Hoi Karin,
Wat goed dat je dit onderwerp plaatst, komt voo rmij als geroepen. Puck is altijd een perfecte slaper geweest en sinds een dag of vijf is het een drama! Als je haar neerlegt, begint ze me een partij te krijsen. Zo dat ze haar adem inhoudt. Als je wegloopt wordt het nog een tandje erger!
Ik heb in een boek gelezen dat kindjes rond deze leeftijd (Puck is 10 maanden) verlatingsangst krijgen en zich realiseren dat ze alleen kunnen zijn, los van jou. Dat lijkt mij overigens een hel, dat je je ineens beseft dat je helemaal alleen bent.
Maar ja, met haar rondlopen de hele nacht zie ik ook weer niet zo zitten. Het is ook de leeftijd dat je ze kunt gaan verwennen… Ik dat boek las ik ook dat je je kindje hieraan kunt laten wennen door overdag kiekeboe-spelletjes te spelen. Zo krijgen ze het vertrouwen dat je ook weer terug komt. Nou we zijn aan het spelen tot we er bij neervallen, maar het levert nog niet veel resultaat. Wij laten haar verder inderdaad huilen en komen dan steeds even bij haar binnen om haar een aai over haar bol te geven. Maar dan raakt ze nog meer overstuur als je weer weggaat. Zucht, volhouden denk ik.
Hou me op de hoogte hoe het gaat, kunnen we ervaringen uitwisselen. Wellicht een troost, mijn oudste heeft het ook gehad maar die was er binnen een week doorheen.
Groeten,
Nikki