JAAAAAA doopfoto`s Evianne

Evianne had een bloemenkrans gekregen voor de doop( Door de kinderen gemaakt ). Ze wil helaas niks op dr hoofdje, dus was ie er gauw weer vanaf.

Dit het het kappelletje thuis bij onze ( hahahaha) familiepriester. Je ziet het verder op deze foto niet echt goed, maar eromheen staan allemaal grote mooie bomen.

Dit is dan Harry, priester en goede vriend van de familie van Daan.

Iedereen had een kaarsje gekregen met de gezamelijke geloofsbelijdenis op de voorkant en een handafdruk van ons drietjes op de achterkant. Deze weren allemaal tijdens de dienst aangestoken. Gelijktijdig met haar doopkaars.

Het Doopboekje van Evianne waarin pappa net haar doopnaam heeft geschreven ( Efjana )

De doopkaars brand en de ( eigen Israelische ) schaal staat klaar met het gewijde water.

Gedoopt op pappa`s arm. Hahahaha ze vond het leuk. ( tja water voor onze waterrat he )

En toen nog het olie. ( hahaha nog leuker vond ze dat, net make-uppen met dat kwastje )

Het was gebeurd en Evianne had het geweldig gedaan. Echt trots waren we op haar.

We hadden echt mega mooi weer. De doop was echt prachtig. Lekker soepel zoals we graag wilden. De saamhorigheid van het gezelschap was heel erg ontroerend. Zo deden we de handoplegging met zijn allen ipv alleen de Peter en Meter. Ook het feestje na afloop was erg gezellig. Iedereen was blij en we hebben met z`n allen pasta gegeten. De kinderen hebben zich onderling echt mega vermaakt. Een gezellige drukte en een echt warme, mega leuke topdag die we niet gauw vergeten zullen.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ik zou haast het kruisje vergeten wat ze tijdens de dienst van ons heeft gekregen.

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 23 Aug 2004 22:56:39

wat een mooie foto’s zijn het geworden

groetjes ingrid

en een mooi kruis

Hoi Astrid,

Even gauw nog een reaktie (wilde net de computer afsluiten ).
Wat een geweldig leuke en mooie foto’s zijn het geworden zeg!!
Vooral op die laatste staan jullie hartstikke leuk.
En wat een mooi kruisje zeg!
Ik vind dat je uit de foto’s goed kan opmaken dat de sfeer erg goed was, bijna “knus” (zo komt het op mij in ieder geval over ).

Geniet nog lekker na!
Enne…ze had inderdaad een erg leuk jurkje aan!

Liefs, mamma van Stephan

Hahaha foto is wel erg groot voor zo`n klein kruisje.

Knap om 5 seconden na mij een berichtje te plaatsen, haha!
Het is inderdaad een erg grote foto van het kruisje, maar wel des te duidelijker!

Groetjes, mamma van Stephan

Feeling ?

Thanks, dat hopen wij natuurlijk ook. We hebben inderdaad enorm genoten en zeker van de saamhorigheid jegens onze meid.

Fijn dat het zo’n bijzondere dag geworden is.

Groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Geweldig zeg, lekker in huislijke sfeer!
Fijn dat jullie zo’n goeie dat hebben gehad, en wat ziet Evianne er schattig uit! Jammer dat ze 't bloemenkransje niet op wilde.

Wat een mooie foto’s, ze stralen een bijzondere dag uit. Wat voor doopfeest is dit eigenlijk (ken alleen de R.K.)? Wat leuk om er een eigen gebeurtenis van te maken, bij ons gaan er altijd meerderen tegelijkertijd.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Hier gaan er in de gewone kerk ook altijd meerderen tegelijk. Maar we wilden het hier in de kerk niet laten doen. Toen mijn broertje overleed, heb ik in de kerk de teksten in het boekje zitten lezen en ik werd niet goed van die schuldtoestanden ( je weet wel "door mijn grote schuld "bv) sindsdien ben ik steeds meer gaan nadenken over de kerk.
Wij geloven in ons zelf en in de mensen om ons heen en ook dat is het geloof volgens Harry ( hahaha De familiepriester en vriend) Vandaar dat we het dan ook graag in de huiselijk sfeer wilden. De kerk hier staat me erg tegen. ( als je niet genoeg gezinsbijdrage betaalt bv, dan moet je zon dienst zelf betalen dus dan denk ik wie bepaalt of ik genoeg betaal ) Evianne is gewoon katholiek gedoopt, alleen dan zonder die zware katholieke toestanden. Harry begon de dienst ook met "het gaat er mij vandaag niet om u te winnen voor het geloof " haha vond ik wel tof ! Met zon familivriend als priester is het natuurlijk ook makkelijk om er dan zo`n bijzondere dienst en dag van te maken. Ben er erg dankbaar voor in ieder geval.

Wat een super-priester zeg!!
Ik ben gewend (van die aantal keren dat ik een katholieke dienst meemaakte) dat er altijd hel en verdoemenis wordt gepredikt. Ik zit me daar werkelijk altijd vreselijk aan te ergeren. Ik waan mezelf dan altijd een beetje in de Middeleeuwen. Begrijp me goed, ik wil anderen, die wel sterk aanhanger zijn van het katholisisme, niet voor het hoofd stoten. Dit is mijn mening en ik respecteer ieders keus en geloof. Ben zelf erg vrij opgevoed, zeker wat betreft 't geloof.

Inderdaad een super priester ! Ik kan ook niet tegen die hel en verdoemenis. Ik geloofde er helemaal niet meer in totdat ik er met hem ( tijdens een familiefeestje )een heel gesprek over heb gehad. Hij vroeg me waar ik wel in geloofde zoals in ons en in de mensen om ons heen. Tuurlijk geloofde ik daarin. Nou zei ie dat is dan toch ook het geloof. In de kerk geloof je met z`n allen ook in hetzelfde en dat noem je dan god. Hij zegt ik kan ook niet beloven dat die er echt is, maar ik hoop van wel. Hahaha. Heeft ie wel gelijk in.

Wauw, ik zou hem ook wel eens tegen willen komen op een feestje. Het klinkt misschien gek, maar ik zou graag ergens in willen geloven. In de standpunten van de R.K.-kerk zoals ik die ken (paus, Jezus zoon van God en een maagd, kerkgebouw om samen te bidden) kan ik me niet vinden. Maar in bijvoorbeeld naastenliefde en vrede in huis kan ik me wel vinden.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Precies, daar kon ik me ook prima in vinden. Hahaha zal je nog iets vertellen. Hij was voorheen een leraar van me. Hij gaf drama-les toen ik op het mdgo(aw ) zat. Ik ging toen ook al met Daan, maar die wist niet dat Harry op die school les gaf. Kom ik dus op het bruilogtsfeest van Daan zijn zus, zie ik daar mijn leraar ( ook nog opgemaakt voor een toneelstuk )Hahaha was wel komisch.

leuke foto’s