Is dit de week van het consultatie bureau?

Fabienne is ook naar het bureau geweest, ze weegt nu 8630 gram, en is 70 cm lang! Ze zeiden op het bureau dat ze erg wijs was voor haar leeftijd, ze staat al met behulp van mama, wil de hele dag meer dan dat ze eigenlijk kan, begrijpt ook echt al dingen, ja hoe kan het ook anders met twee oudere zussen. Maar dat maakt me wel enorm trots natuurlijk. Toen ik zwanger was van Fabienne zei ik altijd, ik wil die kleine (want toen wist ik nog niet wat het zou worden) zo lang mogelijk klein houden. Nou dat is me niet gelukt. Het gaat allemaal zo ontzettend snel… ik vind het niet erg, maar het is toch jammer dat dat kleine er zo snel af is! Maar goed het is niet anders!

De volgende keer moet mevrouw weer geprikt worden, en dan is ze alweer bijna een jaar! Pfff wat gaat het snel.

Liefs ellen

Hoi,

het lijkt inderdaad wel de week van het consultatiebureau…hihi…zal daar wel druk zijn…arts overspannen en zo…

Fijn dat het zo goed gaat met Fabiënne. Ik heb ook het idee dat ons meisje veel wijzer is dan de jongens destijds. Nou gaat ze ook 2 dagen naar het kinderdagverblijf waar ze een hoop ziet…

Gek genoeg hebben wij (als paps en mams) het idee dat we nu veel meer genieten van ons meisje dan dat we destijds van de jongens deden. We kunnen het ons niet meer zo goed herinneren. Wat ik me nog wel kan herinneren is dat ik de mannen wel groot kon kijken. Nu hebben we al de lol van de grote en hebben we minder haast met haar… En we zijn ook wat zekerder dan toen over hoe we de dingen aan moeten pakken, dat geeft ook wel een stukje rust. Ach, we hebben van de jongens ook genoten…misschien is het juist het feit dat we geen haast meer hebben en iets zekerder zijn dat we het idee hebben dat we nu meer genieten.

Maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie dat ervaren…

Groetjes Marielle

Nou inderdaad Marielle, van de oudste twee kan ik me eigenlijk niet goed herinneren dat ik zo van die babytijd genoten heb? De situatie was voor mij toen ook heel erg anders, had toen een andere relatie… en dat liep niet zo goed, dus kreeg ik misschien ook niet de kans om er van te genieten.

Maar ik heb ook het idee dat ik rustiger ben geworden als moeder zijnde, het MOET allemaal niet meer, snap je? Vroeger moest ik elke dag mijn huis schoon hebben, en dan moesten de kinderen zich maar even vermaken, maar nu als ik een paar dagen mijn huisje niet schoon gemaakt heb vind ik het nog netjes! Als Fabienne wakker is zijn we heel erg veel met haar bezig en ook met de andere twee! En je weet het zelf, er is geen ogenblik dat er niets te doen is! Maar ik maak ook tijd voor mezelf vrij hoor, niet dat je denkt dat ik alleen maar met de kids bezig ben. En ook het huishouden gebeurt wel, maar op een andere manier dan vroeger, toen de oudste twee klein waren! Maar goed, mijn hele situatie is anders, andere relatie, een hele lieve man… slijm slijm, kwijl kwijl… jij had SUPERMAN?? Mmm daar heb ik toch mijn vraagtekens bij! Want volgens mij ben ik hem tegen het lijf gelopen! Hahahaha

En volgens mij heb jij het ooit gezegd in een berichtje, je hebt het zo druk als dat je het zelf maakt! En dat klopt volgens mij ook!

Liefs ellen

Hoi Ellen,

ben ik weer…

Heerlijk hè als je de man van je dromen hebt gevonden? Dat alleen al geeft zoveel rust. Dat je lekker jezelf kunt zijn en je “ei” kwijt kunt.

Ik weet nog dat ik ooit eens gelezen hebt dat makkelijke kinderen vaker te weinig aandacht krijgen dan “moeilijke” kinderen. Onze oudste van toen iets van een half jaar of zo (en heel makkelijk). Ik weet nog dat ik dat tegen mijn moeder zei en dat ze reageerde met iets in de trant van “jouw mannetje heeft daar absoluut geen gebrek aan”. Daarom zeg ik, we hebben vast wel van ze genoten maar je vergeet het allemaal zo snel vind je niet? Ergens wel jammer, aan de andere kant, het leven gaat door en we genieten nog steeds dagelijks van de kids. Maar dat zijn we over zes jaar misschien ook wel weer vergeten.

Goed van je dat je het huishouden nu kunt laten rusten. Ik bedenk me altijd hoe het zal zijn als ik 80 ben en achter de garaniums zit en terug denk aan vroeger… ik zou het vreselijk vinden als ik dan tot de conclusie moeten komen dat ik mijn hele leven maar gewerkt heb en niet van alle mooie, leuke dingen heb genoten.

Okee, het is weer zwami-bedtijd* en bovendien ga ik nu echt zwammen haha…

Groetjes Ma

• zwangere mammie bedtijd

zo fabienne jij ook al zo heerlijk gegroeid,gaat goed met de kids als ik dat zo lees.

groetjes bianca