Internet en kids

vraagje , mijn zoon heeft gister een hyves pagina geopend (met toestemming uiteraard) en krijgt steeds meer intresse om te chatten en mailen.

nu is mijn vraag in hoeverre hem privecy te geven, met al die enge verhalen die je op het nieuws hoort vind ik dit een redelijk gevaarlijk stadium.

in hoeverre heb ik het recht om hem te controleren zodat ik zijn veiligheid waarborg , maar hem ook zijn privecy geef.

iig heb ik zijn codes van de hyves dus ik kan aller tijde op zijn pagina komen ,

hoe doen of zouden jullie dat doen??

before you judge me, try hard to love me

Hoe oud is je zoon om wie het gaat?
Waar heeft hij privacy voor nodig?
Als moeder zijnde heb je gewoon het recht om alles te controleren. Het is voor zijn veiligheid!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hij word 10 deze maand.

tja iedereen heeft recht op zijn privecy maar de hoeveelheid kinderen die vermmist worden na een afspraak die via internet gemaakt word of de hoeveelheid creaps die op het net zitten baard me zorgen,
hoewel ik het het met hem besproken heb en de regels uit gelegd heb , maak ik me wel zorgen…

Wat je zo ie zo zou kunnen doen is zelf ook een hyves opnenen en vriendjes worden met hem. Zo kun je het van afstand monitoren zonder dat je zijn prive schaadt. Je bent immers vriendjes met hem alleen zijn mail kun je niet zien, maar ik weet niet hoeveel hij mail. En als hij op MSN zit kun je geloof ik een optie aanzetten waardoor de chatsessie opgeslagen worden. Zo kun je ze even nalezen zonder over zijn schouder mee te kijken. Deze laatste optie is ook gemaakt om dingen tegen te gaan zoals online pesten maar ook voor de veiligheid van kinderen. En met 10 heb je helaas nog niet zoveel privay, dat moet je verdienen denk ik.

Groetjes,

Michèle

ja dat zou ik indd kunnen doen al ben ik helemaal niet van dat soort dingen…
mailen doet hij nog niet maar krijgt er steeds meer intresse voor aangezien bijna al zijn vrienden wel een eige msn hebben.
dan ga ik dat even aankaarten bij manlief die moet daar wel verstand van hebben om zo’n optie aan te zetten.

nou indd dat gepest via msn oid is vreselijk, vorig jaar was er een hele boze moeder op school die vreselijk tekeer ging tegen een aantal leerlingen die haar kind continu zaten te pesten via hyves (groot gelijk had ze)er is toen weer een anti pest camapgne gestart ,

Ik snap best dat je het vervelend vind om dingen na te gaan lezen, maar wat heeft een jongen van 10 jaar nou te verbergen voor zijn ouders? Het lijkt me toch niet dat een jongen van 10 jaar al met zijn vriendjes chat/mailt over sex, drugs en alcohol. Dus wat zou je dan tegen kunnen komen wat zijn privacy zou schaden?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

ik maak me meer zorgen over al die engerds die het net afstruinen naar onwetende kinderen , die ze op welke manier dan omkopen om niks tegen niemand te zeggen en ergens af spreken, hoeveel ouders hebben hun kinderen hiervoor gewaarschuwd en toch is het ze overkomen, daar ben ik bang voor.

de eerste 30 jaar krijgt hij ook geen webcam haha kan er op dat gebied teminste niks gebeuren… nee maar serieus dat is hetgene waar ik me druk om maak.

kwa zijn privecy schenden tja wat heeft hij te verbergen , geen flauw idee , zover ik weet niks maar het internet is en blijft een raar iets waar je alle kanten mee op kunt.

iig zal ik er eens over denken om zelf een hyves te maken, en momenteel worden al zijn mails op hyves ook naar mijn msn getsuurd dus ik denk dat ik wel goed zit zo, maar ik was aan het twijfelen of het wel juist is wat ik doe, maar zoals dr phil altijd zegt veiligheid gaat voor alles haha

