Is dit normaal?

Hallo medemama’s,

Elke fase is voor mij nog nieuw in het leven van een peuterpuber. Dus dan kom je soms dingen tegen waarvan je denk, is dit normaal.

Onze meid heeft weet veel, echt veel. Iets wat er maanden terug is gebeurd kan ze nog precies navertellen.
Bv, wij hebben zelf een foto gemaakt voor het geboortekaartje. Mijn moeder was hier vorige week, Onze meid pakte het kaartje en vertelde mijn moeder dat die foto daar gemaakt was op het bed van mama.
Wij hadden binnen in het geboortekaartje een foto van onze oudste dochter op haar rug en haar kleine zusje er boven op gemaakt. Deze foto was gemaakt op het kraambed. Dus haar verhaal klopt helemaal. Het is alleen wel bijna 4 maand terug.
En gister vond ze tussen haar speelgoed haar broodbakje waarmee ze altijd speelt. Hierin heb ik tijden terug, toen ik haar op ging halen bij oma twee ijsjes in gedaan. Mijn schoonmoeder past ook op mijn tantezegger. Dus ik had voor beide dames een ijsje meegenomen. En iid in dat bakje. Maar ook maanden terug. Dit vertelde ze gister mijn vriend.
Gaan de herinneringen van de kleintjes al zo ver terug??

En dan iets heel anders:

Het slapen hier is s’nachts echt heel slecht. Hele nachten houd ze me wakker. Afgelopen nacht was echt wel het toppunt. Ze lag 19.00 op bed, niks niet anders dan andere avonden. Om 20.30 al een keer wakker. Huilen, dus ik er heen. Ze klaagt steeds over zere voeten enz enz. Dus daar weer ingestopt. Kus, muziekdingetje aan en daarna sliep ze weer.
22.00 weer wakker, heb haar toen laten huilen, na een 10 min werd het weer stil.
Om 22.45 lagen we zelf in bed, om 23.15 begon het feest, weer wakker, huilen, gillen, brullen. Er weer heen, ingestopt, muziek dingetje aan en weg was mama weer.
Nou ze heeft afgelopen nacht van 3.15 tot 4.00 en van 5.15 tot 6.00 geslapen. De andere uren heeft ze alleen maar gehuild, gebruld dat ze uit bed wilde, dat ze pijn had, dat ze een kusje wilde, dat haar muziekdingetje aan moest! Allemaal van zulke dingen.
Ondertussen ben ik helemaal kapot, want dit is de 4 nacht op rij al. Ik laat haar ook wel een tijd huilen, maar onze meid heeft zo’n stemgeluid dat ze ook mijn vriend wakker maakt en ook onze kleine meid. Dus de hele nacht ben ik heen en weer aan het lopen.
Dit houd toch geen mens vol?

Dat van die herinneringen herken ik wel. J weer nog van dingen die ze in Februari 2010 heeft gedaan (toen was ze in NL) en d’r zijn nog van die dingen die ze weet, heel bizar!

Dat andere tja kan dat niet komen doordat er een nieuw babietje is? J heeft helaas altijd slecht geslapen, word veel wakker daarom hebben wij haar toen bij ons genomen, achteraf misschien niet zo’n strak plan, aangezien ze nog veel bij ons komt snachts!

Succes, maar wel balen zeg! (van dat slapen he!

Blijkbaar gaan die herinneringen zover terug Het zijn net sponsjes, dus dat klopt zeker. Wat dat slapen betreft: misschien de baby, misschien groeipijn (omdat ze klaagt over pijn aan haar voetjes), misschien uitproberen?

Groetjes,
M

Groeipijn heb ik zelf ook al gedacht. Maar ze is helemaal niet fit. Wil niet spelen, wil niet eten. En dus ook niet slapen.
Heb haar nu net weer op bed. Ff een klein slaapje…ook niet te lang, want er moet wel slaap overblijven voor vanacht.

Moet vanmiddag voor mezelf naar de HA. Neem haar maar even mee. Kunnen ze ook even naar haar kijken.

Pffff, het is nu 9 uur en ik zit in de slaapstand aan tafel. En dan vandaag ook nog een drukke dag, dus ff een tukkie doen wordt hem niet.

