Is dit een driftbui?

Hallo dames,

Van de week na het eten haalde mijn man jesper uit de stoel en ineens was het hek van de dam! Zo huilen dat het leek alsof hij er in stikte. Soort van hyperventilatie, althans daar leek het op. Ik dacht er iets aan de hand maar ik kon hem niet troosten. Niets hielp. Troosten niet afleiden niet. Speelgoed die ik gaf gooide hij weg. Na een kwartier werd hij rustiger. Heb ook geen idee wat de aanleiding hiervoor was.

Hij kan ook heel boos worden als iets niet lukt of als hij iets niet mag. Hem wassen op het aankleed kussen is ook een drama. Wil telkens zitten. Leg ik hem weer neer en dan draait hij zich weer om op de buik en gaat zitten. Nu lukt het mij wel om hem zittend te wassen en aan te kleden maar een luier verwisselen lukt me dus niet. Dan leg hem dus daarom weer neer en dan wordt hij boos zeg. Ik zeg dan altijd van ik ga eerst je luier verschonen en dan mag je weer zitten.

Ook is het vaak drama als ik van me werk thuis kom nadat ik eerst hem heb geknuffeld en kusje geven naar de wc ga of even naar boven loop om me om te kleden. Ik kan dan niet weglopen of iets doen totdat hij naar bed gaat zeg maar.

Het rare van alles is is dat hij dit ook allemaal alleen maar bij mij doet. Mijn man heeft nergens problemen mee. Kan hem gewoon aankleden weglopen iets doen.

Een heel verhaal maar herkent iemand dit? En wat te doen in zulke situaties? Iemand tips? Hoop het wel want het is erg frusterend soms. Wordt er soms echt gek van. Alvast bedankt.

Groetjes Danielle

hoi,

Tja, ik herken wel bepaalde dingen. Niet willen liggen bij aankleden of verschonen vind Amy ook niet heel fijn. Ook niet bij haar papa. Eerst dacht ik dat het kwam door bijvoorbeeld oorpijn, maar ze is altijd op onderzoek uit naar van alles en nog wat en heeft gewoonweg het geduld niet.
Het gaat beter als ik ondertussen een spelletje met haar doe. Waar is je buik?, waar is je neus? Klap eens in je handjes of klap eens in je voetjes…je wil soms niet horen hoe het klinkt haha… maar het werkt wel.

Na een dag op het kinderdagverblijf om 16.00 uur, wil Amy ook het liefst niet dat ik bij haar weg loop. Ze wil ook niet de hele tijd op schoot, maar ik moet wel lekker in de buurt blijven. Ze is gewoon moe aan het eind van de dag. Ze loopt dus idd achter me aan naar toilet, roept me beneden aan de trap als ik me omkleed en als ik ga koken en aan het aanrecht sta, jengelt ze aan mn benen.
Ik betrek haar overal bij en dan gaat het goed. Als ik ga koken zo rond 17.00 uur mag ze een dvd-tje kijken. Ze vraagt er inmiddels om; “toe toe toe”. (De wielen van de bus).

en dat zomaar huilen om niets…ach ik denk dat het vooral vermoeiheid is. Zeker aan het eind van de dag en in combi met frustratie als iets niet lukt.

liefs Annelies

Daisypath Happy Birthday tickers

Hoi Annelies,

Dank je wel voor je reactie. Het is dus herkenbaar.
Vandaag ging het eindelijk eens goed op het aankleedkussen
zonder te mopperen. Het begint vaak al als hij door heeft dat hij
gewassen gaat worden en dus op het kussen wordt gelegd. Hij
stribbelt dan al tegen. Afleiden helpt dan niet totdat hij zit.
Ik heb me nu maar voorgenomen dat hij mag zitten en als ik
de luier ga verschonen moet hij gewoon liggen en dan negeer ik
zijn gemopper maar even.

Ja ik denk ook idd dat het met vermoeidheid te maken heeft want dan
heeft meneertje ook minder geduld en dat geduld komt niet echt
in zijn woordenboek voor net zijn mama haha. Al gaat het bij mij
stukken beter sinds de komst van jesper.

Heb me ook voorgenomen dat als ik thuis kom eerst echt even de tijd
neem om met jesper te spelen tot aan het eten. Heb de luxe dat manlief
kookt. Gaf jesper altijd wel kus en knuffel maar daarna ging ik al
omkleden en nog sigaretje voor eten nu ga ik dus eerst met hem
spelen.

Gister had hij weer een bui waarin hij niks goed vind dus toen heb ik
jesper maar op zijn kamer gezet om af te koelen en binnen een minuut
was het weer goed.

Groetjes

hoi,

Er gebeurd zoveel in de koppies van die kleintjes. Ik ben niet zo van een bui of een fase in deze leeftijd. Ze doen het niet om ons te plagen en zijn nog te jong om verbanden te leggen. Het is helemaal niet erg als ze even moeten wachten omdat mama even wat anders moet doen. Dan maar even mopperen.
Amy is nu zo vlot aan het ontwikkelen dat het soms niet bij te houden is. lopen en praten en dan is er soms wel eens een moment van onvrede bij haar. ik blijf altijd tegen haar praten als ik uit beeld ben…niet dat het heel erg helpt, maar dat is ook een kwestie van leren. Ik weet niet of het goed of fout is om je kindje even in zijn kamer te zetten om af te koelen op deze leeftijd. Ik weet niet heel erg goed of het besef van reden dan duidelijk is. dus geen mening over. Als Amy erg moe is en de dag voor haar gewoon op is, mag ze een dvd tje kijken bij mij in de keuken. Dat is een goed medicijn om er weer even tegen aan te kunnen tot bedtijd.
liefs annelies

Daisypath Happy Birthday tickers

Hoi,

Ja om eerlijk te zijn ben ik het wel met je eens. Hij moet idd weten dat mama
ook wel iets anders moet doen en dus moet wachten. Overdag heb ik er
ook geen problemen mee en dan gaat het ook goed vaak. Maar als hij
moe is dan dus idd niet en dan wordt het soms wat frusterend als
er niks mee te beginnen is. Vaak tot 10 tellen. Jesper kijkt ook hier vaak wel
een dvd even na het eten. En ja de ontwikkeling gaat razendsnel. Niet bij
te houden. Elke dag wel iets nieuws.

groetjes