Inschrijven basisschool

Ja meiden, het zit er aan te komen!

Onze kleintjes worden groot!

Hebben jullie ze al ingeschreven bij een basisschool?
Zo ja, wat waren voor jullie belangrijke punten? (om een geschikte school te kiezen)

Hebben jullie de school ook bekeken op de website van onderwijs inspectie?
Ik vond daar namelijk best wat negatieve rapporten over een aantal scholen hier in de buurt.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Erik is pas sinds enkele weken ingeschreven, maar dat komt omdat wij één school hier in het dorp hebben en daar geen wachtlijst is. Dat verschilt per plek natuurlijk, maar voor de plaats waar jij woont moet je denk ik ook al snel actie ondernemen

Wij hebben een intakegesprek gehad, rondleiding gehad en ik heb ook de laatste twee inspectierapporten gelezen. ‘Onze’ school had die op hun eigen site gepubliceerd met een reactie van hun erbij, dat vond ik ook al wel een tof teken. Terwijl het voorlaatste rapport zeker wel aanbevelingen bevatte, ze deden er niet geheimzinnig over.

Punten die voor ons belangrijk waren en zijn: hoe gaat de school om met kinderen die qua ontwikkeling onder- of bovengemiddeld functioneren? Hoe gaan ze om met kinderen die af en toe op school een ongelukje krijgen, terwijl ze al wel zindelijk zijn? (op sommige scholen bellen ze de ouders om hun kind te komen verschonen, terwijl ze dit op andere scholen zelf doen) Maar ook veiligheid (toegangsdeuren op slot) is belangrijk.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ook hier sinds een week of 3 ingeschreven maar wist ook dat er voor de school waar onze voorkeur naar uitging geen wachtlijst was. De andere school die wij in ons hoofd hadden scoorde ook zwak bij de inspectie dus de keus was zo gemaakt.

Voor sommige gemeentes ben je ws best al laat.

Liefs Michelle

Gewoon even contact opnemen met de scholen die je in gedachte hebt. Volgens mij moet je bij de meeste rond 3 jaar wel inschrijven. Maar dat wisselt wel, zo moest mijn vriendin haar kleine al met 1 jaar inschrijven. Wat ik zelf wel heel erg vroeg vindt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers