Is dit de juiste aanpak?

Hoi hoi dames,

Al een lange tijd heb ik een irritatie namelijk als ik aan het koken ben gaat Joaquin helemaal door het dolle heen: zoals huilen, op de grond drama, wil continue opgetild worden enz… maar ik vertik het om hem een kwartier voor het avond eten nog te snacken te geven of teveel te drinken om hem rustig te houden. Hij eet namelijk eenorm goed, lust alles (tot nu toe, en ik probeer de meest uit-eenlopende smaken!). Maar ik erger me dood, werkelijk! Nu heb ik vandaag een nieuwe taktiek bedacht: telkens als hij in de keuken komt (komt schooien om optillen, eten of in de pannen kijken) pak ik hem op, en zet ik hem bij zijn speelgoed… natuurlijk flinke weerstand van Joaquin als gevolg! Goed idee, of niet, wees eerlijk!

Wat denken jullie, hebben jullie tips of…??

Liefs, Ghislaine xxx

Lilypie Second Birthday tickers

Ik leef en lees met je mee, aangezien dat Danielle nu ook in zo’n periode komt. Ik wil ook graag rustig koken en niet ieder minuten een kleine hebben die in de pannen wil kijken om te controleren of mama wel lekker kookt .

Groetje Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

Uitproberen, aanstellerij en aandachttrekkerij. Heel bekend op die leeftijd.

Goed idee dat terugzetten bij zijn speelgoed, maar leg er wel bij uit waarom je hem elke keer terug zet bij zijn speelgoed. Zonder iets te zeggen waarom je hem daar neer zet, houdt het onduidelijk en dan komt-ie weer net zo makkelijk naar de keuken.

Gewoon zeggen “Ik ben eten aan het klaar maken, ik kan nu niet met je spelen. Je moet even zelf spelen”.

Elke keer blijven zeggen als je hem terugzet. En op een gegeven moment proberen of het lukt dat je hem vanuit de keuken terugstuurt naar zijn speelgoed. Zo hoef jij niet uit de keuken weg.

Groetekes, Sje

Ik ben het eens met wat Sje zegt.

Alleen bij ons werkte het niet omdat Luka alles graag wil geven en wil laten zien, na weken negeren werkte het nog niet, dus hebben we besloeten dat hij tijdens het koken tv mag kijken. Hij zit dan zo in het programma dat hij niet meer in de keuken komt, en dat is voor een half uurtje erg prettig.
We hebben een open keuken, dus we hebben wel nog enigzins contact met hem.

dank je Sje! Ik ga zo door dan, ik zeg inderdaad telkens als ik hem nu terugzet bij zijn speelgoed van: Joaquin, mama is aan het koken, is gevaarlijk even spelen en dan mag je eten!!

(ik ga eind maart verhuizen naar een grotere woning met een aparte speel kamer, ben benieuwd hoe het dan gaat, maar wil eigenlijk tegen die tijd het proleem opgelost hebben, ook omdat wij graag als de tijd rijp iseen tweede kindje willen)

Marmama, ik negeer Joaquin niet in dit geval, maar probeer zijn gedachte te resettenhoe moeilijk dat ook is! Ik ben er vandaag mee begonnen en ik merkte zelfs nu al verschil!

xxx

[img]http://lb2f.lilypie.com/1ruyp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Kijk, dat is super! Dan zou ik zo doorgaan, want ik vind het zelf ook niet prettig om de tv als ‘oppas’ te gebruiken…
Maar liever dat dan dat hij zich brand. Misschien moeten we het eens opnieuw gaan proberen…

Damian doet dit ook. Wat ik doe is de kinderstoel in de gang zetten bij de rand van de keuken. Dan krijgt hij van mij een oude pollepel en kan hij ‘helpen’ Hij speelt dan met die lepel en kan zien wat ik doe zonder dat hij in de buurt van het fornuis komt. Hij vind dit helemaal geweldig en heb echt geen last meer van driftbuien. Misschien dus een tip om te proberen?

Hé Mellanie, ja maar dat gaat niet in mijn huidige woning en ook niet in onze nieuwe woning. Maar jouw kereltje is vet ver voor xxx Ghis

Die snap ik even niet? Wat bedoel je met vet ver voor?

