Ipv fles laten vervallen bijvoeding laten vervalle

veel te mooi weer om te stressen over voeding! maar ik weet het echt niet meer dus ik gooi het hier in het groep!

sinds 3 weken ongeveer zijn we met bijvoeding begonnen. eerst met kleine hapjes toen gingen we al heel snel over tot een hele pot voor baby 4 maanden. mijn zoontje is bijna 6 maanden maar omdat hij kme heeft hebben we gekozen voor 4maanden potjes van olvarit.

nou gaat het eten wel prima maar hij dronk zijn flessen niet meer leeg. toen hebben we een fles laten vallen. dus hij kreeg ipv 4 flessen nog maar 3. prima dacht ik had ook een mooi schema bedacht namelijk:

7 uur fles 180/210
10 uur fruithapje (soms met liga soms zonder liga)
13.00 uur fles 180/210
16.00 uur groentehapje
18.30 uur laatste fles 210cc

de eerste dag deed hij het goed maar kwam toen om 23.00 uur voor een voeding! en toen schoof dat op naar 1 uur snachts en toen naar 3 uur snachts. ook heeft meneer gisteren elke fles maar 80cc gedronken! dus ik in paniek naar een oplossing zoeken omdat ik bang was dat hij zou uitdrogen met dit weer!

vanmorgen besloten om fruit en groentehap weg te laten en gewoon 4 flessen te geven. hij drinkt ze allemaal nu wel leeg.

is mijn kleine nou gewoon niet toe aan hapjes of moet ik het anders aanpakken? graag advies dames want het ging met de hapjes wel heel erg goed en hij babbelde heirdoor de hele dag door. goed voor het mondmotoriek natuurlijk.

wie o wie kan mij wijs maken?

Zit meric ook in een sprongetje?? Hier dus alles ook helemaal in de war… waarom denk je dat hij om 23.00 vroeg om voeding? Hij sliep anders toch gewoon door? Ik zou als Leonie wakker zou worden om 23.00 geen voeding geven… laatst werdt ze wakker om 22.00 maar heb gewoon even bij haar gekeken en toen sliep ze ook al weer snel.

Ik zit ook wat met het rooster in de knoei!
Heb nu zoiets bedacht:

7.00 210+ pap
10.30 fruithap 180 gram
12.30 210
15.00 koekje en sap
16.30 groente + klein flesje 80cc als toetje
18.30 210 en pap

Hopelijk gaat ze het hier goed op doen! Ik zou wel door zetten met die hapjes…je moet er toch een keer aan geloven

Hoor graag even hoe het nu gaat!

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

ik zou ook niet de bijvoeding laten vallen. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat ze overgaan op vaste voeding. Ik denk dat ik minder flesvoeding zou aanbieden. Mijn zoontje is nu 6 mnd en mijn schema ziet er zo uit:

7.00 bambix pap (lepel)
11.00 fruit
11.30 fles
15.00 groente
16.00 fles
19.30 papfles

Mijn zoontje eet hier zo’n heel potje op van de groente (wel nog 4 mnd potjes van Olvarit). Hierna bied ik hem altijd nog een hele fles aan 210 cc, 7 scheppen. Hij spuugt hierna (in ieder geval gister) vrij veel. Dus ook ik heb nu het idee dat ik hem een beetje overlaad. Maar ja, soms drinkt hij deze fles nog helemaal leeg. Hij zit nu wel volledig op opvolgmelk. Vanmiddag moet ik naar CB ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Léony