Inschrijven basisschool!

wij hebben pippy ergens in november al ingeschreven en toen was ze 2, en een paar maanden, wij hebben hier gewoon wachtlijsten…tenminste ik wist het van die school… het was ook niet vroeg blijkbaar want niemand stond ervan te kijken, bovendien kreeg ik net wat na haar 2e verjaardag een brief van de gemeente al over het basisonderwijs…

dus ik was er al opgewezen

Pippy is geboren 17.07.2009

Wij hebben J 4 weken geleden ingeschreven maar de school die wij wilde had geen wachtlijsten, vandaag is ze voor het eerst gaan wennen! Ligt er dus ook een beetje aan waar je zit, kan me voorstellen dat je er in een drop met 1 school en in de randstad sneller bij moet zijn dan in stedelijk gebied waar ik woon!

Hier een half jaar geleden ingeschreven, inmiddels zijn er al 14 kinderen voor dit klasje. Ik wilde er graag vroeg bij zijn voor mijn eigen gemoedsrust … de rondleiding door de school en het gesprek met de directeur heb ik al gehad zodat ik het e.e.a. kon vragen. Tevens kreeg ik een heel pakket mee om te lezen over de school. Deze school heeft mijn voorkeur omdat het naast de PSZ is, een klein schooltje en nauwelijks verloop van juffen/meesters. Het is een openbare school. Ook het beleid spreekt me aan …

Wij hebben Seth vanochtend ingeschreven en ik het er helemaal een goed gevoel bij Ook hier is het beleid kleine klasjes, en worden ze groter dan 25, dan worden er steeds groepjes uitgehaald om met een klein groepje een andere activiteit te gaan doen. Ook vind ik de sfeer van de school erg prettig

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Woensdag mag ik op de basisschool komen, om de 10dagen dat Noah mag komen kijken (proefdraaien) in te plannen… en daarna is het zo ver…nog 20dagen… dan is meneertje alweer 4!!!

Enne Manderijn: Dat jaartje gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel, geloof mij! hahahahha

Liefs, Melanie

Bij het KDV waar Nora en Evi heen gaan, zit een Montessorischool. Dat is de enige in de regio en dus komen mensen ook van verder weg om hun kinderen erheen te sturen. Daarom heb ik op aanraden van een vriendin die haar zoontje daar al op heeft zitten Nora nog voor haar 2e verjaardag ingeschreven. De rondleiding, de sfeer, de projecten en het gebouw spreken ons erg aan, dus de keuze was snel gemaakt.

Wij zijn niet gelovig, dus dat maakt de keuze ook wel makkelijker denk ik. Mn ouders gaan wel naar de kerk, dus stuur ik binnenkort Noor en later Eef wel eens met ze mee, zodat ze weten wat het is en hoe het eraan toe gaat in de kerk. Ook leest mn vader wel voor ze uit de kinderbijbel en dat is echt een momentje wat erg gewaardeerd wordt. Dat eventuele 'gemis’is daarmee ook wel opgelost.

Lfs

@melanie… dat idee had ik al! Brrr!

Groetjes Manderijn.