Vreselijk zo’n beroerde nacht en in jouw geval nachten … herkenbaar! Sterkte vandaag! En wat Mriek zegt, het zijn net sponsjes. Goed dat je haar even mee neemt naar de HA.

ja die herinneringen herken ik ook ! ze weten en onthouden het allemaal precies, en soms snap ik ook niet dat ze dat nog weten…maar ja wel grappig ! (ik wou dat mijn geheugen het zo goed deed hahaha)

dat ’ niet slapen’ pfhhh ja dat lijkt me mega slopend!
maar ja inderdaad misschien ff wennen aan de nieuwe baby… ik zou haar ook ff meenemen naar de HA…
ff uitsluiten dat er iets is, want het kan natuurlijk ook gewoon uitproberen zijn… kijken of je haar weer kussies komt geven,
pip is nu aan het rekken voor het slapen gaan, dan moet ze weer dit, dan weer dat !
als we er aan toegeven kunnen we wel 2 uur met haar bezig zijn.pfhhh …

Pippy is geboren 17.07.2009

Ook Eva is een spons. Zij haalt hele scenes terug uit een jeugdfilm die we een paar weken geleden hebben gezien. Dan zegt ze opeens: ‘jongetje gepoept, zakmes in zijn broek he?’ Het was de film ‘Het zakmes’ en die scene klopte helemaal met wat ze zei. Ik moest er zelf nog even over denken! Ze weet ook heel veel van maanden terug, dus dat is normaal!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Merel heeft dat ook. Die weet ook nog dingen van een half jaar geleden. Heeft blijkbaar indruk gemaakt en blijf haar dus bij.

Groetjes Natasja

Ben vanmiddag naar de HA geweest. Ze heeft een oorontsteking. Dus dat verklaard veel. Heb na aandringen medicatie gekregen. Want, zo zei de HA geven ze aan kindjes boven de 2 eigenlijk geen medicijnen. Het gaat dan wel vanzelf over.
Dat zal best, maar ik wil dat niet afwachten.

Hopelijk knapt ze nu snel op en gaat het slapen ook weer beter.

Tis wel een lange dag hoor. Ben zelf helemaal dwars door en mevrouw is ook helemaal op. Dus die kan straks vroeg op bed!

onze dochter heeft ook dat ze alles onthoud, zelfs nog van vorig jaar zomer…
van de week op de peuter school zei ze iets tegen de juf waarvan de juf gelijk zo iets had van,… hoe kan jij zoiets al weten.

en dat slapen kan erg met je mee praten helaas. onze dochter nu 3,6jaar. is de laatste 2 weken erg veel wakker geweest bijna om het half uur konden we eruit. of stond ze weer bij ons bed. tot frustraties aan toe… weer naar bed brengen, troosten (want soms waren er monsters, enge vogels e.d. op haar kamer)vannacht is ze maar 1 keer wakker geweest dus ik hoop dat het nu weer aan het afzakken is…heb namelijk niet het idee dat ik wat anders doe dan anders, en weet ook niet wat ik hier aan zou kunnen doen.

dat van de herinneren, ja ik weet niet of elk kind dat heeft, maar rico weet nog steeds dat toen hij nog geen 5 mnd was in bad zat en dat zijn konijnen knuffel op de verwarming lag te drogen. dit is 1 maal gebeurd, en er is ook nooit over gesproken. erg bizar! en zo zijn er heeel veel dingen mbt zijn geheugen die heel bizar zijn.

Hoe gaat ze om met de komst van haar zusje? misschien heeft dat zoveel impact op haar? en mbt de pijn in haar beentjes… ik herken dat ook wel, rico klaagt er sinds een maand of 2 ook over. het zou kunnen dat het groeipijnen zijn maar opzich is dat ook best vroeg om nu al te hebben maar ik kon zelf ook niets beters verzinnen. het hielp in ieder geval om zijn beentjes te masseren. niet knijpend, maar wrijvende bewegingen maken van boven naar onder en weer terug met wat baby olie. en dan niet je hand los laten als je onder of boven bent gewoon steeds omhoog omlaag. en een kruikje… dan sliep rico meestal weer snel. ik hoop dat je er wat aan hebt.

De rust is weer een heel klein beetje terug gekeerd hier in huis. Ze heeft een paar goeie nachten gehad. Afgelopen nacht was het weer bal en stond ik om de 2 uren bij haar bed.

Ze vind haar zusje helemaal geweldig en is ontzettend wijs met haar. Ze wil alles samen doen en ik heel erg voorzichtig.
Dus ik heb niet het idee dat ze erg jaloers is of het vervelend vind dat haat zusje er is.
Als er mensen hier binnen komen sleept ze hun direct meer naar de box of kinderwagen om haar zusje te laten zien. Schattig he!

Denk idd dat het wat groeipijnen zijn. Vanmorgen tijdens het spelen kwam ze ook bij me dat haar beentjes zeer deden.
En we hebben een groot bed voor haar besteld. Want ik heb het idee dat het ledikant echt te klein wordt. Dat ze draaid en dan dus klem ligt in bed…verdwalen in bed dus.
Hopelijk keert de rust dan echt terug…of juis niet!!!