Is Julia heel groot?

Hoi meiden,

Even een vraag. Weten jullie nog hoe lang en zwaar jullie kindje was met een maand of vier/16 weken? Julia wordt namelijk door best veel mensen als groot en stevig gezien, terwijl dat volgens mij wel mee valt. Ze was met 13 weken 5540 gram en 59 cm. Dat is niet klein (ze is gewoon een Hollandse baby), maar volgens mij ook niet heel erg groot. Toch? Volgens het cb zat ze precies op de gemiddelde lijn. Nu ze 16 weken is, schat ik haar net iets onder de 6 kilo. Ik vind het helemaal niet zo leuk dat mensen zo vaak commentaar hebben. In de Bijenkorf dacht een oma dat Julia zes maanden was, want ze was ‘zeker net zo groot als haar kleinkind van 6 maanden’. Een collega zei: ‘Jouw baby is wel dikker dan die van Ellen he?’ en in de Prenatal liep een meisje dat ik kende met haar dochter van 6 weken. Zij schatte Julia op een maand of 5. ‘Oh, is ze pas 4 maanden? Dan is het ook een stevige!’

Julia was wel groot toen ze werd geboren, ze was een 8-pondertje. Ik had een dubbele placenta, dus mevrouw kon lekker eten. Nu is ze dus volgens het cb keurig, ze mag zelfs wel méér eten van hun. Ik vind het echter vervelend als mensen doen alsof ze een reus is. En al zou ze dat zijn, waar bemoeien mensen zich dan mee? Ik heb het mooiste kind van de wereld, samen met die van jullie natuurlijk hahaha en ik wil niet dat mensen zo over mijn meisje praten!

Michele heeft dat mensen Morgan juist te klein vinden, Julia vinden ze dan weer groot. Mensen hebben altijd wat te zaniken! Julia is gewoon mooi zoals ze is, ze heeft bolle wangetjes en een klein beetje elastiekjes aan haar beentjes en armpjes, maar dat hoort toch ook gewoon bij een baby? Volgens mij hebben alle babies dat, ook de kleintjes! Ik ben het gezeur over grootte en gewicht beu. Dan heb ik het nog niet eens over het ‘gepoch’ dat ‘mijn kind al staat’, dat ‘die van ons al alleen zit’. Ik weet het, ik zal het nog lang moeten aanhoren, maar ik krijg er nu al een punthoofd van!

Maar om terug te komen op mijn vraag? Is Juul echt zo groot??? En hoe zijn jullie kindjes?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

He,

Irritant hè? Hier ook zo’n grote kerel, maar keurig in de curve. Was met vier maanden groter dan jouw Julia; ik denk dat hij zo rond de zeven kilo was. Dus ook eentje met lekkere armpjes en beentjes. “Zo, die ziet er gezond uit”, zeggen mensen altijd. Donder op, zeg dan gewoon dat je hem dik vindt. Maar dat is hij dus niet! Zucht.

Groetjes!

Hoi
Ik zou niet meer weten hoe groot en zwaar Nina was destijds omdat ik het cb boekje even niet kan vinden. Maar ik weet weet wel dat Nina ook altijd op die gemiddelde lijn gezeten heeft. Mensen vinden Nina ook altijd groot voor haar leeftijd ze wordt over 3 maanden twee. Dat commentaar heb ik ook vaak van mensen gehad ze ze altijd ouder geschat werd dan ze was. Ik dacht dan altijd: ik vergelijk niet want ieder kind is anders. Als ik vergelijk met andere kinderen werd ik onzeker van. En over het baby vet zei ik altijd: als ze ziek wordt heeft ze in ieder geval wat om af te vallen. Het cb zegt tegen je dat het gemiddelde goed zit en wat andere mensen daar van vinden die daar geen verstand van hebben hebben geen recht van spreken. Hun zijn toch geen arts! Het enige wat deze mensen doen is moeders onzeker maken .Mensen denken niet soms na voor ze wat zeggen. Meid, ik zou zeggen: Probeer er niks van aan te trekken van deze mensen! Jij weet beter: je weet dat ze op de gemiddelde lijn zit, gezond is en natuurlijk de mooiste baby van de wereld is!En dat is allemaal positief!!!Groetjes chantal