Hij word 10, ik denk dat jij het hem ook gewoon duidelijk moet zeggen. Zo van, d’r zijn wel eens enge mensen op Internet die doen alsof ze kleine kinderen zijn, en alsof ze met je willen spelen, maar in het echt zijn het gemenerikken. Dat zegt mijn gevoel iig! Hij is nog niet heel oud, maar kan het best zo zeggen, en ook dat als hij ooit denk dat er iets vreemds is dat hij het gewoon tegen je kan zeggen. Gedrag regels opstellen. Zo van… dat jij ook geen rare dingen moet doen of andere kinderen moet gaan pesten! Ik vind best dat je hem daarin ook zelf wat verantwoordelijkheid kan geven, en idd gewoon ook zeggen dat je af en toe zijn dingen gaat checken, omdat je dat belangrijk vind. Vind ik helemaal niet verkeerd hoor! Succes

Ze hebben indd recht op privacy. Bij Madelon stond indd ook de geschiedenis aan van msn en ik contrloeerde 1 a 2 keer per week de namen voor ze mee gechat had. Ik las de chats niet alleen als er namen stonden die ik niet kon, dan vroeg ik eerst aan haar wie dat was en waar ze degene van kende. Vertrouwde ik het nog niet dan las ik het. Ze wist trouwens wel dat ze gecontroleerd werd. En dan is het te hopen dat ze niet door hebben hoe het werkt Madelon was toen nog niet zo thuis in de computer, nu zou het niet meer lukken

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Je kunt zijn hyvespagina ook zichtbaar zetten die alleen bevriend zijn met hem. Dan kan een ander die geen vriendjes met hem is niets lezen en geen foto’s ed zien.

Liefs Michelle

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/xAIw.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/xAIwp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/sd4D.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/sd4Dp1.png” width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - miremady op 20 Jan 2011 19:37:37

Ik ben het helemaal eens met malawimama. En daarbij: staat de PC in de woonkamer? Zo nee, doen! Zorg dat je zicht hebt op wat hij op de computer doet. Werp regelmatig een blik over z’n schouder en vraag wat hij aan het doen is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nikki (8) heeft ook een eigen hyves-pagina. Ik heb idd de codes en zij moet me toestemming vragen voordat ze iemand toe mag voegen of uit mag nodigen. Als ik het niet nodig vind, doet ze ook niet moeilijk en slaat ze de uitnodiging gewoon af… Haar pagina is ook alleen zichtbaar voor haar hyves-vrienden en niet voor niet-vrienden… Als ze een berichtje heeft, komt dat eerst op mijn e-mail binnen, dus als ik zou willen, zou ik het allemaal kunnen controleren…

ik heb 1 pc beneden staan en hij heeft een eige pc op zijn kamer, maar heb inmiddels afgesproken dat hyves enzo alleen beneden mag en onder toezicht.
ik ga natuurlijk niet continu naast hem zitten maar af en toe effe gluren wat hij doet.
vooralsnog speelt hij vooral spelletjes

ook heb ik zo ongeveer verteld wat mamamalawie zei en dat begreep hij erg goed.

ik ga even kijken hoe ik zijn profiel alleen zichtbaar voor vrienden kan maken want dat is dan gelijk al een stuk veiliger!

bedankt voor de tips meiden,

tja helaas is de wereld geen roze planeet en moet je steeds opnieuw bekijken wat wel en niet veilig is alleen maar door een groep creaps die het op kinderen hebben voorzien…

ijn dochter van 10 heeft ook hyves,en ze weet dat ze niet mag accepteren tot ik weet wie het is,dus vreemde namen nick naam worden verwijderd

chatten van mijn zoon kijk ik ook geregeld na en daar zij duidelijk afspraken over

Groetjes Bianca, mamma van Kevin* Dylan & Kaitlyn