Is ze mij aan het uittesten?!

Mijn dochtertje eet al een week niets of nou ja, nauwelijks. Zodra ik met eten aan kom is het NEE!! NEE!! en hoofd wegdraaien. ALs ik dan toch het lepeltje haar richting in doe is het hysterisch krijsen. Zelf doen wil ze ook niet, want dan smijt ze het met bord en al op de grond, ok, punt is duidelijk dacht ik… Maakte me er niet zo druk om aangezien ze ook flink ziek is geweest en nog niet helemaal de oude. Ik weet het dus daar aan. Maar!!! Afgelopen donderdag bij oma gegeten, alles op! Vanavond bij oma gegeten, weer alles op!!! Nu krijg ik dus sterk het idee dat het uittesten is. Hoe hierop te reageren??? Niet te veel aandacht aan besteden en niet dwingen is wat ik de hele week verder heb gedaan, maar tot heden dus zonder resultaat.

mama1980

Jep je wordt getest. En inderdaad je kunt niks doen dan negeren. Wil ze niet eten dan niet weghalen en doen of je neus bloed, als ze honger krijgt geet ze echt wel eten en als ze ziet dat ze er niks mee bereikt gaat ze ook wel weer eten dus een kwestie van de langste adem nu.

Groetjes,

Michèle

Ja hoor, de voor haar veiligste persoon wordt flink uitgetest Wat Michèle zegt: aanbieden, wil ze niet dan niet en dan de volgende keer beter.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Je zal zien dat ze vanzelf weer gaat eten, … niet dwingen, negeren, prima dan eet ze niet. Het komt vast vanzelf weer goed …

Hahahah leuke leeftijd he
Hier ook zo alles is NEE! en als ik het wegzet: HAPHAPHAP! (heel zielig, met échte trangen) Geef ik haar nog een kans: NEE!
ja daaaaaaag… mama is niet gek!

Hier werkt het soms nog wel eens om een paar hapjes van haar eten in mn eigen mond te stoppen. Dan weet ze niet hoe snel ze het op moet eten.

Oja das hier ook zo’n drama nog steeds.
Alleen wil Sarah het al helemaaaaal niet van een ander.
Papa of ik krijg er amper wat in, laat staan een ander.

Fijn dat ze weer is opgeknapt, dit keer zonder ziekenhuis?
Drinkt ze alweer beter? Of nog steeds zo weinig als toen ze opgenomen moest worden?

@mamajob, we zijn vandaag toevallig terug geweest naar de ha/post. Over het algemeen gaat het drinken hier voortaan redelijk, behalve als ze ziek is, dan wil ze niks. Haar manier om te laten merken dat ze niet lekker is. Gisteren sliep ze bij mijn moeder en die kreeg de avondfles er niet in, de ochtendfles ook niet en ander drinken wilde ze ook niet. De uitslag (zie topic allergische reactie AB) was nog erger en ze is nogsteeds niet de oude verder. huilen, hangerig, niks willen etc etc. Dus ik dact toen idd: darr gaan we weer! Besloten om dus toch naar de ha/post te gaan vandaag. De uitslag bleek idd een reactie op de medicatie, maar de oortjes waren gelukkig weer genezen. h/a dacht dat andere klachten die ze nogsteeds heeft veroorzaakt worden door een virale infectie. Ik moet haar nu een week thuis houden van het KDV zodat ze echt eens goed kan uitzieken en aansterken. Omdat ze zo’n lage weerstand heeft op het moment pikt ze alles op en dus leek het hem verstandig om haar even niet daar naartoe te laten gaan. Hoop dat het helpt! Hoe gaat het bij jullie met drinken enzo?

mama1980

Ze is je inderdaad uit aan het testen. Je moet er gewoon consewuent zijn ermee. Gewoon een tijd limiet geven, hooguit een half uur en als ze dan niet heeft gegeten, dan ook geen snoep. Op een gegeven moment geeft ze het gewoon op , als je dit een paar dagen volhoudt en daar niet op reageert dan houdt dit ook op.

Hier begint het ook bij Luka, veel is nee. Gewoon negeren, is het enigste wat je kunt doen. Meestal gaat hij gauw eten als wij bijna klaar zijn, alsof hij het dan nog ff gauw wil inhalen of zo.
Hij krijgt altijd na het eten een autootje om even aan tafel mee te spelen, dat vind hij geweldig. Als hij dus niet gegeten heeft krijgt hij dat autootje ook niet, en die link lijkt hij nu te leggen.
Mot overigens zeggen dat de keren dat hij niet of weinig eet op een hand te tellen zijn hoor, hij eet als een bouwvakker!

Vervelend dat ze nog steeds niet lekker is. Maar wat dat eten betreft dat is echt uitproberen.
Zoals je er nu mee omgaat doe je het hartstikke goed. Idd gewoon bord weghalen. Probeer er verder zo min mogelijk aandacht aan te besteden, laat haar ook niet merken dat je het vervelend vind dat ze niet eet want dan geef je haar macht. Geef wel gewoon een toetje maar ga verder geen ander eten aanbieden. Hier kon zo’n periode weleens drie weken duren hoor voordat het weer beter ging en Rens heeft daar niks aan over gehouden.
Als je je zorgen maakt over de vitaminen kun je haar natuurlijk wel een multivitamine geven.

groetjes Ramona