Vanmorgen was het dan zover…De eerste keer PSZ voor Jack.
We moesten iets later dan alle andere kindjes komen, en op de deur hing een poster met : Lieve Jack, Welkom! Met een plaatje van Bert en Ernie. Vond ik wel erg leuk moet ik zeggen.
Nou toen mocht ik er eerst nog bij blijven, en Jack ging gewoon zoet spelen. Maar ja, na enige tijd ( de juf had uitleg gegeven) moest ik er toch echt vandoor! Dus ik zei tegen Jack: mama gaat nu weg, jij mag hier blijven spelen. Goed luisteren naar de juffrouw hoor! Tja toen hij zag dat ik wegging was het huilen. De juf ging met hem voor het zwaairaam staan en hij huilde heel zielig en riep: mama, mama!
Nou ik heb gezwaaid en ben maar vlug weggegaan, maar toen ik thuis was moest ik toch ook even huilen hoor, erg he?!
Gelukkig belde de juf na een uurtje om te zeggen dat het heel goed ging, hij vond de “zandtafel” erg leuk zei de juf !
En bij het ophalen was meneer zo druk aan het spelen dat hij mij niet eens zag aankomen.
Wel lollig, ik kon van buiten zien wat ze aan het doen waren, en alle kindjes zaten in de kring om een afscheidsliedje te zingen, maar Jack zat aan tafel met een auto te spelen. De juf zei dat een boel kindjes niet 1,2,3 in de kring kwamen zitten, en dat ze dat in het begin even zo laten. Hij moet nog leren wat er van hem verwacht wordt natuurlijk!
Ik ben al heel blij dat het zo goed is gegaan, hij ligt nu heerlijk in dromenland.
Jack is naar de Peuterspeelzaal geweest
Wat fijn dat het zo goed is gegaan en wat lief, dat persoonlijke welkom. En dat huilen, dat breekt je hart hè? Ik moest ook huilen toen Erik voor het eerst naar het kdv ging, heel normaal volgens mij… Maar het is inderdaad vaak snel weer over. Als 'ie eenmaal gewend is, dan zal 'ie het vast niet meer doen. Volgende week weer of gaat 'ie deze week nog een keer?
Groetjes,
M
Wat moeilijk he om afscheid te nemen als ze zo huilen!! Logisch dat je zelf ook een traantje moest wegpinken. Heb ik ook gedaan toen Nick naar de KDV moest en niet alleen de eerste keer
Heerlijk dat hij het zo naar zijn zin had daar. Dat moet je toch ook weer een goed en trots gevoel geven of niet!
Groetjes Bianca
Morgan heeft laatst door alle spanningen op het kdv weer zo’n huilperiode gehad. Dan begon haar lipje al te trillen en liepen der ogen vol als ze der leidster zag. Echtg dan brak mijn hart, maar nu is het weer helemaal van ouds. Ik zet haar neer en zij slaat de deur zowat in me gezicht dicht van dag mama tot vanmiddag
Groetjes,
Michèle
wat goed van Jack!
en meid dat is helemaal niet erg dat je ook een paar tranen wegpinkt, snap dat heel goed, ik zou dat ook hebben, rico is nog nooit weggeweest thuis, ofja je snapt me wel bedoel voor een paar uur zonder ons hahaha.
dus dan zou ik het ook krijgen.
Mijn moeder zei dat ook al tegen mij, dat ze dat ook bij mijn broertje had, die stond met zijn beentjes tegen elkaar te trillen toen ze wegging en hij deed zijn duim in zijn mond, en daar stond hij, te zwaaien met zijn knuffel andere hand de duim in de mond met traanogen mama uit te zwaaien.
germ haha
mijn moeder ook helemaal in tranen op de terugweg.
pff emo kipjes
Wauw, wat heerlijk voor Jack dat hij naar de peuterspeelzaal gaat!
Met hoeveel kindjes zit hij in een groep?
En zitten alle leeftijden bij elkaar?
Klinkt wel echt ook dat hij een hele lieve juf heeft!
Hoe vaak gaat hij er heen?
Liefs, Anne
Wat fijn dat het zo goed gegaan is met Jack op de psz. Idd moeilijk hem huilend achter te laten, maar wel heel lief dat de juf speciaal nog gebeld heeft dat het goed ging na het huilen.
Groetjes,
Sandra
Heerlijk dat het goed gegaan is verder, en ja t huilen breekt echt je hard. Je voelt je zo schuldig dan want jij doet dit hem aan
Madelon heeft het 4 eken volgehouden en toen bij groep 1 weer en groep 2 en groep 3 terwijl ze toen toch echt de kindjes kon. Maar die hudt niet van veranderingen pfff. (nog niet hoor dus gewoon der karakter)
Liefs Michelle
Hij gaat donderdag weer, het is 2 ochtenden per week. Vind het heel fijn dat het zo goed is gegaan en voel me toch een beetje triest. Er is een nieuw tijdperk aangebroken voor mijn gevoel. Jack was ook nooit ergens geweest zonder papa of mama ( behalve mijn ouders of schoonouders).
Zijn wereld wordt nu groter, en er maken andere mensen deel van uit dan alleen wij zeg maar. En ik voelde me ook een beetje eenzaam toen ik thuiskwam. Ben in 2 jaar eigenlijk nooit meer alleen thuis geweest!
Er zitten geloof ik ca 15 kindjes in de groep in de leeftijd van 2 tot 4. Dat vond ik ook wel apart eerst, want daar zit nogal een ontwikkelingsverschil in!
Je merkt ook goed dat hij veruit de jongste is, vooral door het praten ( althans wat ik tot nu toe kan beoordelen he).
Zucht, ik moet er nog helemaal van bijkomen.
Super!
En waar kan je je kindje voor zoiets inschrijven?
Het klinkt veelbelovend
Groeten
Tanja
Nou ik zie dat jij uit Belgie komt dus hoe het daar werkt weet ik niet.
Hier is het zo dat kindjes vanaf een jaar of 2 a 2,5 naar de Peuterspeelzaal mogen. Dat is dan meestal als ze niet al naar een kinderdagverblijf gaan.
Het is een voorloper van de kleuterschool maar veel vrijblijvender. Ze leren om met andere kindjes om te gaan, om (samen) te spelen, te knutselen, te zingen en ga zo maar door.
We hebben Jack met 18 maanden ingeschreven en plaatsing is hier vanaf 2 jaar.
Ik vind het van belang dat mijn kind in contact komt met andere kindjes, en zich kan ontwikkelen. Daar helpt de PSZ naar mijn mening bij.
Super leuk!
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je een beetje eenzaam voelde!
Wat een grote vent krijg je dan al hè?!
Donderdag lekker genieten van je vrije tijd.
Liefs, Anne
quote:
Zijn wereld wordt nu groter, en er maken andere mensen deel van uit dan alleen wij zeg maar.<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/13/wu0g.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/u4e0p1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Zo liep ik een keer met Erik bij de supermarkt en een ander meisje zegt ineens: “'Hé, da’s Erik!” Tegen haar opa die bij haar was. Dus die opa en ik kijken elkaar aan en kwamen tot de conclusie dat ze elkaar dan vast kenden van het kdv. Geinig, Erik kent nu al mensen/kinderen die ik niet ken.
Het gaat wennen, echt. Straks ga je het vast heel lekker vinden, twee dagdelen voor jezelf…
Groetjes,
M