Invulling wakkere uurtjes baby 12 weken

Hoi hoi,

Mijn dochtertje is nu ruim 12 weken oud. Sinds twee weken geven we Nutrilon Pepti wegens het vele huilen en dergelijke. Dat werkt tot op heden super.
Nu vroeg ik mij af hoe andere ouders het dagschema van hun kind invullen.
Jenda kort samengevat:
7.00 fles, daarna direct weer naar bed
Slaapt tot ongeveer 8.30 - 9.30 (als ze om 8.30 wakker wordt, probeer ik haar tevreden te houden met een knuffeltje in haar bedje)
9.45- 10.00 in bad of wassen
10.15- 10.30 fles
10.45 spelen in de box of speelkleed
11.15 naar bed
14.00 fles
14.15 spelen in de box of speelkleed
15.00 naar bed
17.00 wakker, niet meer willen slapen. Eerst tevreden houden in bed. Als dat niet meer wil op de arm of in de wipstoel sesamstraat kijken.
18.00 fles
18.15 op schoot spelen of tv kijken
18.30- 18.45 naar bed
23.00 fles, daarna direct naar bed
Slaapt door tot 7.00

Hoe zouden jullie de momenten invullen dat ze een uur voor de voeding wakker wordt en niet meer wil slapen? Als ik te lang rek, is ze al bijna weer te moe om haar hele fles leeg te drinken.
Het is een pittige tante en echt niet overal tevreden mee, in de box of op 't speelkleed wil ze dan beslist niet.

Groetjes Desiree

Persoonlijk wandelde ik altijd veel met de wandelwagen maar daar heb je nu misschien niet altijd het weer voor. Verder had ik Minke ook altijd veel in de wipper ( want ze huilde al snel in de box)en ik was er destijds ook veel mee in de weer. Het is ook wel de leeftijd dat ze nog niet zo veel zelf kunnen en dat wordt ook weer anders als ze wat groter wordt hoor .
Succes!

Voor mij geldt hetzelfde als wat Linette zegt. Ik had Erik veel bij me in de buurt in de wipper op die momenten, gaf hem dan een speeltje in de hand en dan vermaakte 'ie zich wel. Of op schoot, beetje met zo’n knisperboekje lezen. Ik vond dat wel een lastige leeftijd weet ik nog wel, ze kunnen gewoon nog niet zoveel.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik wandelde veel, ook gebruikte ik in huis een draagdoek. Zo kon ik dingetjes in huis doen en Iris hobbelde vrolijk mee. Iris vond dat heel gezellig!

Ik leg hem neer onder de babygym. Als hij huilerig is geef ik hem een speentje of ik wip hem in de wipstoel. Meestal heeft hij even nodig om te beseffen dat hij nog niet zon heel honger heeft. Hiervoor gaf ik wel eens eerder het fles, maar dan dronk hij veels te weinig.

Ik droeg mijn dochterje nog wel eens bij me als ze wakker was, in een sling of op mijn rug, vond ze heerlijk! En daarme hand ik ook mijn handen vrij om in het huishouden wat te doen. Ik gebruik de op mijn rug methode nu nog wel eens (ze is nu 20 maanden) als ze niet in slaap kan komen!

Hoi,

Waarom direct naar bed bij de fles van 7 uur. Is de nog moe?? Misschien werkt het om haar dan even een half uurtje op te houden. desnoods lekker bij in bed.
Daarna naar bed. En tja dat wakkere uur daar hebben meer kindjes last van. Vaak is dat het huil uurtje. Kan je helaas niet zo veel aan doen. Ik zou haar als dat haar tevreden houd in de wipstoel zetten en dan op een afstand voor de tv. En laat haar maar even tutten en huilen. Ze moeten dan even iets kwijt.

groetjes

lon106

quote:
Waarom direct naar bed bij de fles van 7 uur. Is de nog moe??

Ik moet haar wakker maken voor die fles. Als ik haar daarna direct terug leg slaapt ze 9 van de 10 keer toch nog een paar uur door. Soms duurt het eventjes voordat ze weer slaapt, maar 80% van de keren niet.
Kan best zijn dat het over een tijdje wel anders is. Nu vind ik het wel lekker, kan ik ook nog even terug in bed.

Hoi,

het is eigenlijk alleen voor de voeding van 18 uur dat ze veel eerder wakker is. Geef ik haar dan al eerder de fles, dan is de ruk naar 23 uur wel erg lang.
Soms wel eens lastig, want ik moet haar altijd wakker maken om 23 en 7 uur. Vraag me dan af of ze niet langer door zou kunnen slapen.
Meer voeding in de fles heeft geen zin, aangezien ze bijna nooit de fles tot de laatste druppel leeg drinkt.

Momenteel zit ze (denk ik) met een sprongetje. Alles is door de war nu. Ze wil na 7 uur niet meer slapen en overdag gaat het ook moeizaam. Ze is veel wakker. Op zich nog redelijk tevreden tot na de fles van 18 uur. Dan wil ze niks meer. Niet in de wipstoel, niet op schoot, niet in de box, niet liggen op de bank, niet rondlopen…gewoon niks. Breng ik haar maar naar bed. Ook niet goed. Vermoeiend. Gisteren besloot ze pas om 21.30 te gaan slapen en toen moest ik haar om 23 uur weer wakker maken. Ik kom zelf nauwelijks aan eten toe. (Moet nu, 19.30 ook nog eten koken, man komt pas laat thuis)
Hoe lang kan zo’n sprongetje duren?