Volgens jullie is dit dubbelop he, irritant en cb en ik moet zeggen dat ik dat ook een beetje ga vinden. Ze geven namelijk tegenstrijdige adviezen. Toen Eva zo slecht sliep, kwam de verpleegkundige hier en ze was allemaal heel vaag over hoeveel Eva nu mag eten. Volgens haar mag ze 2x pap, maar dat lijkt me erg veel. En ik kreeg ook ge-emmer omdat Eva alleen Olvarit eet en ik moest haar ‘leren spelen met een aardappel’, zodat ze leert wat voedsel is en dat dat er niet als een drap uit ziet zoals in potjes. Grrrr. Mijn neefje en nichtje aten ook alleen potjes (ik geef toe dat ik dat gewoon makkelijk vind) en die eten nu toch ook gewoon normaal fruit en warm eten? Een typisch cb-advies waar ik dus niet goed van word!
Ik weet niet waarom ik me nu opeens daar aan zit te ergeren. Waarschijnlijk omdat ik merk dat Eva wat meer trek krijgt tussendoor. Volgens het cb maakt het niet uit als ze geen tussendoortjes eet, maar nu krijgt ze dus trek. Omdat ik niks kan met het cb, heb ik jullie raad even nodig:
Eva eet nu:
07.30 uur: pap
10.30 uur: fruit
12.30 uur: fles + wat brood (nu nog hooguit een kwart sneetje, het lukt niet zo)
18.00 uur: warme hap met 90 cc melk
22.00 uur: fles
Zoals jullie zien, eet ze nog niet goed brood en kan ik dat niet tellen als volwaardige maaltijd. Bovendien geeft ze niets om tussendoortjes. Ik geef weleens een liga of een soepstengel, maar daar doet ze niets mee. Niet erg, maar dan is het gat tussen lunch en warne hap veel te groot. Ze krijgt nu 3,5 fles zeg maar, maar zou ze niet gewoon een hele fles mogen rond 16.00 uur? Dan zit ze dus op 4 flessen, want dan gooi ik die halve er af natuurlijk…Maar vier flessen mag nu toch nog met nog geen 8 maanden? Ik denk dat ze wat trek heeft tussendoor, ze komt eerder voor haar warme hap sinds een paar dagen en rond vieren lust ze ook best iets denk ik (Danoontje lust ze ook, geef ik af en toe).
Ik wil haar laten slapen om 09.00-09.15 uur, 12.30 uur en 16.30 uur, want ze trekt het echt niet met 2 kleine slaapjes overdag. Ons moppie wrijft dan veel in haar oogjes en ze wil dan echt slapen…Die slaapjes van 09.00 uur en 12.30 uur gaan al goed in het schema, die in de namiddag moet ik nog even bekijken, want deze mama wil soms ook wel even de deur uit. Wat zijn jullie slaaptijden?
Nou, dat was weer een waslijst he? Ik heb soms moeite om zelf een goed schema te bedenken voor Eva, dus GRAAG hoor ik wat jullie doen en vooral ook of ze nog die vierde fles zou mogen. Want van het cb word ik niets wijzer!
Groetjes Rainbow, trotse mama