Vandaag lekker aan de wandel in de maxicosi met mijn dochtertje van 5,5 maand. Ze is nog te klein voor het zitgedeelte van onze Maxicosi Mura en te groot voor de bak (vind zij ). Nu heb je op de maxicosi altijd zo’n zwart rekbaar doek tegen de zon. Is dat nou voldoende? Ik twijfelde en heb mijn jas eroverheen gehangen. Wat doen jullie? Heb ook zo’n parasolletje maar die gebruik ik aan de voorkant. En als jullie smeren, waarmee doen jullie dat? Ik moet nl. iets hypoallergeen en parfumvrij’s hebben…Dan smeren jullie zeker ook gewoon op het bolletje toch?
Sorry hoor, nieuwbakken mama hier!
groetjes,
Wendy
ps. ben zelf wel een beetje verbrand, hihi!
Insmeren?
Ja, nu al smeren! Ook door zo’n doek of langs zo’n parasolletje kan uv-straling komen en zeker bij zo’n jong kindje kan dat meteen effect hebben.
Smeren met een goede kinder-zonnebrand met hoge factor (wij hebben hier voor onze meiden nog steeds factor 50, maar we hebben ooit 70 gehad in de babytijd).
En schrik niet: die kinderzonnebrand is behoorlijk aan de prijs, maar bezuinig daar niet op! Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind en dat kost nou eenmaal geld.
Groetekes, Sje
Hoi Sje,
Dank voor je snelle reactie! Voelde ik dat toch goed aan, mama instinct he, ha ha! Heb je nog een tip over het merk? Wij hebben hier nl. allemaal een erg gevoelige huid.De enige zonnebrand waar ik tegen kon was van de Hema! De sensitive maar die wordt nu niet meer verkocht helaas…
ik zou gewoon even informeren bij een Etos of zo, Daar hebben ze zoveel spullen daar moet wel iets tussen zitten lijkt mij.
Groetjes,
Michèle

Inderdaad, gewoon informeren bij de drogist (en dan niet iets van een Kruidvat of Trekpleister maar een goede Etos of DA) of de apotheek wat het beste is bij een gevoelige huid.
Groetekes, Sje
hoi hoi
Onze zoon Tim heeft een hele gevoelige huid met heel vlug exceem .
Ik heb voor hem alles ( badolie , shampoo enz ) van Louis Widmer .
Best een duur merk en bij ons alleen te krijgen bij de DA .
Daarvan heb ik de Kids Zonnecreme .
Volgens de verkoper zo goed dat ie in zwitserland word vergoed door zorgverzekeraars .
Maar dat kan ik dus niet controleren …
Maar ben daar heel erg over tevreden .
Of het hypoallergeen is weet ik niet maar wel parfum vrij .
Succes.
Groetjes Dorethe
Hoi
mag ik hier even op inhaken met een andere vraag?
Mijn moeder heeft laatst een zonnebrand voor Sarah gekocht bij de HEMA. Het is speciaal voor babies, factor 50. Het is niet zo’n hele grote fles, maar kostte maar 7 euro. Is dat wel een goede zonnebrand?
Morgen wordt het hier in Limburg nl 20 graden en ik wil in de tuin gaan werken. Maar heb dus alleen deze zonnebrand in huis.
Wij gebruiken altijd Vision dit hoef je ook maar 1 keer per dag op te smeren (doe wel vakter hoor), Het is wel aan de prijs maar een verbrand kinderhuidje is erger. Dit kun je voor volwassenen en kinderen gebruiken. Ik smeer hun haar ook altijd in en goed achter de oren.

Hoi Dorethe,
Ik ga gauw achter dat middeltje aan wat jij noemt, klinkt goed! En ok het kost meer maar ja je hebt het wel over je meisje he?! Dan maar hamburgers ipv biefstuk, hihi!
Ja ik gebruik zelf altijd van de hema en verbrand nooit dus je zou het volgens mij gewoon kunnen gebruiken. Hoop dat je er nog wat aan hebt om 16:00 uur 's middags.