Is dit nu de kont in de krib gooien?!

Anna heeft sinds kort een eigewijze tic… ze ging al een tijdje netjes en vrolijk de trap op. Zelf klimmen vind ze prachtig. En dan begrijp je het al, DEED! Nu wil ze niet meer zelf trappen lopen/klimmen maar wil opgetild worden. Juist nu dat ik erg last krijg van bekkeninstabileit.

Je kunt zo’n kleine moeilijk op de trap laten staan en even weg lopen! De eerste paar treden gaat goed, maar dan is het probleem.

We hebben het nu geprobeerd met een half kaakje bovenaan de trap en ze was in no-time boven. Dit houden we er dus maar even in!

Zou dit nu peuterpubertijd zijn???!

Hoi,

EUHHHH jaaa. Dit is peuterpuberteit. Dit is haar manier om jou te testen. Ze heeft het nu voor elkaar doordat jullie haar belonen als ze de trap niet oploopt. Ik snap wel dat dit voor jou de makkelijkste manier is bekkeninstabiliteit is niet gering en moeilijk. Maar je moet haar duidelijk maken dat dit niet het gedrag is wat gewenst is. Ze maakt onbewust gebruik van jou sistuatie.

Eigenlijk is mijn advies negeren Maar ja dat is moeilijk in jou situatie.

Nu heb ik je wel ongevraagd mijn visie en advies gegeven. Maar hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord.

Onze dochter heeft ook van die tijden dat ze ineens wil dat mama haar als baby naar boven draagt nu is dat steeds moeilijker ze is al 17 kilo en 1,06 dus ook ik ga dat niet meer doen.
Ook vind ze aankleden leuk maar als ze ziet dat ik haast heb of niet lekker wakker ben geworden dan moet ik het ineens doen. En dat is de peuberpuberteit grenzen verkennen en proberen die grenzen verlegd te krijgen.

groetjes

lon106

En het goede antwoord is: JA!

Negeren en vooral vol blijven houden dat je haar niet gaat tillen! Zal niet altijd makkelijk zijn, maar denk ook om je eigen gezondheid.

Groetekes, Sje

die kleine hummels hebben dat heel gauw door dat er iets is net of ze het ruiken
daar maken ze gewoon misbruik van
de mijne kan er ook wat van maar het beste is negeren.
dat gaat wel weer over , over een tijdje is ze daar weer vanaf en hebben ze weer wat nieuws .

zo blijft het leven leuk

gr de ,mama van leyla

veronique daniels

Tot nu toe gaat het goed. We proberen het met een half kaakje. Dan ‘vliegt’ ze de trap op.

Als dit een beetje goede gaat krijgt ze geen koekje meer. Het is nu zaak dat ik Anna naar boven krijg zonder haar op te tillen. Papa is ook niet altijd thuis om haar naar boven te brengen. Daarom doen we het zo maar even.

Ze is ook aardig bezig met het smeren met eten. Eerst met veel smaak een hapje boterham in de mond stoppen en dan met een vrolijk gezicht uitspugen, en maar lachen!

Net als bij het warm eten is het drie keer proberen, als het nog niet gaat, eten weg en geen ander eten meer!!!

Ik laat het jullie weten als ze deze kuurtjes weer heeft afgezworen.

Volgens mij hebben we het ergste gehad met eten miepen, ze eet de laatste tijd erg goed (moet ik natuurlijk wel even afkloppen!! ).

De trap is nog steeds een kriem maar dat overleven we ook wel weer!