Introduceren brood en koekje

Over twee weken wordt mijn zoontje 7 maanden. Aangezien ik nu drie weken vakantie heb wil ik gaan beginnen met broodje en koekje. Lekker helemaal alleen ik kan ik het een en ander uitproberen.
Maar hoe introduceer ik nu het beste een broodje? Moet ik hier al wat beleg of boter opdoen? Ik zit te denken aan het broodje eerst week maken met beetje opvolgmelk. Giet ik dat dan er over heen of dompel ik telkens een stukje erin?

Met welk koekje kan ik beste beginnen? Vandaag heb ik hem aan een lange vinger laten sabbelen. Maar hier zit suiker op. Hij vondt het wel erg lekker. Lange vinger wordt zacht als ze daarop gaan sabbelen. Wat is anders een koekje dat ook zacht wordt als hij erop sabbelt? Een gewoon theebiscuitje? Of dit ook eerst dompelen in bijvoorbeeld lauwe thee? Die koekjes van bambix vind ik nog zo hard om mee te beginnen.

Alvast bedankt voor jullie tips.

Trotse mama van Jesper!!

Soepstengel is ook lekker voor ze, wordt vanzelf week in de mond door het gesabbel. Of een biscuitje, kan je zeker ook proberen.

Brood: in kleine blokje snijden (ik zou eerst de korsten eraf halen) en dan een beetje margarine erop. Met de boter naar beneden op de tong leggen, zodat het niet aan het gehemelte blijft plakken. Of in de wangzak stoppen. Als je merkt dat 'ie het moeilijk weg kan krijgen, kan je het inderdaad dopen in wat opvolgmelk. Als je merkt dat het brood eten goed gaat, dan kan je er de volgende keer best ook beleg op doen. Smeerkaas bijvoorbeeld.

Succes!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wat je in elk geval in die eerste periode moet doen is: na het eten je pink langs het verhemelte halen want heel veel kindjes sparen daar brood in op als ze zich er in het begin nog niet goed raad mee weten.

En het moet niet gebeuren dat dat opgespaarde brood loskomt als je kindje bijv. in bed ligt. Dan kan het in het keeltje schieten.

Wat zacht koekje betreft, kun je ook rijstwafel gebruiken. Daar zijn voor die kleintjes speciale kleine versies van.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Aug 2011 13:52:00

Voor koekjes gebruikte ik hier altijd maria biscuits. Ging prima en is een stuk voordeliger als al die kinderkoekjes. Ook rijstewafel was hier favoriet.
Ik zou eerst kijken of brood wat niet in melk gedoopt is goed gaat. Als dat niet lukt kun je altijd nog dopen. Hier is dat niet nodig geweest.
Rens vond het ook altijd leuk om op een broodkorstje te sabbelen. Zelf deed ik er wel vanaf het begin beleg op. Overigens ging hier het eten van korstjes ook gelijk goed. De oppas gaf hem gelijk brood met korst, dat had ze bij haar eigen kids ook altijd gelijk gedaan. Toen ik daar achter kwam ben ik hem ook gelijk brood met korst gaan geven. Dat was een week of 2 nadat ik brood geintroduceerd had. Maar als je kindje nog een sterke wurgreflex heeft zou ik daar wel even mee wachten.

Groetjes Ramona

[img]http://lb1m.lilypie.com/TikiPic.php/WMdZJqM.jpg" width=“91” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/WMdZp2.png" width

Bedankt voor jullie tips! Het heeft me geholpen vandaag met het broodje. Hij heeft niet veel gehad. 4 kleine stukjes of zo, maar denk dat hij te moe was. Gaf het om 12 uur. Normaal krijgt hij de fles om half 12 en ligt dan om 12 uur in bed. Dus denk dat ik het broodje ook maar om half 12 geef. Hij had wel moeite om het droog weg te krijgen ook zat er boter op dus heb het toch eerst gedompeld in beetje opvolgmelk. Dat ging prima.

Heb ook even met de pink gevoeld en hij had inderdaad 1 stukje bewaard dus Sje bedankt!! Dit wist ik niet dat ze dit kunnen doen.

Zijn de rijstwafel ook vanaf 6 maanden dan? Hier in de winkel liggen ze alleen vanaf 8 maanden.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

Fijn dat het goed ging! En inderdaad, gewoon geven op de tijd dat hij normaal gesproken z’n flesje krijgt. En wel gewoon melk nageven hè. Voor je het weet eet 'ie een heel broodje weg.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Je bedoelt opvolgmelk toch en geen halfvolle melk?
Ja dat heeft hij daarna ook gehad. Nog zijn normale hoeveelheid. Het is toch zo dat hoe meer brood hoe minder de melk wordt erna? Als ze een heel broodje op eten hoeveel melk geef je ze dan daarna? Hij krijgt nu 210/7.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

Opvolgmelk ja

Toen mijn zoon zo oud was, kreeg hij uiteindelijk 1 broodje met nog een flesje 150/5 erna. Afhankelijk van hoeveel brood hij gegeten had. Als 'ie eens een keertje minder trek had, dan bood ik hem een flesje van 180/6 aan.

Groetjes,
M

weet je wat hier goed werkt als broodbeleg, geprakte aarbei of banaan en nog gezond ook dus! Mijn zoontje is ook bijna 7 mnd en hij eet nu al een hele boterham (zndr korst), daarna krijgt hij nog een fles van 150/5, gaat helemaal goed!
Koekjes kan je kinder liga’s proberen, maar inderdaad ook een soepstengel of een biscuitje. Meestal gaat dat gewoon goed hoor, ik geef hem hier ook af en toe wat slokjes drinken bij (water of thee), zo ook weer wat vocht binnen dus.
Succes ermee.

Lfs