J ziek UPDATE veel beter!

Mamamalawi, waar ben je? We zijn bezorgd om Jada! Hoe gaat het met haar en inderdaad, hoe komt je wijfie aan zoiets??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

oh my god! ik schrik hier enorm van.
Bloedvergiftiging is enorm gevaarlijk zeker voor zo’n kleintje…
Laat alsjebliefd wat van je horenm ook ik ben erg bezorgd en het houdt me ontzettend bezig… wist het al van Wil, en kon nu pas reageren maar zit al de hele avond aan jullie te denken.
heel veel sterkte en Jada vechten meisje knap op oke!

Mamamalawi, hoe gaat het nu met je kleine meid? Ik maak mij echt zorgen nu, ik hoop dat het beter gaat en dat je snel in staat bent om wat van je te laten horen!!

liefs woezel

Jee, ik schrik hier nu toch wel van, hoop dat ze zich snel weer meld hier!

Groetjes van Sascha en Senne

Ohhhh wat vervelend… Ik hoop dat Jada snel opknapt…

Liefs, Melanie

Met bloedvergiftiging wordt je toch standaard in het ziekenhuis opgenomen? ik neem aan dat ze niet thuis is nu.
ik hoop dat het redelijker met haar gaat.
ik hoop ook dat je snel wat van je laat horen… ik moet steeds aan jullie denken!

Ik heb het ook even opgezocht en schrok idd ook,… wat het allemaal teweeg kan brengen als je er niet snel genoeg bij bent. Ik hoop dat je ons snel een update kan geven. Veel sterkte…

Heel veel sterkte…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ojee wat schrikken!!
Dat is behoorlijk ernstig, en vind het niet zo geruststellend dat je nog helemaal niet hebt kunnen reageren op alle reacties van de anderen!
We hopen snel iets van je te horen!
Sterkte en beterschap voor je kleine meid.

Liefs Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Begin nu ook wat ongerust te worden, het is inderdaad niet niks als ik google lees.
Hoop echt dat je snel wat laat horen hoe het met jada gaat.

Gr Patries

nog steeds geen nieuws zie ik… ik ben ongerust!!

Ik weet natuurlijk niet of ze me J thuis is, want als ze dat is heeft ze geen internet. Dat heeft ze alleen op der werk. Dus laten we hopen dat het goed is.

Liefs Michelle

@Michelle: met bloedvergiftiging lijkt het me erg stug dat ze thuis is. ik denk eerder in een ziekenhuis… ik weet niet hoe de zorg is in Malawi maar in Nederland is de zorg b.v. onwijs goed en zelfs hier worden ze opgenomen met sepsis.

ja dat snap ik wel Inge, maar mijn hoofd zou er ook niet na staan om dan te internetten. En je weet ook niet hoe ver het al was die ziekte. Hopelijk meld ze zich morgen via der werk

Liefs Michelle

Hoi Dames,
Ik wordt nu nog helemaal emotioneel van jullie reacties wat lief!

Jada had idd een bloevergifteging, maar omdat we er vroeg bij waren (toch voordeel als je mama verpleegkundige is) gaat het redelijk goed met haar! Ik zal jullie even het verhaal vertellen.

Donderdag avond was ze niet echt lekker, dus vroeg naar bed, in de nacht kwam ze wel 5 keer voor een glaasje water, en het was wel warm, maar niet zo warm. Heb ze toen bij me in bed genomen, en ze voelde ontzettend warm, Ik dacht eerste instantie, Malaria, dus zodra het een beetje licht was buiten (rond 4 uur) ons in orde gemaakt en om 5 uur waren we in het ziekenhuis, bloedtesten gedaan, hieruit bleek Sepsis en Otitis media (bloedvergifteging en midden oorontsteking) waarschijnlijk is het eerste veroorzaakt door het laatste. En die ooronsteking komt waarschijnlijk door het zwemmen, maar niets was zeker.

Ze wilde haar houden voor observatie, maar ik heb al die dingen thuis ook en wonen ook nog eens maar 5 minuten van het ziekenhuis vandaan. Dus heb haar rond 8 uur in de ochtend mee naar huis genomen, (vrijdag) met antibiotica, paracetamol en vitamine drank. Verder moest ik haar ORS (rehydratiemiddel) blijven geven. Dit ging redelijk tot een uur of 11, toen begon ze toch wat minder te reageren, maakte haar elk uur wakker om te kijken of ze nog “bij” kwam.

We zijn hierna het iets hogerop gaan zoeken en kwamen bij een professor terecht. Die heeft nog wat andere medicatie en een injectie voorgeschreven, moet heel eerlijk zeggen, dat ik niet eens meer weet wat het was, van de stress. Gelukkig waren we er op tijd bij. Hij heeft me verdere instructies gegeven en gevraagd of ik wilde dat ze opgenomen werd.

Nu ben ik niet zo okay met de ziekenhuizen hier, dus als het niet hoeft liever niet, hij heeft me zijn persoonlijke nummer gegeven, in geval van nood, mocht ik altijd bellen! Vrijdag nacht was nog een moeilijke nacht, met flink wat koorts etc, maar vanaf zaterdag ging het iig al iets redelijker, en vanaaf gisterenavond, is ze “bijna” weer de oude.

Vanochtend vroeg ik; geheel vrijblijven, of ze naar school wilde, en ze stond te springen, bizar he! Ik bedoel, ze was echt "dood"ziek en 3 dagen later lijkt alles weer redelijk okay! Nou mama is een aantal hartverzakkingen rijker, dat is een ding dat zeker is!

Maar wat een schrik he, ik kon ook echt niet op internet komen, had het zo onzettend druk, en wilde de kleine niet alleen laten. Maar Sepsis is als je er laat bij bent heel gevaarlijk, ik denk dat ik het “geluk” heb gehad dat ik weet dat hier veel malaria is en ik d’r meteen heb laten testen, de prof zei wel; je had geen 24 uur meer moeten wachten! bah, moet er niet aan denken. Vandaag werk ik een halve dag en heb de lerares gevraagd te bellen als het niet goed gaat, dan ga ik haar meteen ophalen!

Nogmaals van harte bedankt dames!

Jeetje, ik ben even niet meer zo heel actief online, drukdrukdruk, dus lees nu pas dat jada bloedvergiftiging had! Wat heftig joh! En wat goed dat je zo snel hebt gereageerd! Ik kan me voorstellen dat je een aantal hartverzakkingen rijker bent.

Ben heel blij te lezen dat ze weer zo goed is opgeknapt. Hopen dat het goed gaat vandaag op school.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Blij te lezen dat een stuk beter gaat
En dat je een paar hartverzakkingen rijker bent geloof ik meteen. Probeer het een beetje van je af te zetten.

Liefs Michelle

Oh gelukkig, het gaat weer beter met haar!!! Ik heb echt iedere dag ochtend, middag en avond gekeken of je al gereageerd had! Moet er niet aan denken dat het anders was gelopen!!!

Wat heftig! Fijn dat je er snel bij was en eng dat je niet veel langer had moeten wachten…kinderen zijn veerkrachtig hè? Eerst doodziek en nu alweer naar school willen. Fijn! Logisch dat jij je het apezuur bent geschrokken. Sterkte met het van je afzetten van alles!

Groetjes,
M

Wat super fijn dit positieve bericht! Ben blij voor jullie en Jada… Geef ze maar een dikke knuffel van ons uit Nederland…