Hoi meiden,
Even een vraag. Weten jullie nog hoe lang en zwaar jullie kindje was met een maand of vier/16 weken? Julia wordt namelijk door best veel mensen als groot en stevig gezien, terwijl dat volgens mij wel mee valt. Ze was met 13 weken 5540 gram en 59 cm. Dat is niet klein (ze is gewoon een Hollandse baby), maar volgens mij ook niet heel erg groot. Toch? Volgens het cb zat ze precies op de gemiddelde lijn. Nu ze 16 weken is, schat ik haar net iets onder de 6 kilo. Ik vind het helemaal niet zo leuk dat mensen zo vaak commentaar hebben. In de Bijenkorf dacht een oma dat Julia zes maanden was, want ze was ‘zeker net zo groot als haar kleinkind van 6 maanden’. Een collega zei: ‘Jouw baby is wel dikker dan die van Ellen he?’ en in de Prenatal liep een meisje dat ik kende met haar dochter van 6 weken. Zij schatte Julia op een maand of 5. ‘Oh, is ze pas 4 maanden? Dan is het ook een stevige!’
Julia was wel groot toen ze werd geboren, ze was een 8-pondertje. Ik had een dubbele placenta, dus mevrouw kon lekker eten. Nu is ze dus volgens het cb keurig, ze mag zelfs wel méér eten van hun. Ik vind het echter vervelend als mensen doen alsof ze een reus is. En al zou ze dat zijn, waar bemoeien mensen zich dan mee? Ik heb het mooiste kind van de wereld, samen met die van jullie natuurlijk hahaha en ik wil niet dat mensen zo over mijn meisje praten!
Michele heeft dat mensen Morgan juist te klein vinden, Julia vinden ze dan weer groot. Mensen hebben altijd wat te zaniken! Julia is gewoon mooi zoals ze is, ze heeft bolle wangetjes en een klein beetje elastiekjes aan haar beentjes en armpjes, maar dat hoort toch ook gewoon bij een baby? Volgens mij hebben alle babies dat, ook de kleintjes! Ik ben het gezeur over grootte en gewicht beu. Dan heb ik het nog niet eens over het ‘gepoch’ dat ‘mijn kind al staat’, dat ‘die van ons al alleen zit’. Ik weet het, ik zal het nog lang moeten aanhoren, maar ik krijg er nu al een punthoofd van!
Maar om terug te komen op mijn vraag? Is Juul echt zo groot??? En hoe zijn jullie kindjes?
Groetjes Rainbow, trotse mama