Ja knikken als antwoord

Ik ben eigenlijk heel trots weer
Als ik wat aan Rico vraag…b.v. : wil je in bad? knikt hij ja als hij dat wil en zegt nee als hij dat niet wil.
ook met eten: wil je nog iets eten? en hij knikt dan ja als hij wel wil en zegt nee als hij niet wil. dus ja knikken doet hij wel, en nee knikken doet hij niet bij een vraag. ( nee knikken doet hij wel maar gewoon voor de lol en niet bij een vraag)
Als hij nee zegt en ik het dan toch doe wordt hij boos. dus hij wil echt ECHT communiceren lijkt wel.
echt grappig! zo weet ik tenminste wat hij wel en niet wil,
Ik merk ook dat als ik voordat ik zn handen was na het eten, zeg dat ik dat ga doen, of vraag: vind jij het goed dat ik je handen was?
hij minder tot niet protesteerd dan als ik gewoon zonder het aan te geven ineens zijn mondje ga afpoetsen.
Fijn dat je toch nu iets meer met je kind kan communiceren… dat maakt het er wel een stuk makkelijker op al zeg ik het zelf!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Als ze terug praten of knikken wel ja Is hier nog niet aan de orde. Maar wel top van Rico mag je met recht trots op zijn

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oh ja heel fijn. Morgan doet het al een tijdje en wij weten ook nee is nee en ja is ja en bij nee niet aandringen want dat heeft totaal geen zin. Wat ze hier nu ook een week doet is als ze het niet weet twee handjes omhoog met de palmen omhoog en der hoofd schuin en dan met een gezichtje van geen idee. Wat je zegt het leven wordt een stuk duidelijker.

Groetjes,

Michèle

@Michelle: Dylano komt er ook wel hoor

@Michele: haha dat is ook grappig ja met die handjes zo in de lucht.
als rico iets niet weet gaat hij aan zn kleding trekken en kijkt me aan met een pruil lip. Idd is wat Morgan doet een stuk duidelijker maar ik weet wel bij rico waar ik aan toe ben nu hahaha die kleine dolle

Nou vanavond waren we het spoor even bijster. Ze zat maar koud koud en mamma poehoe. Dus ik haalde haar uit der stoel, we waren aan het bbq-en, ze pakte meteen paddy zwaaide naar pappa en zei weer mamma poehoe. Met andere woorden ik wil naar bed. Ze ligt nu al sinds 18.30 KO.

Groetjes,

Michèle

Heerlijk toch, als ze zo goed duidelijk kunnen maken wat ze wel en niet willen. Helaas gaat het hier gepaard met heel boos worden als ze iets niet wil wat wel moet of juist iets wel wil wat niet mag…

Zal er wel weer bij horen met de peuterpuberteit enzo…

In ieder geval lekker genieten van je knappe mannetje!

liefs

zei ze koud koud? had ze het koud? (tis gloeiend heet haha)
en poehoe wat betekend dat bij Morgan?
want rico noemt zijn knuffel poeh en nijno

Makkelijk hè, heerlijk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja echt leuk,
Vanaf welke leeftijd deden jullie kindjes het?
het is zo gek dat als ze dat doen dat ze ECHT op je reageren zeg maar… en dan ook nog met duidelijkheid…ik weet niet het lijkt echt alsof je zo een gesprek kunt voeren ofzo. alsof je kind ineens nog dichter bij je staat omdat je op dezelfde lijn zit ofzoiets
ja ik weet niet bral onzin uit… maar denk dat je mn punt wel snapt

Communicatie is verbonden zijn met de ander hè, dus dat het zo voelt is logisch. Erik doet het al tijden, hij praat natuurlijk al een tijdlang best goed, dus kan niet meer precies aangeven wanneer het begon (dat ‘ja’ en ‘nee’). Ik schrijf niets op, erg hè?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier geeft Eva ook prima aan wat ze wel en niet wil. En ook zij doet haar handjes de lucht in en zegt er nog ‘eh?’ bij. Duidelijker kan niet toch? Maar héél soms zegt ze ‘ja’ als ze ‘nee’ bedoelt, maar dat komt steeds minder vaak voor. Laatst legde ik haar in bed nadat ik had gevraagd of ze wilde slapen. Ze zei nee. Ik legde haar erin en ze draaide meteen op haar buik. Wilde ze dus wél slapen! Als ze echt moe is, pakt ze zelf haar beesten en loopt ze de trap op. Zo doet ze veel om duidelijk te maken wat ze wil. Is inderdaad erh handig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja maar ik bedoel… Rico zegt wel gewoon ja en nee al heel lang. maar echt als antwoord en dat hij dat ook echt wil zo op die manier… normaal knikt hij gewoon nee of zegt ja of nee gewoon ongericht zeg maar… nu doet ie het echt als antwoord en ja dat is het hem… net wat je zegt je voelt je meer verbonden ofzo. alsof er als je niet met elkaar kunt communiceren een afstand is. eerst communiceer je wel op een baby manier dus dan ben je ook verbonden maar nu is het gericht, en wordt het logisch allemaal. en dat is zo raar! omdat ik dat natuurlijk nog niet gewend ben en hij 20 maanden is en natuurlijk de eerste keer is dat ik een kleintje heb en dit zo meemaak, dat hij dan niks zegt of kan en dan ineens…
ik ga weer zwetsen merk ik.
ik kan gewoon moeilijk bevatten hoe dat allemaal gegaan is, als klein erwtje in je baarmoeder en ineens een 20 maand jonge dreumes die ineens vanalles kan en gewoon echt kan communiceren (ik lig in een deuk om mijn eigen chaotische verhaal)

Dat kunnen we allemaal moeilijk bevatten, Inge. Niet jouw verhaal, maar hoe snel ze zich ontwikkelen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat knap van Rico dat hij dit nu goed zelf kan aangeven. Heerlijk he dat het communiceren steeds makkelijker gaat. Echt zo leuk!

Groetjes,
Sandra

Ow goed zeg, ik zi ehet al voor me hoe hij knikt Joey zegt ook ja en nee als ik hem dingen vraag, wat heerlijk is dat he? Een beetje meer duidelijkheid en minder frustratie van zijn kant!
Alleen heeft Joey nu steeds iets, ik begrijp er werkelijk niks van! Hij wil steeds (een) koffeh… Ik heb geen idee wat het is en hij kan het ook niet aanwijzen… Koffie is het niet want dat noemt hij echt koffie en een koffer om mee te reizen kent hij niet eens… Misschien is het wel een woord dat er totaal niet op lijkt… Hoe dan ook, ik heb dus steeds een heel boos mannetje aan mijn been dat me smeekt om koffeh, haha!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

quote:
zei ze koud koud? had ze het koud? (tis gloeiend heet haha) en poehoe wat betekend dat bij Morgan? want rico noemt zijn knuffel poeh en nijno

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Ja ze had het koud, maar das achteraf ook niet zo gek met 40.1 die ze had. Maar dat geeft ze ook aan, dat ze het koud heeft. Enne mamma poehoe was dus wil naar bed toe.

Groetjes,

Michèle

nee precies, ergens zou je zeggen dat ze het dan warm hebben maar koorts is ook koude rillingen dan is het warm koud warm koud, om gek van te worden.
Wel grappig hoe ze aangeeft dat ze naar bed wil.
Rico doet dat nog niet, alleen als ik vraag: wil je slapen?
knikt hij OF ja of hij rent weg en roept NEE

Ik denk dat ze bedoeld mamma moe maar dat dat er nog niet lekker uit komt.

Groetjes,

Michèle

haha dat is juist het leuke