Beste mama`s,
Gisteren tijdens het avondeten heeft Joaquin volgensmij zijn eerste driftbuitje gehad… denk ik?! Hij mag met de pot mee eten en pakt graag met zijn vingertjes het eten uit zijn bordje. Gaat altijd goed en hij eet met plezier. Echter gisteren was hij lekker aan het knabbelen maar wil telkens zijn bordje optillen en dan valt alles eruit dus na 3 x nee zeggen pakte ik even zijn bordje weg… nouououou… ik schrok ervan hij pakte met zijn armen de stoel en schudde gewoon heel zijn kinderstoel op en neer en trappelde heel hard met zijn beentjes werd helemaal rood en zetten het op een brullen! Ik vond het echt zielig, germ! Heb toen hij een beetje gekalmeerd was zijn bordje weer terug gegeven en toen was het gauw weer over.
Ik had meteen spijt dat ik het had weggepakt omdat het vantevoren zo gezellig en rustig was aan tafel en waren lekker aan t eten met z
n drietjes…
Hoe kan ik hem dan het beste duidelijk maken dat hij mag eten zoals hij dat graag wil maar dat hij wel zijn bordje moet laten staan?
Was dit nou een driftbui en kan ik me nu voorbereiden op meer van die (shokerende) driftbuien? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, tips?
xxx