Is dit een `driftbui`?

Beste mama`s,

Gisteren tijdens het avondeten heeft Joaquin volgensmij zijn eerste driftbuitje gehad… denk ik?! Hij mag met de pot mee eten en pakt graag met zijn vingertjes het eten uit zijn bordje. Gaat altijd goed en hij eet met plezier. Echter gisteren was hij lekker aan het knabbelen maar wil telkens zijn bordje optillen en dan valt alles eruit dus na 3 x nee zeggen pakte ik even zijn bordje weg… nouououou… ik schrok ervan hij pakte met zijn armen de stoel en schudde gewoon heel zijn kinderstoel op en neer en trappelde heel hard met zijn beentjes werd helemaal rood en zetten het op een brullen! Ik vond het echt zielig, germ! Heb toen hij een beetje gekalmeerd was zijn bordje weer terug gegeven en toen was het gauw weer over.
Ik had meteen spijt dat ik het had weggepakt omdat het vantevoren zo gezellig en rustig was aan tafel en waren lekker aan t eten met zn drietjes…
Hoe kan ik hem dan het beste duidelijk maken dat hij mag eten zoals hij dat graag wil maar dat hij wel zijn bordje moet laten staan?

Was dit nou een driftbui en kan ik me nu voorbereiden op meer van die (shokerende) driftbuien? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, tips?

xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Haha, het lijkt er wel op ja!
En er zullen nog velen volgen.

Het is inderdaad fijn als het gezellig, maar kinderen moeten ook luisteren, dus je moet het niet koste van het kost gezellig proberen te houden, want dan leert hij niet luisteren.

Je heb het goed aangepakt om hem te waarschuwen en hem de consequentie te vertellen (bord weg). Alleen zou ik hem dan zijn bord niet meer terug geven, je hebt hem immers gewaarschuwd. Als je hem terug geeft berijkt hij wat hij wil met zijn bui.

Het beste is negeren, en na een paar keer weet hij dat zo’n bui niets uitmaakt, en dat hij beter gewoon kan eten.
Hetzelfde geldt voor andere dingen, gewoon over hem heen stappen en hem even negeren. Als hij erin door lijkt te drijven kan je hem proberen af te leiden met iets anders, en hem even troosten.
Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hihi herkenbaar…
Dat was vast en zeker een driftbui en ja…bereid je maar voor op het feit dat er nog wel een aantal zullen volgen (ik denk dat dit zacht uitgedrukt is )

Ik denk ook dat je het goed aangepakt hebt hoor, door z’n bordje weg te halen.
Als je de volgende keer z’n bordje besluit terug te geven, dan wel even noemen dat dat alleen is als hij z’n bordje netjes laat staan. Doet ie het dan weer, dan weer het bordje weghalen en zou ik het idd ook niet weer terug geven, zoals Anne ook al schrijft je geeft dan het signaal dat je zoontje wel z’n zin krijgt als hij maar driftig genoeg wordt.

Jasper sloeg dit weekeind steeds de lepel met eten uit m’n handen en werd natuurlijk ook zo driftig toen dat niet mocht van mama, ik heb gewoon de kinderstoel omgedraaid met de mededeling “als jasper niet wil eten, dan gaat mama eerst wel even eten” even een paar minuutjes laten razen, vervolgens weer bij de tafel gedraaid en opnieuw geprobeerd, toen ging het goed.

Stiekem vind deze mama die driftbuien ook wel eens grappig, die onwijze pruillip en huilen zonder tranen, zo’n klein mannetje en al zoveel power…prachtig
(maar dat laat ik hem natuurlijk niet merken he, anders word het ook nog grappig voor Jasper en hebben we hier alle dagen driftbuien )

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ps. net 1 jaar oud en mama meteen even laten weten wat dat betekent…

Lilypie Premature Baby tickers

het zal de eerste woede aanval zijn
en ook niet de laatste zijn
meestal kijken ze even met een driftbui hoe ver ze kunnen gaan
ik negeer de driftbuien meestal als ze zich geen kwaad kunnen doen
en geef ze pas weer aandacht als ze rustig zijn

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Idd het is een driftbui en zal niet de laatste zijn. Hier een temperamentvolle Lisa, die al in een driftbui schiet als iets niet lukt… ik bereid me ook voor op een hele heftige PP… zucht

JA dat is een drift bui, daar moet je niet van schrikken hoor hahahahah
Ze krijgen gewoon een eigen willetje en dat is heel normaal.
Ik moet Dion soms even streng toe spreken want hij kan er ook wel eens heel drama van maken als hij iets niet mag of zijn luier moet verschoond worden en dan heeft hij een heel ander idee in dat koppie en als het niet gaat zoals hij dat wil … tja dan heb je de poppen aan het dansen.

Soms negeer ik het en soms troost ik hem, het ligt er aan wat de aanleiding is, dat moet je even aanvoelen.

OK! Super bedankt voor jullie reacties. Het heeft in ieder geval wel geholpen om het bordje weg te halen na die 3 waarschuwingen want ik hoef hem nu gelukkig nog maar 1 keer te waarschuwen en heeft `m al door!

Ik weet nu iniedergeval dat het normaal is en wat ik het beste kan doen in die situatie.

xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers