Ja knikken

Hallo mama’s,

Wij hebben 2 lieve meisjes, maar de jongeste doet alles toch net even anders dan de oudste.
waar de oudste nee-schudden rond 8 maanden, knikt de jongste continu ja…

In het begin vond ik het heel raar, het leek wel een tik. Omdat onze jongste al een aangeboren afwijking heeft aan haar armpje ben ik heel alert (liever gezegd doodbang) dat ze meer mankeert. Bij alles wat in mijn ogen raar is bedenk ik de meest idiote senario’s. Verstandelijk weet ik wel dat er hoogstwaarchijnlijk niets aan de hand is, maar mn gevoel laat me nogal in de steek.

Fysio en CB maken zich geen zorgen en zien het als een soort contact maken. Ze doet het ook na als haar zus ermee begint en kijkt er heel vrolijk bij…

Kennen jullie dit ja-knikken ook??? Ik hoop namelijk heel erg dat andere kindjes dat ook “gewoon” doen!

Dankjulliewel alvast.

Groetjes van een trotse maar soms heel bezorgde moeder

Lieke deed dat toen ook.
Het zoontje van m’n collega trouwens in die periode ook.

Ze hebben dan volgens mij door wanneer er een vraag wordt gesteld en die beantwoorden ze dan vaak met ja-knikken (ook wanneer ze iets niet willen.)

Nu zit ze trouwens in de nee-fase, ook wanneer ze iets wel wil zegt ze soms nee (wel op een iets andere manier).

Hoe dan ook volgens mij niks om je zorgen over te maken.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Senne heeft het ook een hele tijd gedaan.
Ik weet niet of ze je dan ook echt begrijpen maar ik vind het altijd wel een heel leuk gezicht!

Groetjes van Sascha en Senne

al 2 reacties in zo’n korte tijd: geweldig dat jullie kindjes dat ook doen.
Ik ben nu al heel wat geruster, veel dank!