Is regelmatig koorts normaal?

Vanmorgen voelde Stephan warm aan.
Temperatuur gemeten en ja hoor: 39,1 graden koorts.
Kan gebeuren.
Maar ik vind dat hij best wel vaak koorts heeft.
Ik keek net in mijn agenda en nou blijkt hij al een aantal keren achter elkaar om de 5 a 6 weken koorts te hebben.
Meestal een dag of 2 hooguit 3.
Maar wel vrij hoge koorts.
Tussen de 39 en 40 graden (dus geen verhoging ofzo).

Is dit nou normaal?
Hebben jullie kids dat ook zo vaak?
Ik weet dat kinderen snel (hoge) koorts kunnen hebben hoor, maar ik vindt het persoonlijk een beetje vaak.
Ben benieuwd naar jullie reakties (wil trouwens niet overbezorgd overkomen hoor!)

Groetjes, Bianca

Hoi biep.
Nou mijn ervaring is dat koorts niet normaal is hoor.Het is een teken dat er wat aan de hand is.Ik ben inmiddels al zo vaak met Niels bij de dokter geweest dat me dat wel duidelijk is.Als Stephan met tussenpozen koorts heeft,en verder geen klachten(ik bedoel verkouden,keelpijn,hoesten,uitslag of diarree)dan kan het zijn dat hij last heeft van een sluimerende blaasontsteking.Maar het kunnen ook wel ontstoken keelamandelen zijn.Ik zou zeggen als hij weer eens koorts heeft,dan zou ik met hem naar de dokter gaan.Beter 10 keer voor niks dan 1 keer te laat.Dat is tenminste mijn motto.
En wij kunnen allemaal wel gaan zitten raden,maar daar wordt je ook niet wijzer van toch?
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

We zijn dus toevallig gisteren bij de KNO-arts geweest en met zijn amandelen en oortjes is niks aan de hand. Dus dat zal het niet zijn.
Wat het dan wél is weet ik ook niet.
Ik vind het zelf een beetje raar, maar ik dacht dat jullie het misschien ook hadden met jullie kids.
Vandaar dat ik het maar even vroeg.
Het gekke is dat ik verder niks aan Stephan kan ontdekken, waar hij eventueel last van zou kunnen hebben (is ook wel moeilijk natuurlijk bij een kind dat te jong is om het aan te duiden).

Groetjes, Bianca

P.S. Ervaringen/reakties van anderen zijn nog steeds welkom!

Ik zou de volgende keer wel naar de dokter gaan.
Je vertelde dat hij vanmorgen al 39.1 had, dat is best veel voor 's-morgens vroeg.
De koorts gaat meestal in de loop van de dag omhoog.

Sterkte ermee.

Groetjes Mim
Ik ben zelf ook al een keer bij de dokter geweest omdat hij iedere keer koorts had.
Was gelukkig niets, maar koorts wijst wel ergens op, hoe klein dan ook.

Hoi Mirjam,

Wat jij zei, over dat 39,1 graden 's morgens vroeg al veel is, omdat het meestal nog oploopt, klopt wel.
Ik was er ook al “bang” voor.
Hij heeft nu dus weer 40 graden koorts.
Heb hem een zetpil gegeven en hij wilde nu wel slapen (uurtje geleden) maar hij is nog steeds wakker, onrustig.
Ga het toch maar eens aan de huisarts vragen.
De laatste 3 keer zat er steeds 6 weken tussen.
En elke keer 2 dagen 39/40 graden koorts.
Het gekke is dat er voor de rest echt NIETS aan hem te merken is: geen diarree, geen kiezen die doorkomen, geen ontstoken oortjes of amandelen want dat is gisteren nog nagekeken…
Hij heeft voor zover ik weet alleen die (best hoge) koorts.

Groetjes, Bianca

Jeetje moeilijk< koorts heb je niet zo maar, dan is er iets, hoe lang heeft ie dit al?

het ene kind heeft vaker iets dan de ander, die boy’s van mij eigelijk bijna nooit Roy is de eerste maanden veel ziek geweest, en nu een klein beetje, en jordy tja af en toe verkouwde maar eigelijk ook nooit, maar mijn neefje is heeeel vaak ziek…

zou het zeker in de gaten houden en als je het niet vertrouwd ff naar de ha gaan

Liefs Tries

Hoi tries,

Dit heeft hij sinds eind Juni.
Sinds eind juni heeft hij steeds om de 6 à 6,5 week die koorts.
Dit is de derde achtereenvolgende keer.
Het duurt dus meestal 2 dagen.

Daarvoor had hij ook wel regelmatig koorts maar tot 3 keer toe had dat met een oor-ontsteking te maken.
Dat is nu niet het geval.