Chantal

Wat je al zei Rainbow Morgan wordt altijd heel jong geschat omdat ze zo klein is. Vanmorgen ook weer. Ik boodschappen doen en madame in de draagzak. Of ze dat al mocht, of ze wel voldoende at, zou ik nou echt al met haar boodschappen gaan doen. Op het laatst heb ik mijn mega agressieve gezicht op gezet want ik was ook nit opgemaakt en zo dus ik kreeg als tienermoeder (wel leuk als je ziet hoe mensen kijken als je snauwt dat je al 29 bent) wel gemeende maar niks omvattenden adviezen. Ik kreeg zelfs adviezen waarvan ik weet dat ze niet kloppen. Maar goed Morgan kan gelukkig net zo boos kijken als mamma dus ze lieten ons op een gegeven moment maar met rust. Oh ja en of ik een echte baby bij me had want ze had haar berenpak weer aan. Nee ik ben de plaatstelijke dorpsdebiel met een knuffel in een draagzak… Ik probeer me er steeds minder van aan te trekken en de mensen te negeren ook al is dat niet netjes maar het is dat of snauwen en dat laatste willen ze echt nit

Oh ja Morgan was bij de laatste check van 12 weken 58,5 cm en 5040 geloof ik (kan ht boekje even niet vinden)

Groetjes,

Michèle

ik heb even boekje gepakt, onze zoon was met 3 maanden, 6850 kg en 65 cm, toen hij 4 1/2 maand was woog hij 7830 kg en was 69 cm.
Dus niks van aantrekken, ik kreeg ook het advies van het CB geef hem maar wat extra´s als hij wat wilt eten mag hij dat ook hebben. Omdat hij heel druk is en al heel veel kon en kan zeiden ze dat hij dat ook nodig heeft. Dus hij krijgt rijstwafeltjes en nijntje koekje als tussendoortje naast zijn boterhammetjes, fruit, groenten en aardappeltjes.
Mensen hebben trouwens altijd wat te zeuren en moeten zich altijd overal mee bemoeien. De tijd dat ik borstvoeding gaf wil je niet weten wat voor gezeur ik altijd heb gekregen want flesjes was veel makkelijker en veel minder gedoe, boeken kan ik schrijven na bijna een jaar mama te zijn. Elk kindje is anders en het belangrijkste is dat ze gezond zijn en gelukkig zijn. De rest is nogal onbelangrijk. Op dit moment is ons kleintje even groot als het buurjongetje van 3 jaar en moet nog 1 jaar worden. Ik trek mij er niks van aan, wij hebben een vrolijk kereltje die op ontdekkingtocht is met ons en dat is heel erg gaaf en leuk en daar geniet ik van en niet van al dat geklets want daar krijg je niet alleen een punthoofd van je word er ook kotsmisselijk van ,…

Oh ik heb het precies andersom, ik krijg verwijtende blikken omdat ik GEEN bv geef. Echt wat ik mijn kind allemaal niet ontzeg volgens omstanders en of ik niet weet dat het veel beter is. Ik kan geen bv geven enne ik heb het zelf ook niet gehad. En ik ben met mijn 1.60 toch een grote meid geworden.

Oh ja rainbow dat is ook iets ik ben maar 1.60 en mijn vriend 1.83 en als ze ons dan samen zien vinden ze het nog raar dat Morgan zo klein is. Zou wat zijn he als ze nu 80 cm of zo zou wezen… Ze zal misschien best langer worden dan mij maar ik ben ook niet echt lang, maar ja daar kijken mensen niet naar. Oh maar als zegt dat ze al tanden aan het krijgen is dan vinden ze je gek want dat kan niet daar is ze te jong voor. Ze is ook jong, maar dan is ze er wel snel vanaf. En bij zo’n opschepmoeder vraag ik dan heel sarcastisch Hoe ver is die van u?? Is er al wat te zien??? Zijn ze ook snel uitgepraat.

