Ja hoor de griep is binnen

het is weer zover de griep heeft ons huis bereikt.
zo vlak voor zijn verjaardag (zondag) heef de kleine flink de griep te pakken
koorts snotneus en een flinke zeehonden hoest.
we zouden zondag naar het zwembad gaan om daar zijn verjaardag te vieren
maar denk dat dat er niet in zit helaas.
vandaag zouden we gaan shoppen voor een taart en winterkleding maar ik weet niet of ik hem zo mee naar buiten kan nemen.

before you judge me, try hard to love me

is dat griep of gewoon zware verkoudheid?
misschien heb ik dan ook gewoon griep, bij griep denk ik gelijk aan overgeven en de hele dag op de wc zitten maar dat heet dan weer buikgriep

Ach goss. Als het weer bij jullie net zo is als bij ons zou ik hem niet mee naar buiten nemen.

Beterschap met de kleine man.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat balen zeg! Beterschap voor je kleine man.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Beterschap voor de kleine man!

Groetjes,
Sandra

bedankt meiden,

het zonnetje schijnt hier dus misschien straks toch nog even naar buiten maar niet te lang.
de koorts is inmiddels gezakt en hij heeft net een wentelteefje naar binnen gewerkt.
duimen dat hij voor zijn verjaardag beter is!

de griep heerst momenteel nogal dus ik denk dat het echt een griep is en geen verkoudheid

och gerum, fijn dat hij in ieder geval iets gegeten heeft, geef hem maar een beterschapszoen van Rico, van mij beter niet want dan wordt ie dadelijk nog zieker beterschap ermee meis, hopelijk knapt hij heel snel op!

Griep is idd met overgeven en diarree… Verkoudheid is hoesten, niezen, e.d., hoe erg het ook is… Maar fijn is idd anders, zeker zo rond de verjaardag!! Als ze koorts hebben kunnen ze gewoon naar buiten zegt onze huisarts, zolang ze goed aangekleed zijn en wel onderkleding aan hebben dat al het zweet op kan vangen. Of ie het leuk vindt is natuurlijk een tweede Sterkte en beterschap voor het manneke!!

nou we zijn net even naar buiten geweest en dat heeft hem goed gedaan hij is nu lekker aan het eten en is weer lekker actief hopen datde nacht ook goed gaat

net een taart bestel en wel een dora taart omdat hij daar zo gek op is

Ik hoop idd voor 't manneke dat ie nog snel ff helemaal beter wordt idd zo voor het vieren van zijn verjaardag, ziek zijn op je feestje is niet zo leuk!!! Ik duim voor je!! Ook voor vannacht uiteraard!

fijn dat het naar buiten gaan hem goed heeft gedaan. ik merk het ook aan mezelf, als ik naar buiten ga dan voel ik me even beter, helaas is dat dan voor korte duur

mamavan rico nou indd het kwam een paar uur later dubbel zo hard terug! flinke koorts weer niet willen eten etc etc gelukkig niet overgeven en ook de diaree blijft vooralsnog weg dus wellicht toch een zware verkoudheid?
de nacht ging ook niet echt lekker hoewel de koorts weer zakte door de zetpil bleef hij toch huilerig dus uiteindelijk maar bij mama in bed gekropen en een bekertje melk gedronken toen eindelijk in slaap gevallen.

ook zijn ontbijt heeft hij nu laten staan maar drinken doet hij goed en das het belangrijkste

Kan best griep zijn!

Hier de verschillen:
Griep begint vrij plotseling, in tegenstelling tot een verkoudheid waarbij je misschien al wel een paar dagen wat keelpijn hebt en geleidelijk aan meer klachten krijgt. Bij griep begin je meestal met rillerigheid, koorts, hoofdpijn, spierpijn en later kan je ook last van keelpijn, luchtwegen en droge hoest krijgen.
Een verkoudheid begint meestal met keelpijn en ontsteking van je slijmvliezen in neus/holtes, (snot snot snot zeg maar )bij een fikse verkoudheid kunnen kinderen ook best een dag wat koortsig zijn maar niet zo lang en hoog als bij griep. Bij spugen en diarree gaat het om buikgriep, wat weer door een ander virus veroorzaakt wordt dan de gewone griep.

Het lijkt er dus op dat je kleine man zo vlak voor z’n verjaardag toch een griepje te pakken heeft! Lekker warm binnen blijven, helemaal met dit koude en natte weer, even wat extra aandacht van mama en een hoop vitamientjes en dan voelt ie zich hopenlijk voor zondag nog wat beter zodat hij zijn verjaardag toch kan vieren!

Alvast gefeliciteerd!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers