Irritatie na zinlijkheid

Beste mensen,

Mijn dochtertje van 2,5 is nu overdag zodanig zinlijk dat ze geen luier meer aanheeft overdag, sinds een paar dagen huilt ze 's avonds laat en geeft aan dat ze last heeft van haar billen. Het ziet een beetje rood bij haar plassertje en vagina. Het lijkt op jeuk omdat ze niet stil kan zitten. Zielig om te zien ze huilt er best om.
Herkent iemand dit? Zou ze geïrriteerd zijn doordat ze overdag geen pamper aan heeft?

Nellike\

Het zou kunnen zijn dat ze een vaginale schimmelinfectie heeft. Je zou kunnen bekijken of het overgaat als je het insmeert met bijv. sudocrème of bepanthen.

Gaat het niet over, dan is de kans groot dat het inderdaad een schimmelinfectie is en moet je even langs de huisarts voor een antimycoticum (antischimmel-geneesmiddel).

Groetekes, Sje

Ah wat zielig… Maar kan me wel voorstellen dat het even wennen is voor je dochter om geen pamper meer aan te hebben en daardoor misschien ook meer jeuk heeft. Heel stom maar een pamper of een onderbroekje voelt toch heel anders aan. Weet nl nog dat mijn nichtje het vreselijk vond om zo’n onderbroekje (dun ding) aan te hebben… Ze zat er elke keer aan.

Een schimmel kan jezelf toch ook zien Sje of niet? Anders even kijken of er veel witte afscheiding (zo is het mij verteld) te zien is. Dan zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Want een schimmel verdwijnt niet vanzelf en kan veel jeuk geven…

Onze dochter heeft ook al eens een schimmelinfectie gehad. Ik dacht eerst dat het luieruitslag was…maar het werd steeds erger en toen bleek het dus een schimmel.
Op aanraden van het CB en nadat ik zelf met de dokter te hebben gebeld heb ik gewoon bij de drogist daktarin zalf/creme gekocht. Met een paar dagen was het weg.

Succes

Lilypie Second Birthday tickers

@Mini-boy een schimmelinfectie kun je zelf niet altijd zien. Sterker nog, soms krijgt huidirritatie de stempel schimmelinfectie terwijl dat het helemaal niet is.

Veel schimmelinfecties zijn zo op het oog of met de neus vast te stellen maar vaak is zelfs microscopisch of ander onderzoek nodig om zeker te zijn.

Meer vaginale afscheiding betekent niet dat er sprake is van een schimmelinfectie. De ene vrouw heeft meer “last” van afscheidng van de andere vrouw.

@Bakmama, mogelijk begrijp ik je bericht verkeerd, maar zoet drinken is geen oorzaak van schimmelinfecties. Ook niet in combinatie met warm weer.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de tips, ze heeft niet de hele dag door jeuk/pijn. als haar pamper nat is ziet het rood, als ze een poos droge onderbroek aanheeft is het niet rood. Ik heb er talgpoeder op gedaan, vond ze leuk. Bij oppas geen jeuk, bij mij ineens wel precies op het moment dat ik iets anders weigerde. Heeft verder geen afscheiding, maar ik hou het wel in de gaten en let op andere tekenen.

Pure onzin wat die huisarts vertelt!

Ik heb 13 jaar gewerkt op de afdeling schimmelinfecties van een farmaceutisch bedrijf en de oorzaak “te zoet drinken” heb ik nog nooit voorbij horen komen!

Groetekes, Sje