Hallo dames,
Van de week na het eten haalde mijn man jesper uit de stoel en ineens was het hek van de dam! Zo huilen dat het leek alsof hij er in stikte. Soort van hyperventilatie, althans daar leek het op. Ik dacht er iets aan de hand maar ik kon hem niet troosten. Niets hielp. Troosten niet afleiden niet. Speelgoed die ik gaf gooide hij weg. Na een kwartier werd hij rustiger. Heb ook geen idee wat de aanleiding hiervoor was.
Hij kan ook heel boos worden als iets niet lukt of als hij iets niet mag. Hem wassen op het aankleed kussen is ook een drama. Wil telkens zitten. Leg ik hem weer neer en dan draait hij zich weer om op de buik en gaat zitten. Nu lukt het mij wel om hem zittend te wassen en aan te kleden maar een luier verwisselen lukt me dus niet. Dan leg hem dus daarom weer neer en dan wordt hij boos zeg. Ik zeg dan altijd van ik ga eerst je luier verschonen en dan mag je weer zitten.
Ook is het vaak drama als ik van me werk thuis kom nadat ik eerst hem heb geknuffeld en kusje geven naar de wc ga of even naar boven loop om me om te kleden. Ik kan dan niet weglopen of iets doen totdat hij naar bed gaat zeg maar.
Het rare van alles is is dat hij dit ook allemaal alleen maar bij mij doet. Mijn man heeft nergens problemen mee. Kan hem gewoon aankleden weglopen iets doen.
Een heel verhaal maar herkent iemand dit? En wat te doen in zulke situaties? Iemand tips? Hoop het wel want het is erg frusterend soms. Wordt er soms echt gek van. Alvast bedankt.
Groetjes Danielle