Groetjes,

Michèle

Er komt nog heel wat op je af hoor de tijd dat ik nog zwanger was kreeg ik allemaal gruwelverhalen en ik was veel te dik en leed aan allemaal dingen, houdt nooit op die bemoeienissen. De bevalling zou ook alleen maar ellende zijn, ik heb er mij allemaal niks van aangetrokken, ik was 30 kg aangekomen had ik gezeik, ik gaf borstvoeding had ik gezeik, nu geef ik mijn zoontje geen tik als iets niet mag, heb ik ook weer gezeik dus als je naar alles moet luisteren dan heb je zelf geen leven meer en valt er niks meer te genieten. Kan je dit zeggen je kleintje weet precies wat wel en niet mag als je nee zegt en je vinger streng omhoog doet en hier volstaat een nee en euh euh dat mag niet met de vinger in de lucht. hier gaat het bij al die bemoeials als volgt het ene oor in en binnen een seconde het andere oor uit. Had hem ook meteen moeten laten huilen s nachts vanaf dag 1 want dat hadden ze ook gedaan vroeger, mensen weten soms niet waarover ze t hebben ik had het niet gekund om onze kleine hummel te laten huilen terwijl hij honger had.

Ik weet het, ik ben afgevallen in mijn zwangerschap. Ik kreeg zwangerscahpssuiker dus een dieet. Of ik wel wist dat ik niet mocht lijnen en noem het maar op. Enne vroeger… vroeger is verleden tijd en as verbrande turf. Meestal als ik dat zeg is het snel over hoor.

Groetjes,

Michèle

Fijn al die reacties! Fijn ook om te herkennen dat jullie allemaal een even groot punthoofd hebben als ik! Julia ligt nu heerlijk te trappelen in de box, helemaal happy met de nieuwe HEMA-ring met beestje die ze net heeft gekregen. Dat is belangrijk, dat ze blij is! En ze ziet er goed uit in haar maatje 62, niks mis mee dacht ik zo.

Ik heb zelf nog nooit zoveel gebruld als toen ik zwanger was. Ik ben 1.64 meter en heb maat 36-38, maar ooooo, wat was IK toch dik. Ik was ‘slechts’ 10 kilo bijgekomen en dat geloofden mensen amper, want ik had echt een enorme buik. Ja, die had ik ja, maar daar zat een 8-pondertje in en ik moest dat toch ergens laten hmmm! Mijn vriend is 1.82 meter (for the record) en mensen keken dus raar op omdat Julia groot was. Zelfs een van mijn (minst leuke) verloskundigen zei dat ze ‘echt héééél erg groot was’, alsof ik haar had vetgemest met kroketten enzo. Arm kind. Ik voelde me contant aangevallen, terwijl ik gewoon mooi zwanger was met alleen een dikke buik en op het laatst vochtvoetjes. Mensen vroegen of ik wel zeker wist dat het er maar eentje was en ja, ik was echt wel dikker dan de andere zwangeren op het werk. Mensen kinderen, is maat 36-38 tegenwoordig dik??? Ik had allemaal S- en en M-en van positiemode, waar hebben we het over? Ik haatte die opmerkingen, maar legde ze uiteindelijk maar naast me neer.

Bv lukte bij mij ook totaal niet, er kwam geen melk. Wel bloed, waarvan Julia over moest geven. Nou, nou, dat ik het toch niet even geprobeerd had, want ja, het lukt bij niemand meteen…Ik was op de yoga de enige niet bv-moeder en die blikken, zo van: ‘Jouw baby wordt vast eerder ziek!’ Onzin. Wat niet gaat, gaat niet. Maar inderdaad, ik kan boeken volschrijven.

Mensen moeten gewoon iets te zeggen hebben. Waarom? Geen idee. Mijn neefje heeft iets langer haar en dan is hij meteen een meisje. Duh, terwijl hij duidelijk een baggy broekje aanheeft! Julia is wel mooi, maar die wangetjes zijn wel dik he? Argh. Ik denk dat ik maar een pantser aan ga schaffen, want wat jullie zeggen ja, ik zal nog veel meer over me heen gaan krijgen! Misschien mag ik het berenpak van Morgan lenen, hahaha, ben ik WEL zo’n dorpsdebiel!

Nogmaals meiden, allemaal bedankt! Ik ga nog eens even lekker knuffelen met mijn beertje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha je mag het lenen hoor, maar ik denk dat Julia er uit gegroeid is. Zij is iets langer dan Morgan. Enne troost je mijn schoonmoeder heeft ons postuur en zij heeft drei jongens gekregen van 8, 8.5 en bijna 9 pond. Oke ze had zwangerschapssuiker, maar ook dat zegt niks. Ik had ook suiker en ik kreeg een wormpje van 44 cm en 3038 gram. Iedereen incl de verloskundige dacht dat ik ook een 8 tot 9 ponder zou krijgen, pas bij de laatste echo (heb er een stuk of 8 gehad) bleek dat ze heel klein was. Maar een buik dat ik had. Ik kwam niet meer bij het aanrecht, mijn bureau op me werk hebben we verbouwd (nog net geen stuk uit gezaagd) en met 12 weken kon ik al echt niks meer verbergen. Puntje bij paaltje was het allemaal water, maar dat wist ik toen niet. Enne dan heeft jou neefje langer haar. Morgan heeft een roze muts en een roze speen en als ze in haar wagen ligt een roze jas en dan nog vragen mensen of het een meisje is. Nee we hebben een zoon maar het leek ons leuk om hem al jong een indentiteitscrisis te geven. Hallooooooo sommige lui. Maar anders gaan we samen de dorpsdebiel uithangen. Julia in Morgan’s pak en ik er schreewend naast dat ze echt zijn…

Groetjes,

Michèle

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me rot ergert aan al die opmerkingen van anderen. Zoveel mensen die denken dat hun mening een feit is en zich niet beseffen dat anderen ook een andere mening kunnen hebben. Mijn schoonmoeder is bijvoorbeeld nog heel erg van vroeger was dat ook niet zo, dus waarom nu wel en ach ze onderzoeken ook veel te veel. Of dan roept ze hoe kunnen ze dat nu onderzocht hebben ze weten toch niet wat een baby denkt. Echt heel vervelend…en dan inderdaad de opmerkingen over borstvoeding. Ik vind dat je daarin ieders mening moet respecteren. Sommige willen het nu eenmaal niet, dat moet iedereen voor zich weten. En echt niet dat je dan meteen een slechte moeder ben. Ik heb vroeger ook geen borstvoeding gehad en ben zelden ziek. Ik heb voor Tim 3 maanden melk afgekolft omdat borstvoeding rechtstreeks niet lukte. Na die 3 maanden ben ik over gegaan op flesvoeding en Tim is al een paar keer verkouden geweest. Echt niet dat je dat tegengaat met borstvoeding. Iedereen moet gewoon lekker zijn eigen gevoel volgen in de opvoeding. Tenslotte is ieder kind anders en zolang je kindje tevreden is en jij tevreden bent over de manier van opvoeden is dat toch het belangrijkste.

Hoi,

Hrb even opgezocht die van ons was met vier maanden 60 cm en 5500 gram. Wel iets lichter dus dan die van jou. Ik kreeg ook van die opmerkingen nog steeds trouwens. Ze is nu 3,5 en 1,05 en 16 kilo. Wat aan de lichte kant maar dat heeft met een lang ziekte bed gehad. Wat ik nu heb en eigenlijk al een tijdje is dat ze mijn dochter dik 4 jaar schatten en dus ook meer van haar verwachten zoals praten en begrijpen. Nu is ze op dat gebied ook een vlugge tante maarja ze is nog maar 3,5. En als ik bedenk wat ze dan nog allemaal moet leren in het komend jaar denk ik was je nog maar wat kleiner. Maar goed.
Helaas zul je dus nog wel meer van dat soort opmerkingen horen. Maar je wordt er ook doof voor. Dan zeg je beleeft ja he wat is ze groot he. Nou dag ofzo. En soms besteed ik er maar geen aandacht verder aan. Als jij maar weet hoe het zit en hoe oud ze is en dat het goed is. Ach wat is dan z’n opmerking daarbij wat nu ook meespeelt zijn nog een paar gemene hormonen die je kindje ook in andere ogen als perfect gezien wil worden. Als je begrijpt wat ik bedoel.

groetjes

lon106

3 maanden was onze dochter 60,5 cm en 5765 gram. Iets boven het gemiddelde.

Als ze tegen mij zeggen: wat een bolle wangen dan zeg ik: ja, heerlijk hè, ze lust alles, en is lekker gezond!

KLAAR, ze kunnen dan niet anders dan glimlachen.

Lilypie 6 - 18 Ticker

En bedenk dat mensen altijd iets te zeggen willen hebben.

Net zoals dat je zwanger was, zo van: zijn het er geen twee?? enzovoort…

Lilypie 6 - 18 Ticker

Dat is waar Sabijn. Mensen hebben het zo druk met andere tegenwoordig. Eigenlijk best zielig al die mensen die geen eigen leven hebben en zich maar bemoeien met dat van een ander.

Groetjes,

Michèle

waah… wat een mega baby heb ik dan… bij (bijna) 4 maanden was hij 7450gram en 68 cm lang…! zelf zijn we klein en niet zo stevig … dus tja uitleggen van wie hij is etc dat zijn de standaard reacties…

tja ik roep altijd al in de verte hij is groot en stevig … Sonja Bakker heb ik al ingeschakeld…! Ben die reacties nl ook zo zat…

Wat ik toen ook al zei mini-boy zijn ze bij jou in de familie niet groot ook?? Ik heb twee zwagers van 2.05 en 2.10. Mijn nichtjes zijn beide 1.90 en mijn oma’s waren 1.70 en 1.75. Dus tuurlijk als je naar ons kijkt zal Morgan niet lang worden, maar ze kan ook ineens de lucht in schieten ook al is dat volgens het cb niet mogelijk. Maar ja als je alles moet geloven wat het cb zegt, ga je al volwassen vrouw nog geloven in de paashaas, kerstman en sinterklaas.

Groetjes,

Michèle

nee in de familie verder ook geen grote mensen… alleen van de koude kant! maar tja lijkt me niet dat dat meetelt

Ik vind haar gewoon normaal hoor.

Mijn oudste zoon was met 4 maandjes oud al ruim 10,5 kilo en was toen 80 cm lang.
ja is geen typfout.
Met 6 maanden was hij 12 kilo bij 86 cm lang.

Mijn jongste zoontje was met 4 maanden 70 cm lang en dik 9 kilo.(kledingmaat 74/80)
Nu is hij net 16 maandes oud weegt 15,5 kilo bij 91,5 cm lang.
draagt kledingmaat 98/104 en schoenmaat 25.

Hij word door de meeste mensen al ruim 2 geschat en ze overschatten hem ook flink omdat hij niet doet wat een kindje van ruim 2 jaar wel kan.
Ze zeggen ook steeds van kan hij dat nog niet,wat vreemd.
Als ik dan zeg hij is eind augustus 1 geworden staan ze met een mond vol tanden en zeggen dan jeetje ik dacht dat hij al ruim 2 jaar was joh.

Soms word je daar idd erg gek van van de commentaar van andere mensen.

Geniet van je mooie meisje.
Jij weet wel beter toch?
Dan zeg je gewoon ja ze is groot maar wel mijn kleine meisje,dan zeggen ze niets meer hihi.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Gewijzigd door - biancamv2 op 24 Dec 2008 19:24:16