Gezien de grote wachtlijsten heb ik morgan al ingeschreven voor de BSO. Klinkt vroeg maar liever een half jaar te lang op de wachtlijst dan een half jaar geen opvang. Zo heeft ze ook de meeste kans om te blijven waar ze nu zit. Das dus geen probleem.
Maar nu hebben wij in Den Haag ook wachtlijsten voor zwemles via de gemeente en daar staat ook zo’n 2 jaar voor. Das omdat hier in Den Haag alle allochtonen kinderen zo voor gaan. Das met schoolzwemmen hier idem dito. De allochten kindjes krijgen schoolzwemmen en de autochtonen kindjes niet. Maar goed daar kan ik me heel erg over op winden maar dat heeft toch geen zin. Maar ik dacht dus nou dan schrijf ik morgan vast in. Ja toch ze is 2 dus met een beetje mazzel gaat ze met 4 jaar dan zwemmen. Maar nee hoor. Ze mag pas met 3.5 jaar ingeschreven worden en dan met een beetje mazzel kan ze met 5.5 a 6 jaar een keer zwemmen.
Ik ga van de week eens kijken bij zwemverenigingen. Ze zijn wel een stuk duurder dan via de gemeente, maar het is wel de enige manier waarop je bij je kind op een jonge leeftijd een zwemdiploma kan laten halen.
Groetjes,
Michèle