Is dit koemelkallergie?

misschien een vreemde vraag hoor maar deze vraag is uitsluitend voor moeders met ervaring met kma. ook de rest mag reageren hooor)

wij hebben nu de provocatie/eliminatie test gedaan, 2 weken pepti geprobeerd. niet alle klachten konden we in de gaten houden vanwege doorkomende tandjes maar hij reageerde veel beter op pepti. nou zijn we gisteren gestopt met pepti en de oude voeding weer geintroduceerd en hij werd snachts al gillend wakker van de pijn in zijn buik. het is nu 6.30 papa is nu met hem bezig maar voor mijn gevoel heeft hij erg last van de voeding nutrilon standaard. het liefst wil ik weer met pepti doorgaan nu ik hem zo zie lijden.

maar kan ik nu zeggen dat hij kma heeft? of zeggen jullie van dat is nog te vroeg om te zeggen? bij pepti sliep hij een hele nacht door en ik heb geen enkele rode vlek meer gezien in zijn gezicht. hij had verder wel huilbuien voor het slapen maar dat kan ook te maken hebben met zijn tandjes en omdat ik zijn speen had weggedaan.

wie o wie? ik ga zo de ha ook bellen maar even ook jullie ervaringen graag…

Het is nu nog iets te vroeg om dat te zeggen.
Nog even doorzetten, maar dan heb je wel een diagnose!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

zag net een zwelling van zijn oogleden door vochtophoping…ook dronk hij weer net als voorheen erg onrustig vandaar dat ik nu toch echt het gevoel heb dat het wel aan de voeding ligt.

nou ja dan maar nog even afwachten maar kan hem zo niet aan zien. veel te zielig…ik zal aan de ene kant erg opgelucht zijn maar aan de kant erg balen dat we pas na 5 maanden erachter komen dat hij gewoon kma heeft…

meid,probeer toch die allergy care.hij reageerde al beter met pepti,maar daar zit nog koemelk in,dus misschien nog niet goed genoeg voor hem.als je 1 pak koopt,weet je het zeker,of het dat is.cheyenna had ook dat vocht bij haar ogen.2 dagen allergy care,en ik kende mijn kind niet meet terug.ze dronk weer normaal,spuugde niet meer,en was eindelijk vrolijk.

hey Cheyenna dat was ik al van plan! ik ga zo naar de huisarts wacht tot ze open zijn dan ga ik het voorleggen. ik wil zeker overstappen naar friso allergy care maar dan moet hij wel akkoord geven. het stomme is dat de ka mij nu pas serieus neemt en nog een test wil doen bij hem beginnend a.s. woensdag. maar eerlijk gezegd weet ik nu wel voldoende en wil ik verder geen proefkonijn van hem maken. hij heeft al genoeg geleden…ik ken mijn kind als de beste en hoe hij vannacht en net op de voeding reageerde lijkt toch echt op kma. tranende oogjes en dikke oogleden uit het niets is toch een beetje opvallend en nog niet eens te beginnen met de uitslag in zijn gezicht en romp…kan niet wachten tot ik zo naar de ha ga.

ik denk dat hij een ernstige kma heeft,net als cheyenna toen,en dan is pepti nog niet genoeg.ik leef erg met je mee.laat alsjeblieft weten of deze melk jullie probleem eindelijk oplost.
cheyenna is er trouwens overheen gegroeid,en mag nu alles hebben.
het zou ook verklaren waarom hij blijft spugen,ook met nutriton.ik zou de nieuwe melk eerst even zonder nutriton geven.want het is heel waarschijnlijk dat hij die niet meer nodig zal hebben.
veel succes vandaag!

ben net bij de ha geweest deze heeft gelijk friso allergy care voorgeschreven mag het zo ophalen bij de apotheek. het wordt hier niet beter…hij huilt nu nog meer dan anders en zijn ogen zijn nog steeds opgezwollen hij kan ze bijna niet open doen! ik werd wel boos toen de ha zei hij ziet er wel vrolijk uit ik dacht nou jaaa kom dit slaat even nergens op wat moet hij doen dan ook huilen als hij een vreemde ziet of op de schoot van mama zit of moet hij perse huilen wil je actie voeren?? nou goed. ik ga het zo halen en dan hoop ik echt dat het gaat werken!

Ik ben geen arts dus ik kan niet zeggen dat hij een kma heeft, maar mijn ervaring met mijn jongste zeg ik ja.

Het kan best een tijd duren dat je merkt dat het met deze voeding beter gaat,
het zit immers in zijn lijfje en heeft tijd nodig.