Persoonlijk heb ik ook zoiets van: je hebt toch niet voor niets koorts (40 graden!)
Maar aan de andere kant hoor je ook weleens dat het met de groei te maken heeft.
Dat een kind daarvan ook koorts kan hebben.
Nou, ik weet het niet hoor.
Ik had net al op internet gekeken wat er allemaal geschreven wordt over kinderen en koorts maar tot nu toe lees ik alleen maar wat je wel en niet moet doen.
En dat een kind gauw HOGE koorts heeft, sneller dan een volwassene.
Tsja, dat wist ik zelf dus ook wel.
Maar over regelmatig terugkerende koorts heb ik niks kunnen vinden.
Ik denk dat ik het maar aan de huisarts ga vragen.
Maar ja…die ziet me al aankomen.
Ben net vorige week bij hem geweest omdat het consultatiebureau vind dat Stephan achterloopt met praten (mee eens trouwens) en dan zou ik nu weer komen met dit verhaal.
Voel me net zo iemand die aandacht nodig heeft ofzo.

Toch ga ik het vragen…dan maar overbezorgd!

Groetjes, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 27 Sep 2003 23:12:29

overbezorgd? ben je gek… nee hoor gewoon ha bellen laat maar na kijken

want al bijna 4 maanden is niet goed… kan zijn dat er gewoon een virus is maar gewoon na laten kijken mischien moet ie ff een goede antibiotica…

sterkte

Liefs Tries

Ja, maar er valt verder niks aan hem te merken!
Zo’n huisarts gaat natuurlijk vragen: is hij suf (nee), heeft hij diarree (nee), drinkt hij nog gewoon (ja)…
Dus hij is nog levendig? (ja, alleen niet zo’n trek in eten en iets “hangeriger” dan normaal maar da’s logisch met koorts)
Nou, wat zeur ik dan!
Wedden dat het zo gaat!
"Ach, alle kinderen hebben weleens koorts en ja, het weer hè, dat is ook zo veranderlijk, echt om ziek van te worden bla,bla,bla…"
Pfff…heb het ff niet meer zo op huisartsen, sorry hoor, kan jij ook niks aan doen.
Maar helaas weet ik bijna zeker dat het zo gaat als dat ik net beschreven heb.
Maar ja, wat anders?
Het zit me toch niet lekker.

Groetjes, Bianca

hoi biep.
Ja ik ken dat hoor.Ben zelf verpleegkundige en denk soms ook al dat die dokter demkt dat ik het syndroom van munchhausen heb hahaha.Maar als ik het er met andere mensen over heb dan hebben die altijd zoiets van,wat kan jou dat schelen wat die dokter van je denkt.Waarschijnlijk is ie het al lang weer vergeten dat je vorige week al bent geweest,en dan nog!Laat hij maar zeggen dat er evt niks aan de hand is met je zoontje,daar wordt hij toch (dik)voor betaald!
Ik had het trouwens al eerder gezegd maarweet niet of je het gelezen hebt van die blaasontsteking?Daar kun je ook steeds koorts van hebben zonder dat je verder iets merkt.je kunt er aleen achter komen door een plasje in te leveren maar dat zal je huisarts dan wel met je bespreken.
Nou gewoon gaan hoor!
Groetjes Eljada

Denk als je een goede huisarts hebt hij/zij liever heeft dat je komt als je je zorgen maakt dan dat je niet gaat, die zorgen zijn er niet voor niks… luister naar je instinkt

Liefs Tries

Ik ben de vorige keer ook met die koortsen bij de huisarts geweest.
Die wilde idd ook weten of hij goed dronk, niet suf was etc.
Maar die zei ook dat koorts wel ergens op wijst. En als het langer dan 4 a 5 dagen duurde moest ik ook zeker terugkomen.

Ik bedoel maar, koorts wijst wel ergens op.
En kinderen geven het ook niet altijd aan.
Gewoon vragen, laat de ha maar zeuren

Groetjes Mim

Jemig, nou heel veel succes en laat het ons even weten als jullie straks bij de KNO-arts geweest zijn hè!

Oja, bij Stephan is de koorts weer helemaal weg trouwens. Had gisteren nog iets boven de 38 graden.
Heeft dus weer 2 dagen geduurd.
Ga het morgen wel even aan de ha vragen. Moet er dan toch voor mezelf heen.
Succes straks!

Groetjes, Bianca

Nou, ik heb het aan de huisarts gevraagd over die hoge koorts om de ongeveer 6 weken.
Hij had het er eerst over dat het dan wel elke keer een soort virus(je) zal zijn geweest.
Maar later zei hij dat hij er eigenlijk ook geen oorzaak voor weet.
Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken.
Eigenlijk ben ik dus weinig opgeschoten.
Nou ja, hij is weer koortsvrij. Wie weet was het “toeval” dat hij drie keer achter elkaar na een week of 6 zo’n 40 graden koorts had.

Groetjes, Bianca

mijn vriends broertje van net 5 heeft dit ook, al sinds ik hem ken (8 mnd was ie toen) is ie elke maand wel een keer ziek…
nu gaan ze eindelijk een bloedtest enzo bij hem doen! want normaal is het dus niet!
ik zou eisen dat ze een allergie test enzo deden, en zijn bloed goed nakeken enzo
succes
groetjes

yvonne,melani en djanira

die de topic geopent heeft komt hier niet meer

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Gewijzigd door - bianca4 op 09 Mar 2009 20:49:32