Hoi Mellanie, ik bedoel dat Damien volgensmij erg snel is in zijn ontwikkeling (liep al heel vroeg slaapt al in een groot bed, toch of heb ik de verkeerde voor me…?)… Ik heb inderdaad Joaquin ook welleens in de kinderstoel erbij gezet tijdens het koken, aan de rand van het kookeiland dan zit hij toch nog redelijk dicht bij het fornuis… dat bedoelde ik met dat het niet echt veilig is qua indeling van ons huis. En helaas werkt dit bij Joaquin maar voor 5 minuten en dan gaat hij met zn spulletjes gooien en jengelen dat hij eruit wil. Wel super fijn dat Damien zo goed kanmeehelpen`!

Vanochtend tijdens het poetsen en de keuken opruimen ook weer telkens bij zijn speelgoed gezet, en de 4de keer toen ik zei, mama is even in de keuken bezig dus Joaquin gaat even zelf spelen liep hij inderdaad (precies zoals Sje voorspelde haha) zelf terug naar zijn speelgoed helaas komt hij na een paar minuten weer terug maar dat is een kwestie van volhouden denk ik. Ben benieuwd…

Groetjes! x

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/NSZRp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 29 Jan 2011 13:31:19

sorry heel ff mn ticker proberen gggrr word er af en toe kriebelig van van die dingen!! heb al 3 keer een nieuwe moeten maken. Nou kijken ofie `t weer doet

Tja hier zet ik de kleine meid altijd in de kinderstoel aan tafel als ik aan het koken ben.
Hier dan om de reden dat ik broer en zus niet alleen in de kamer kan laten dan wordt het gegarandeerd klieren, zeker zo einde van de middag…
Óf ze gaat in de keuken rond mn benen staan draaien. Tja das natuurlijk niet echt veilig!
Dus gewoon standaard in de kinderstoel, K3 aan, en natuurlijk meezingen. En ondertussen lekker vanalles proeven (stukjes komkommer, snoeptomaatjes, plakje kaas etc.)
Gaat altijd prima hier.

Oooow ok haha. Nee dan heb je inderdaad de goede voor je. Wel jammer dat hij niet lekker rustig kan blijven zitten maar hij begint het geloof ik al te leren als hij zelf al terug loopt haha. Nu nog even leren dat hij zelf moet blijven spelen tot mama klaar is maar dat zal dan ook wel goed komen

Hé Zuzsje, is inderdaad ook wel makkelijk het zo te doen, misschien als Joaquin het wat leuker vind om tv te kijken nu is Bumba wel heel populair maar ook maar voor 10 minuten haha… maar handig om ze op die manier veilig uit de keuekn te houden

Mellanie, ja zie je had ik het gelukkig toch goed onthouden
Joaquin komt de laatste dagen al veel minder vaak in de keuken dus wie weet ben ik er wel snel doorheen zo!

Bedankt voor jullie reacties, groetjes allemaal!

Hier ook geen rust tijdens het koken, aan mijn benen hangen, jengelen, alle keukenkastjes los maken en uit pakken enz enz. Nou laat ik haar gewoon mee helpen, mama aardappeltje schillen en dan geef ik hem aan haar en zij doet de deksel van de pan en gooit het aardappeltje er in, vind ze echt machtig mooi!!! als we rijst af pasta eten dan geef ik haar een plastic mesje (van het kinder- keukentje) en dan gaat ze mama helpen met paprika of komkommer snijden, stiekem eet ze er dan ook nog van “altijd goed voor de pietamientjes”

Negeren of naar haar speelhoek brengen werkte hier ook totaal niet, werd het drama alleen maar erger van!

Lieve groet,
Monique mama van Silver

hoi Ghislaine,

mijn mannetje zit ook in zo’n fase… Je word er soms niet goed van, maar als ik eten ga koken is er ook Sesamstraat… Echt geweldig dan mag hij voor het eten een kwartiertje tv kijken, kan mama rustig koken en soms is het dan al klaar voor het is afgelopen.
Wel fijn om hier te lezen dat wij niet de enige zijn met dit dilemma

Liefs,
Chirley

[img]http://lb1f.lilypie.com/G6tKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />