Ja ja een regeldagje dus

Pffffffff Jessin bleef vandaag maar drinken, steeds kleine beetjes vanaf 8.00u tot 16.30u. Nou toen was ik wel gaar hoor, ik had hem al eens even laten huilen ( had het regeldagje ook niet door hoor )en toen ik weer boven kwam had hij echte traantjes en zelfs een snotneusje. Bah ikke me schuldig voelen, maar het bleek dus een regeldagje en ik was vergeten dat die er waren. Heb mijn vriendje dus bij me gehad tot 16.30u als een stickertje vandaag.

Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005

Hihi, ja, regeldagen…inderdaad. Was ik ff vergeten.
Komt misschien omdat Stephan ze amper had (of ik moet het nooit gemerkt hebben )
Nou ja, jouw kleine mannetje heeft het vandaag in ieder geval weer gehad…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

O ja leuk zijn die regeldagen (maar niet heus). Eerst totaal niet doorhebben wat er aan de hand is en dan ineens denken o ja een regeldag!

Gelukkig heeft Cas er niet zo veel last van gehad. Hij krijgt sinds gisteren nog maar 3 borstvoedingen en ik had me vannacht toch stuwing. Ik was blij dat hij om 6 uur wilde drinken.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ehm…ik heb de eerste 5 weken borstvoeding gegeven.
Hij kreeg daar wel flesvoeding bij omdat hij niet echt goed dronk (zeer waarschijnlijk omdat ie 3 weken te vroeg gehaald is, dat gaven ze als reden op)
En aangezien hij niet genoeg aankwam (ondanks de extra flesvoeding) moest ik hem elke 2 (!) uur voeden.
Oftewel: ik deed de hele dag niet anders meer.
Aangezien ik zelf lichamelijk nog gesloopt was (nog steeds veel te hoge bloeddruk, ernstige bloedarmoede en keizersnede gehad) trok ik het gewoon niet.
Dus helaas heb ik toen moeten beslissen om de borstvoeding te stoppen.
Baal ik soms nog best van en ik hoop het bij Kaya straks langer te kunnen volhouden.

Hmmm…zie nu dat ik mezelf weer loop te “verdedigen” wat betreft de bv
Komt denk ik omdat ik het zelf wel jammer vond dat ik moest stoppen ermee…

Groetjes Bianca, mamma van Stephan (23-06-2001) en Kaya, die in november verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 16 Jul 2005 08:17:18

quote:
Hmmm...zie nu dat ik mezelf weer loop te "verdedigen" wat betreft de bv Komt denk ik omdat ik het zelf wel jammer vond dat ik moest stoppen ermee....

Moet je niet doen!!! Natuurlijk is borstvoeding goed maar de flesvoeding is tegenwoordig ook goed.

Ik heb Lisa ook maar 3,5 maanden BV gegeven omdat het daarna niet meer vol te houde was. Lisa huilde 24 uur per dag, mamma was helemaal op.

Cas is een heel ander ventje en ik ben heel blij dat het met hem wel goed gaat. Maar ik neem het met de week, stiekem hoop ik dat we het een jaar vol zullen houden. Maar als het volgende week over is, dan is het niet anders.

Nou, ik vind het gewoon super zoals je het doet joh!
Echt hoor, kolven op je werk etc…petje af!!

En ja, ik verdedigde me omdat ik er zelf van baal, maar ook omdat ik vind dat ze tegenwoordig maar net doen alsof je geen “goede moeder” bent als je geen bv geeft…
Promoten is prima hoor! Tuurlijk, bv is nou eenmaal erg goed.
Maar soms…soms krijg ik het gevoel dat als je het niet doet, dat je daar dan op aangekeken wordt.

Toch kan ik me dat wel voorstellen dat je je zo verdedigd. Bij Evianne wilde ik ook graag langer, maar na 4,5 maand hield het gewoon op. Heb ik heel erg gevonden maar niks wat ik deed bracht het nog op gang. Tja en dat voeden om de 2 uur, pffff dat heeft Jessin ook zo nu en dan, hihihi heb je inderdaad het gevoel dat je dag alleen nog bestaat uit voedingen. Hadden jullie kids dat ook dat ze net moesten eten als het eten klaar stond ?

Ja dat had ik ook met Cas en Lisa.
Maar Cas ging 's avonds clusteren, dat begon om een uur of 5 en dan wilde hij om het half uur drinken, tot 7 uur en dan sliep hij tot 3 uur 's nachts. Dus elke keer als Cas net had gedronken ging ik snel eten maken zodat ik al een eind op weg was voor de volgende voeding.
Ja soms was het een beetje schipperen maar het is toch gelukt.

Niets meer dan respect voor jullie.
Bij mij hield het al na een week op.
Ik kreeg ernstige griep tja, en dan is er
geen houden meer aan.

Liefs Kristel

ik heb geen een van mijn kidjes borstvoeding kunnen geven bij stefke wel geprobeerd ma had gewoon totaal geen melk!!! vondt dat ook een beetje jammer ma had eigenlijk weinig keuze bij lars heeft mijne gynocoloog direct gezegd dat ik het wel mocht proberen ma dat het waarschijnlijk weer hetzelfde ging zijn en toen had ik echt zo iets van nee dan begin ik maar direct met de fles want op dat moment ben je zoal een beetje gevoeliger door hormonen en dergelijke en dan dat er nog eens bij dat wou ik echt niet meer,want met stefke is dat toen toch een dikke week niks als wenen geweest (bleek achteraf dus van de honger) en dat wou ik eigenlijk echt niet meer

liefs jessica

Begrijp ook precies wat je bedoeld hoor, Bieb, heb zelf 2,5 mnd gedeeltelijk borstvoeding gegeven, maar Jonathan had stimuleerde de melkproductie niet goed. Kolven was zwaar omdat hij de hele dag huilde, dus dat lukte me gewoon niet meer. En dan gaat me omgeving maar roepen van: je moet zorgen dat jij rustig bent en mijn broers die overigens zelf nog geen kinderen hebben bleven er maar over doormalen dat baby’s borstvoeding nodig hebben, echt heel irritant. Wist dit echt niet hoor, van te voren, dat dat BV iets natuurlijks was, had nooit verwacht dat dat zo moeilijk kon zijn!

Vind overigens dat moeders vaak de “schuld” krijgen hoor, kreeg vaak te horen van mijn stiefmoeder dat Jonathan zo veel huilde omdat ik niet rustig ben, dat was helemaal niet zo, natuurlijk heeft het wel invloed, maar het ligt ook aan het kind.

Ok, genoeg mijn hart gelucht hmm merk dat het me toch best nog dwars zit hoor, dat “onbegrip” uit m’n omgeving!
Maar ben het weer kwijt

Groetjes, Esther, mamma van Jonathan

Nou, vanochten maar een flesje geprobeerd ( afgekolfde melk ) maar ook daar sukkelt ie mee. Ik denk dat ie dan gewoon moe is of zo dus laat m nu maar eventjes huilen, want het kan niet de bedoeling zijn om vanaf 8.00u s`ochtends tot 13.00u steeds op en af doorgaand te zitten voeden.

Nee, dat is vast niet de bedoeling inderdaad!
Succes ermee en hopelijk heeft hij snel een duidelijker “ritme”

Hij was zo over de rooie, toch maar even aangelegd voor de zekerheid. Tut, tut tut, nu ligt ie in de box te koekeloeren hihihi

Hihihi, eigenwijs manneke al

regeldagen heb je ook met fv, maar dat noemen ze dan sprongetjes… dan drinken ze ook wat meer en vaker uit de fles , en dat zijn dezelfde dagen als met bv