Is van MIJ ... en na praten fase

Voor m’n gevoel zijn we de laatste dagen in een nieuwe fase beland met Fabienne. Ze zegt nu steeds “is van MIJ”. Met de nadruk op MIJ. Als ik haar in iets corrigeer ( bv dat ze niet haar vorkje uit de la mag pakken) dan roept ze heel hard MAMA NIE DOEN !!! Tjongejonge wat een kabaal komt er ineens uit dat kleine mondje. Erger nog; het klinkt af en toe aardig brutaal.

Ik vraag me af hoe jullie dit aanpakken. Het brutaal zijn zullen ze nog niet begrijpen voor 2,5 jaar. Gewoon rustig blijven en zeggen dat iets niet mag? Dat brutale na praten negeren?

En o wee als je haar niet gelijk geeft wat ze wilt !!! Aahhhhhhhh. Nu ga ik hier zeker niet altijd in mee en tracht ik consequent te blijven maar mijn hemel … “wat een dominant dametje” ineens.

Groetjes Esther

Ha ha ha lekker he zo’n peuterpuber. Zo een loopt er hier al even rond. Hier wordt brutaal zijn meteen de kiem ingesmoord. Grote mond wordt meteen bestraft met ga daar maar even over nadenken in de hoek. En dan snappen ze heel goed dat dat niet mag hoor, enne het aggresieve alleen van MIJ wordt gecorrigeerd door nee we gaan samen delen. Moet zegge Morgan kan heel goed delen, maar soms zit ze even in een egotrip.

Groetjes,

Michèle

Zeer herkenbaar. Minke is ook erg brutaal. Ze zegt doodleuk als ik bijvoorbeeld zeg “Minke, geef eens antwoord”( als ik iets vraag) " nee mama, Minke GEEN antwoord!" of dan zeg ik "dat mag niet "en dan gilt ze “WEL!!!”. :-0 ja, soms kijken mijn vriend en ik elkaar echt aan van “hoor ik het nou goed??”. We pakken het ook meteen streng aan, maar ja dat temperament zit er vrees ik wel echt in bij haar! Dus bij ons is de gang regelmatig in gebruik… .
Erg he, zo zijn ze zo’n lief babietje en zo gillen ze tegen je dat je iets niet mag hihihi!
Tja ik probeer er ook maar om te lachen, want het is natuurlijk wel helemaal "normaal"dat ze hun grenzen opzoeken… maar soms… kan ik haar ook wel achter het behang plakken !!

Bij de eerste brutale zin was ik echt verbaasd en soms moet ik wel lachen. Nu het allemaal wat heftiger wordt vind ik het ook even lastig maar het is nieuw he?

@michele; Morgan weet dus blijkbaar wel wat een grote mond en brutaal zijn is en dat jullie dit gelijk in de kiem smoren of aanpakken door haar in de gang te zetten.

@Linette1; begrijp dat jullie het brutale en napraten ook gelijk aanpakken.

Wat zeggen jullie dan; niet zo brutaal doen? Geen grote mond geven?

Ik zeg dat ik niet van een grote mond gediend ben en dat ik niet met haar op het kdv zit (ha ha ha ik hoor dan meteen mijn eigen moeder) en dat ze normaal kan doen, schreeuwt ze dan nee of nukt mort of moppert ze kan ze even in de hoek. Zegt ze gewoon ja mamma dan is het voor mij oke. Ze moet natuurlijk wel leren wat brutaal zijn is.

Groetjes,

Michèle

Ben nu een beetje gewend te raken aan zo nu en dan een grote mond en een PAPEGAAI in huis. Geef haar nu ook duidelijk aan dat mama geen grote mond wilt en soms roept ze MAMMMMA GEEN GROTE MOND luid en duidelijk !!!

en dan mag ik niet lachen he?

Ze weet het dus echt donders goed !!!

@bakmama … idd wat is normaal? goede oplossing om op deze kindvriendelijke manier duidelijk te maken dat dit brutale niet erg aardig is. Ik zeg er weleens bij; “mamma is toch ook lief/aardig” tegen jou? Misschien is dat weer wat teveel … die gang is hier nog steeds niet in gebruik (happy me) en het woord alleen is nog steeds voldoende om de boel te sussen maar voor hoe lang ?? Straks heeft ze dikke schijt aan de gang

Leuk die zinnetjes … ga ze proberen te onthouden !!