Is dat niet te veel?

Mijn zoontje is bijna 8 maanden, weegt 9 kilo en is 74 cm lang.
Een echt binke dus…

Vandaag ging ik naar het cb en daar vertelde ik dat hij nog maar 2 flessen per dag dronk. Hij begint de melk gewoon echt zat te worden.
Pap vindt hij niet zo lekker, van een papfles moet hij niks hebben want dan moet hij meer moeite doen met drinken. En als we pap geven van een lepel dan vind hij het niet echt bijzonder.
's Ochtend krijgt hij een fles, fruithap, tussen de middag een boterham met thee/water uit een tuitbeker. Rond etenstijd een vers prakje/soms potje en yoghurt toe.Rond een uurtje of 19.00 krijg hij nog een flesje voor het slapen gaan maar vaak drinkt hij deze ook niet op. Af en toe krijgt hij eind van de middag een koekje/soepstengel met wat drinken.

Nu vertelde ze op het cb dat ik hem 's ochtends ook brood moet geven omdat hij geen pap wil…Maar dat eet hij echt niet meer op hoor met een fles erbij!
Ik heb het idee dat mijn kind al heel de dag zit te eten. Hij groeit en eet goed dus daar ga ik me niet druk om maken.Is het niet een beetje veel?

kindjes geven zelf wel aan hoeveel eten ze nodig hebben.
Als ze het niet op eten hebben ze dus kennelijk genoeg!
Kun je niet smorgen’s een boterham geven met een klein flesje melk?
en geen pap.

misschien is dat een optie

groetjes gytha

Dat is inderdaad een optie alleen geniet mijn zoontje nog zo van zijn flesje
’s morgens dat ik het gewoon eigenlijk niet wil veranderen voorlopig.
Bij zijn 1e fles heeft hij altijd zoveel honger dat hij een extra grote fles krijgt (240cc). 's Avonds krijgt hij 180 cc en laat vaak wat staan.
Kind is toch niet verplicht om pap te eten? Moet ik het dan persé vervangen voor brood?

nee hoor pap is neit verplicht hoor!
Lieke heeft nooit geen bord pap gelust.
die kokhalste ervan en heb hat dus nooit gegeven.

groetjes GYtha

Mijn zoontje heeft ook nooit pap gelust. Ik ben op een gegeven moment 's ochtends eerst een halve boterham gaan geven en daarna gewoon nog de hele fles en dit heb ik langzaam opgevoerd naar 1 boterham met nog steeds de fles erna. Daarna een fruithap en in de middag kreeg hij gewoon weer brood en nog een fles en 's avonds na zijn warme hap nog een fles.
Ze geven zelf goed aan hoeveel en wat ze willen en als hij geen pap wil, dan niet.

Willemijn

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad, ik doe het lekker zo zoals ik het al deed.
Hij eet voor de rest onwijs goed. Vindt fruit heerlijk en met zijn avondeten eet hij echt bijna alles. Nu hij 2 flesjes drinkt gaat het gewoon op en met 3 liet hij bijna een hele fles staan… HIj geeft zelf wel aan wanneer hij genoeg heeft!

Top! Vooral zo doorgaan, never change a winning team!

ik heb nu inmiddels wel geleerd dat je ja en amen bij het cb moet zeggen en lekker je eigen gevoel achter na moet gaan!

quote:
ik heb nu inmiddels wel geleerd dat je ja en amen bij het cb moet zeggen en lekker je eigen gevoel achter na moet gaan!

Juist!!! Gewoon ‘moedergevoel’ is altijd beter!