Is hij te zwaar?

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 16 maandjes oud.

Hij weegt nu 15,5 kilo en is 91,5 cm lang.

Nu hoor ik van veel mensen om me heen dat ze hem te dik vinden.

Veel vriendinnen die ik ken die hebben kindjes van 3 jaar die dit dus wegen.

Is hij dan echt veel te zwaar?

Het cb zei dat ze het nog niet zo’n probleem vinden omdat hij nog bv krijgt en hij vanaf het begin al erg groot en zwaar was.Hij groeit dus gewoon nog steeds dezelfde lijn.

Ik vind hem namelijk niet te dik,wel vol,maar niet echt te.Ik vind hem eerder lang dan dik.
Vinden jullie hem nou zwaar?valt wel mee toch?

Heb het idee dat sommige mensen in mijn omgeving mij bang willen maken.

En hoe zwaar wogen jullie kindjes bij deze lengte?

Groetjes Bianca.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Denk dat het wel meevalt.

Als ik on het groeiboekje kijk zie ik bij 16 maanden inderdaad een “max” gewicht van 14 kg staan, maar een max lengte van zo ongeveer 87 cm.

Gezien zijn lengte kan die 15,5 kg helemaal geen kwaad, lijkt me.

M.

Idd helemaal mee eens. Niet altijd af gaan op wat anderen zeggen. Als het in proportie is allemaal is het geen probleem.
Hij is wel zwaar maar ook lang dus is het ws wel in verhouding.

Hoi,

Als ik het zo lees dan is hij niet te zwaar. Mischien "wat zwaarder dan gemiddeld maar ik zou er niet zo zwaar aan tillen. Onze dochter is 1,05 en mag 17 kilo wegen en dan is zij een meisje. Jongens mogen over het algemeen zwaarder wegen. Nu is zij wel 3 jaar.

groetjes

lon106

Tis idd wel vrij groot en zwaar, maar je moet ook naar jezelf en je man kijken. Een vriendin van mij heeft ook een kindje die met beide tegen en soms zelfs over de bovenlijn zitten. Maar zij zijn beiden ook heel erg groot.
En zolang de lengte en het gewicht in verhouding zijn denk ik niet dat je je te veel zorgen moet maken. Kan ook zijn dat hij straks een tijdje stil staat of langzamer groeit. Kayleigh had het tegenovergestelde, maar begon ineens met een groeispurt en zit nu gemiddeld.

zodra ze gaan lopen en rennen zal het wel minder worden. Zolang je je kindje niet teveel eten geeft zal het wel bij zijn bouw horen. Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Tja en een ander heeft er snel een mening over. Wij hebben 2 sprietjes, na ja het zij zo. Ze eten en srinken goed en zijn amper ziek dusssuhhhm wat mij betreft prima. Wat een ander denkt moet ie dan maar zelf weten. Dus zeker niets van een ander aantrekken hoor en al helemaal niet als het cb er geen probleem in ziet want deze zijn behoorlijk kritisch over het algemeen daar waar het om het gewicht ed gaat.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi,
Je moet niet luisteren naar al die zwartkijkers van tegenwoordig, mensen zijn pas gelukkig als ze negatief kunnen zijn, dus niet naar luisteren.
Wij zijn gisteren naar CB geweest en ons zoontje wordt aanstaande maandag 1 jaar en hij weegt 12 kilo en is 82 cm, hij is ook helemaal niet dik en bij het CB zeiden ze dat dit prima was, hij is groot, sterk en ondernemend. Trouwens wel knap nog steeds BV.En de groeilijn is belangrijk en die is prima. Trek je er dus niks van aan van die lui.

Dank jullie wel voor de reacties,

Ik vind hem zelf mooi in verhouding hoor.

Hij loopt al vanaf zijn 12 maanden dus alweer 4,5 maand nu.
En rennen doet hij ook,soms iets te snel hihi dan valt hij zo nu en dan.

Hij woog met 12 maanden al 15 kilo,
dus als je kijkt dat hij nu 15,5 kilo weegt valt het eigenlijk wel mee.

Hij was na de 12 maanden tot 14 maanden afgevallen en dat is hij de 15de maand weer bijgekomen.

Het is wel zo dat als hij ziek is niets wilt eten,dan komen die kilootjes wel van pas,vind ik,dan valt hij ook af.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

hoi hoi,
Leuk he dat ze lopen, Boris die loopt ook en vind klimmen leuk. Rennen hihi ja ook leuk he. Is alleen maar leuk.
Het gaat allemaal heel snel en al helemaal als ze als baby wat groter zijn en snel met lopen, …

Weet het heel zeker dat je baby niet te zwaar is, net nieuwsbericht gelezen. Er is een kind geboren van 6.5 kilo en heel groot. Was net even mijn hotmail aan het checken en dan krijg je voordat je inlogt een lijst met alle nieuws en daar stond het. Ga maar kijken,… is net geboren en is echt groot.

waaaaaaaahhh met 6,5 kilo geboren? zal wel niet via de gewone weg gegaan zijn

haha ja heb het filmpje gezien online bij de msn nieuw site.

Dat kindje was 14 pond en 64 cm lang.
idd erg groot voor een geboorte,

dat was Mika met 2 maanden precies haha.

Op deze foto is mijn kleine mannetje net 5 maandjes oud.

Hij woog toen 9745 gram bij 74 cm lang.

Maar 10 cm langer en 2,5 kilo zwaarder dan die reuzenbaby.

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

jaja gaan maar kijken naar dat filmpje is al geen pasgeboren baby meer, zooooo groot. Naar omstandigheden ging het ook goed met de moeder, ben wel benieuwd hoe zij haar bevalling heeft gehad. Dus als mensen nog zeggen dat onze babies dik of groot moeten ze maar filmpje even kijken, want in dat filmpje is baby toch echt pas geboren, gaan ze wel anders piepen. hahaha

Ik vind veel dingen van tegenwoordig ook een beetje overdreven. 20 á 30 jaar geleden “wisten” ze die dingen allemaal nog niet. Dat van hoe groot een kindje moet zijn, wat er wel en niet gegeten mag worden door de moeder tijdens een zwangerschap e.d. En kijk eens naar ons. Wij zijn toch ook groot geworden.

Nou heb je gisteren nog de telegraaf gelezen over BV.
Dat is ook weer zoiets, tsss waar houden de mensen zich mee bezig.