we nog maar even uit. Hij zegt dan ook: “Ola.” Hij spreekt dus ook al Spaans…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker