Irritant cb - paar vragen voor jullie

Volgens jullie is dit dubbelop he, irritant en cb en ik moet zeggen dat ik dat ook een beetje ga vinden. Ze geven namelijk tegenstrijdige adviezen. Toen Eva zo slecht sliep, kwam de verpleegkundige hier en ze was allemaal heel vaag over hoeveel Eva nu mag eten. Volgens haar mag ze 2x pap, maar dat lijkt me erg veel. En ik kreeg ook ge-emmer omdat Eva alleen Olvarit eet en ik moest haar ‘leren spelen met een aardappel’, zodat ze leert wat voedsel is en dat dat er niet als een drap uit ziet zoals in potjes. Grrrr. Mijn neefje en nichtje aten ook alleen potjes (ik geef toe dat ik dat gewoon makkelijk vind) en die eten nu toch ook gewoon normaal fruit en warm eten? Een typisch cb-advies waar ik dus niet goed van word!

Ik weet niet waarom ik me nu opeens daar aan zit te ergeren. Waarschijnlijk omdat ik merk dat Eva wat meer trek krijgt tussendoor. Volgens het cb maakt het niet uit als ze geen tussendoortjes eet, maar nu krijgt ze dus trek. Omdat ik niks kan met het cb, heb ik jullie raad even nodig:

Eva eet nu:
07.30 uur: pap
10.30 uur: fruit
12.30 uur: fles + wat brood (nu nog hooguit een kwart sneetje, het lukt niet zo)
18.00 uur: warme hap met 90 cc melk
22.00 uur: fles

Zoals jullie zien, eet ze nog niet goed brood en kan ik dat niet tellen als volwaardige maaltijd. Bovendien geeft ze niets om tussendoortjes. Ik geef weleens een liga of een soepstengel, maar daar doet ze niets mee. Niet erg, maar dan is het gat tussen lunch en warne hap veel te groot. Ze krijgt nu 3,5 fles zeg maar, maar zou ze niet gewoon een hele fles mogen rond 16.00 uur? Dan zit ze dus op 4 flessen, want dan gooi ik die halve er af natuurlijk…Maar vier flessen mag nu toch nog met nog geen 8 maanden? Ik denk dat ze wat trek heeft tussendoor, ze komt eerder voor haar warme hap sinds een paar dagen en rond vieren lust ze ook best iets denk ik (Danoontje lust ze ook, geef ik af en toe).

Ik wil haar laten slapen om 09.00-09.15 uur, 12.30 uur en 16.30 uur, want ze trekt het echt niet met 2 kleine slaapjes overdag. Ons moppie wrijft dan veel in haar oogjes en ze wil dan echt slapen…Die slaapjes van 09.00 uur en 12.30 uur gaan al goed in het schema, die in de namiddag moet ik nog even bekijken, want deze mama wil soms ook wel even de deur uit. Wat zijn jullie slaaptijden?

Nou, dat was weer een waslijst he? Ik heb soms moeite om zelf een goed schema te bedenken voor Eva, dus GRAAG hoor ik wat jullie doen en vooral ook of ze nog die vierde fles zou mogen. Want van het cb word ik niets wijzer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoeveel geef je in een fles?
En volgens mij mag ze er nog gewoon 4
de vierde gaat er toch pas af als ze brood eten. een hele boterham dus.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

tja … lastig…

het is ook een uitprobeer fase denk van die 4e fles. Ik zou persoonlijk die fles van 15.00 uur vervangen voor diksap. En als je kleine toch honger heeft tussendoor geef ze dan evt broodkorst … misschien leert ze dan beter brood eten?

Mijn schema toen:
8.00 bambix pap met lepel
11.00 uur fruit
12.30 1 boterham met fv 120 cc
16.00 diksap met soms iets erbij (hoeft het vaak niet)
18.00 groente
19.30 fv 180cc

Sinds vandaag is schema iets aangepast…

fruit om 10 uur ipv 11 uur. En om 19.30 beetje water en dan naar bed… dus duimen!!

slapen deed Jurian met 8 maanden van 10-11.30 tot 14.00-16.00 … de middag slaap is het belangrijkst die houden ze langer vast dan de ochtendslaap…

Succes ermee…

Morgan zit nu op dit schema

6.00 200 fv
8.00-9.00 slapen
9.00 fruit
10.00-11.00 slapen
11.00 100 fv
12.00 brood (ook hier nog geen succes. Op de creche beter dan thuis overigens)
13.00-15.00 slapen
15.00 200 fv
18.00 potje (ook gewoon olvarit en geen hele aardappels)
19.30 100 fv

Dus eigenlijk ook 3 flessen verdeelt over 4. Dat heb ik niet zo gedaan maar Morgan begon het zo aan te geven. Ik heb alleen de fles van 11.00 omgewisseld met het brood en toen at ze hier wat beter brood. Dus dat wil ik op het kkdv ook doen.

Enne kinderen van deze leeftijd weten nog niet eens wat een kat is laat staan dat ze moeten weten want een aardappel is. Belachelijk.

Groetjes,

Michèle

Rico’s schema is als volgt:

7 uur fles 165 cc
7:30 slapen
tussen 09 en 09:30 uur wakker
10 uur half potje fruit (zou eventueel meer lusten maar dan wil hij de fles om 11 uur half 12 niet meer)
11 uur / half 12 fles 165 cc
12 uur slapen
is dan vaak om 13:00 uur wakker geef dan eventueel rond half 2/ 2 uur het 2e gedeelte van het fruit, of een liga (maar als julia daar niet van houdt geef je toch gewoon half potje fruit bij? kan nooit kwaad!)
15:00 uur 100 cc (op aanrade van het CB)
tegen 16:00 / 16:30 uur naar bed, is doodmoe dan maar goed brult alles bij elkaar omdat (ik dacht krampjes) hij honger heeft dus vanaf VANDAAG ipv 100 cc om 3 uur GEWOON 165 cc. kijken of dat wel werkt.
tussen 17:30 en 18:00 uur het gehele 6+ potje.
19:15 is hij doodop dus gaat ie even slapen tot:
19:45 laatste fles PAPfles bambix 210 cc.

rico is dus ook een slapertje zoals je ziet maar dat geeft niks.
als jij wat tussendoor wil geven en ze houdt niet van liga ofzo, jammer dan, zo nodig en/of belangrijk is het ook weer niet.
heeft ze toch honger, zou ik geen fles gaan bijgeven waar ze juist aan gewent was die niet meer te krijgen. geef gewoon wat fruit of wat je al zei een danoontje.
maar teveel yoghurt zou ik persoonlijk niet geven. fruit kan geen kwaad dus kun je dat bijvoorbeeld doen.

misschien kun je de 1ste fles om 7 uur geven, en haar daarna nog even in bed leggen dat ze toch nog wat inhaalt omdat ze nog wat moeite had met de nachten.
rico had dat (en nog eigelijk) heel erg nodig toen hij nog niet zolang door kon slapen. MEESTAL vallen kleintjes vlak na de fles makkelijker in slaap dan ze eerst wakker te houden te spelen enz…
hopelijk heb je er wat aan meid

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, moeilijk soms al die schema’s! Ik ga Eva nu ook maar 3x laten slapen, want ze trekt het niet om wakker te blijven van 14.30 uur tot bedtijd en ik vind slapen voor haar nog heel belangrijk! Ze houdt nu eenmaal van slapen, net als mama! Net heeft ze voor het eerst bijna een hele boterham op! Goed he! En toen nog gulzig een hele fles! Ik geef nu voortaan een half fruitje 's ochtends en de rest
’s middags, want de laatste dagen krijgt ze het 's ochtends niet helemaal op.
's Middags lust ze het wel, dus dan probeer ik de liga ofzo 's ochtends wel, door de pap heeft ze dan toch minder trek. Het is gewoon een beetje proberen allemaal. Het slapen is niet zo’n drama als voorheen, al blijven we 2x tuldienst hebben, maar ach, dat vind ik prima. Ik probeer toch inderdaad maar geen 4e fles toe te voegen, anders raakt ze daar weer aan gewend en het brood eten gaat nu steeds beter. Komt allemaal vanzelf goed, we hebben toch zomaar even ongemerkt 1,5 fles geloosd. Eerst zat ze op 5 nog en toen ze hele potjes ging eten werden dat er opeens 3,5! Straks 3!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zat ook te denken aan fruit extra tussen de middag voor Eva. Hier moest meneer ook niets hebben van tussendoortjes, maar ineens heeft 'ie ontdekt wat 'ie met een soepstengel moet. Hij bijt er met z’n ondertandjes echt een stukje af en “kauwt” het dan weg. Zo schattig.

En lekker laten slapen wanneer zij daar behoeft aan heeft.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan kreeg zoveel aandacht en commentaar op haar boterham op de voetbal dat ze bijna een hele op heeft. Ze was zo trots en nog 50cc rooibosthee. Dus we hebben zeg maar een halve fles minder vandaag. Maar we geven dan straks wel een toetje want dat vind ik dan weer een aardige compensatie.