Probeer (ik weet is niet makkelijk) zelf rustig te blijven hij voelt jouw aan en wordt als jij onrustig bent ook onrustig

Onze jongste heb ik op een gegeven moment ingebakerd dit ging heel goed, let wel doe dit nooit op eigenhoutje dit moet goed aangeleerd worden info kan je bij het CB hier over krijgen

blijf nu een tijd deze voeding geven steeds veranderen van voeding doet ook zeker geen goed

sterkte

@Tries: ik was meer benieuwd hoe jullie hier achter zijn gekomen.

ik blijf ook rustig maar waarschijnlijk komt mijn schrijven niet zo over hahaha…hij slaapt nu eindelijk maar ben vanaf vannacht 2 uur al bezig met hem en sindsdien had hij maar een half uurtje geslapen. dus ik was al in totaal 6 uurtjes bezig met hem daarna nog twee uur. rustig ben je dan wel omdat je totaal oververmoeid bent. ik heb hem lekker tegen me aan gedrukt en liedjes voor hem gezongen heir werd hij lekker rustig van maar het verhelpt al de pijn niet. vandaar dat ik haastig naar de ha ben gegaan. en ik weet dat veranderen van voeding ook niet altijd het beste is maar het doet hem zo te zien echt niet goed. hij spuugt ook opeens veel meer. ook al hou ik hem rechtop. zo zielig voor hem. maar goed zoals ik al eerder zei we gaan gewoon met de nieuwe voeding beginnen en dan kijken hoe het gaat maar heb volle vertrouwen hierin ook dankzij de ha die daar mee eens was.

gelukkig,fijn dat de ha luisterde.ik weet bijna wel zeker dat dit gaat werken.in deze melk zit helemaal niets waar hij allergisch voor kan zijn.zei de ha nog iets over nutriton?of je daarmee mag stoppen?want als de melk helpt.,aar hij krijgt kramp van de nutriton,dan lijkt het of het niet werkt.

ik wil het sowieso proberen zonder nutriton aangezien het toch niet helpt tegen spuugen. verder ben ik het vergeten te overleggen.

Wij zijn er achter gekomen net zo door dat hij zo veel huilde constant overstrekte
buikkrampen en later exceem kreeg, wij zijn toen ook over gestapt op koemelk vrije voeding.

Tuurlijk is dit ook niks maar ik bedoel door steeds een andere voeding blijft mij maagje/darmpjes helemaal reageren en word het alleen maar erger.
wat bij ons hielp bij het huilen en kramp had probeer dat hij niet gaat overstrekken probeer juist zijn beentjes tegen zijn buikje te houden, warmbadje hielp ook wel

toen hij wat ouder was zijn wij bij de osteopaat geweest dit lijkt te hebben geholpen maar we merken nog steeds hij is nu 7 dat als hij te veel melk krijgt weer exseem krijgt en over buikpijn klacht

@Tries: hij is al 7 jaar? en nog steeds last van koemelk? wist niet dat dit kon. dacht dat ze eroverheen groeien…

merkte net dat hij steeds meer rode vlekken op zijn wang etc begon te krijgen…dit had ik de laatste weken niet meer gezien bij hem dus het is wel erg opvallend dat hij zo sterk reageert op zijn oude voeding…

ik zou woensdag naar het ziekenhuis gaan om een kma test te laten doen snap niet waarom terwijl ik dit al zelf ben gaan doen in overleg met de ha.

heb het net maar afgebeld, wil hem even rust gunnen mocht friso allergy care helpen…later kunnen we het altijd nog doen. ze vonden het wel raar dat ik het wilde annuleren maar ik zie mijn kleine hier zo aan lijden dat ik even geen behoefte heb aan een extra test…uitslag is al duidelijk…daar waren ze dan wel mee eens.

ben benieuwd. heb de voeding net gehaald. hopen dat de klachten snel over gaan en hij ook eens kan genieten…

Meestal groeien ze er idd overheen, hij kan nu wel melk produkten nemen maar we moeten er op letten dat hij niet te veel binnen krijgt het zelfde met varkensvlees.

Of die testen nou zo betrouwbaar zijn weet ik niet toen in elk geval niet enige om er echt achter te komen zei de arts toen is het weg laten van koemelk, misschien is dat nu veranderd hoor.

hopenlijk gaat het straks wat beter maar wat je beschrijft denk ik het wel

en…merk je al iets?

ja merk vrijwel veel aan hem. hij is veel rustiger als de afgelopen 2 dagen en drinkt niet meer onrustig. vrijwel beter als pepti zelfs! de vlekjes beginnen 1 voor 1 te verdwijnen. hij heeft alleen een beetje krampjes maar dat kom weer door een andere voeding. verder heeft hij opvallend goed doorgeslapen vannacht. wat bij pepti ook het geval was! terwijl bij de oude voeding werd hij vaak onrustig wakker elke nacht. maandag nacht ook al nadat we nutrilon standaard hadden geintroduceerd werd hij gillend wakker. dus ik zie zeker verandering. dat een andere voeding wonderen kan doen jeeetje waar was ik nou mee bezig al die 5 maanden denk je dan! voor elk gezeur naar de ha of de cb bellen niets hielp. ik ben bij dat er iets als internet bestaat want zelf als moeder kun je hem beter in de gaten houden. jeetje wat een verandering hij heeft zelfs vanmorgen 3 uur achter elkaar geslapen na zijn eerste voeding!

wat een verademing…

wat ben ik blij voor jullie.ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik gelijk had,haha.
bij cheyenna werkte het ook zo snel.dan weet je nu in elk geval zeker dat hij kma heeft,en dan hebben jullie nu eindelijk de juiste melk gevonden.vanaf 6 maanden mag er een schepje meer in,geloof ik.dat staat op het pak,want je hebt geen opvolgmelk van de allergy care.
en nu…genieten maar van je ventje!

hoe is het trouwens met het spugen?word dat ook al minder?