Groetjes,

Michèle

echt goeeed die knappe Morgan!!
wij gaan morgen trouwens weer beginnen met brood…jaja WEER 3e x nu
nu zonder korstjes en gewoon 1 bij 1 cm ong. in opvolgmelk doppen…maar als boter op het brood wel goed gaat morgen en dan zorg ik dat de boter aan de bovenkant zit dat het wat meer glijdt dan doen we het zo…weer spannend dus

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Volgens mij zijn hier net alleen emoties van de afgelopen week losgekomen. Morgan heeft 1 uur lang gebruld en met grote uithalen en dikke tranen zitten huilen. Mamma helemaal over der toeren want ik kreeg er geen hap eten in. Pappa die vond dat mamma niet moest zeuren en het later maar moest proberen en morgan die nog meer huilde daardoor. Mamma ook huilen, morgan nog meer verdriet. Einde van het liedje een fles waarvan 100cc naar binnen bij Morgan geen potje en geen toetje en pappa die beloofd heeft dat als ze komt vanacht hij haar een fles geeft. Want ze heeft niet zoveel op vandaag. Dit is al de derde zondag op rij. Volgende week is ze bij mijn schoonmoeder, als ze daarna wel rustig is dan ga ik niet meer mee naar de voetbal denk ik. Oke deze week was ook een stress week zeker vanaf woensdag, maar dit is niet leuk meer.

Ik hoop dat ze niet komt vanacht maar ja we zien het wel. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe ronde nieuwe kansen. Oh en dit was zo over der toeren zijn, dat heeft niks met een sprongetje te maken.

Groetjes,

Michèle

En nu allemaal weer een beetje rustig Michèle?
Zulke uitbarstingen horen erbij. en blijf da nzelf maar eens rustig valt nie meer hoor.
Hier was het van de week ook bal, Dylano overstuur krijsend in zijn bed en was een big smil als ik hem er uit had, op een gegeven moment was ik het beu, prima zeg ik jij niet slapen dan ga je maar in de box spelen zonde het manneke hij nog veel overstuurder als in zijn bed, dus papa hem pakken en was weer stil pfffffff uitproberen heet zoiets. Was gelukkig tot nu toe maar 1 avond

Groetjes Michelle

Morgan slaapt nu. Ze is compleet uitgeteld. Ze slaapt al een week niet goed door ook 's nachts. Ze beland op haar buik of ze ligt met haar hoofd tegen de bovenkant van der bed. Echt als ze nou de nachten gewoon weer door zou slapen dan scheelt dat al zoveel in plaats van dat ze om de 2 uur wakker is.

Wij gaan er ook niet te laat in want ik ben ook bekaf. Ik ga er natuurlijk ook weer elke keer uit. Ik hoop voor pappa dat ze doorslaapt anders heeft ie pech. Morgen is ze bij pappa thuis en op wat boodschappen na hoeft ze niks. En de komende twee weken is haar vriendje niet op de creche die wordt aan zijn amandelen geholpen dus hopelijk is haar verkoudheid dan ook een keer over. Want hij is chronisch verkouden. Enne zijn moeder is een van de leidsters en die was ook gespannen daardoor. Dus we wachten de komende week ook rustig af. Ze gaat wel logeren zaterdag bij mijn schoonmoeder, maar die legt haar gelukkig ook plat als ze moe is. Dus daar voorzie ik geen problemen.

Groetjes,

Michèle

@ inge wat voor Bambix fles geef je? Wil ook Bambix geven maar die ene waar je zelf water bij moest doen was geen suces…

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Goh vervelend Michèle het ging de laatste tijd weer net zo goed zo onder tullendienst. Hopelijk gaat nu inderdaad der verkoudheid over want dat schiet zo niet op

Groetjes Michelle

Ik weet het. Bij de theetopic staat hoe het vanacht gegaan is. Maar ik hoop dat het snel beter gaat. Want zo is het voor haar ook niks. Ze had vanmorgen wel slaap oogjes nog toen ik wegging. Maar ze was wel vrolijk en ze heeft goed haar fles leegedronken.

Groetjes,

Michèle

quote:
18.00 uur: warme hap met 90 cc melk
Misschien kan je deze vervroegen DAn hoef je geen voeding extra te geven En ja ik ben geen fan van het cb Ben van mening dat je zelf je kindje het beste kent en hun zien het eens in de zoveel tijd Je hebt een moedergevoel gekregen en ja luister daarnaar

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin