Inrichting peuterkamer

Ja nu moeten we langzaamaan beginnen aan een kamertje voor Jurian want waar hij nu ligt blijft de kleine knusse babykamer…

Nu hebben we een kamer die erg groot is … smal en breed met in het midden een deur. Die kamer moet wel gezellig worden vind ik… Maar wat heeft hij zoal nodig? Nog een ledikant (hij is dan 2) of al peuter/tienerbed? En commode eigenlijk ook niet meer toch? Waar kan ik het allemaal mee opvullen?

Iemand tips / ideetjes?

Een peuterbed natuurlijk al dan niet op de grond of hoogslaper, een kast voor zijn kleren. Misschien een bureautje om aan te zitten. Een boekenkast en heel veel bakken voor zijn speelgoed natuurlijk

Groetjes,

Michèle

Je kunt een gedeelte van de ruimte opvullen met bijv. een leuke speeltent!

Groetekes, Sje

Ik zou niet nog een ledikant kopen. 2 is toch vaak een leeftijd dat ze al in een peuterbed kunnen slapen. Ook een commode zou ik niet meer kopen. Je kan Jurian altijd op de babykamer verschonen. Lang zal je die voor Jurian toch niet meer nodig hebben, dus zonde om nog een tweede te kopen.

Je zou een speelkleed van allemaal wegen op zijn kamer op de grond kunnen leggen. Verder een plank of klein kastje voor de boeken, een kledingkast en iets leuks om zijn speelgoed in op te bergen. Wij hebben pas van de overburen het autobed waar hun zoontje in sliep overgenomen. Vind het zo’n stoer bed, hihi kan niet wachten tot hij daarin kan slapen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Maar euh… zijn slaapkamer is toch geen speelruimte? Bedoel die paar keer dat hij boven zou kunnen spelen is als mama de was aan het doen is of de badkamer aan het soppen… maar dan speelt hij vaak beneden. Papa kennende vind hij dat het maar op 1 plek rommel mag zijn boven of beneden

Maar ik heb opeens heel veel ideetjes… en zie de kamer in gedachten al klaar voor me. Heb een leuk peuter/tienerbed gezien bij babydump en verder wil ik nog iets op de muur laten maken of zetten… en kan ik wel wat met jullie ideetjes…

Vergeet niet mini boy dat hij geen 1.5 blijft he. Als hij straks ouder is zal hij misschien wel op zijn kamer willen spelen.

Groetjes,

Michèle

Oei… ja dat is waar… hij wordt ook ouder/groter…

Toch moet ik eerlijk zeggen dat er bij ons in de fam weinig slaap & speelkamers zijn. We gaan een grote speelkamer (of groot valt wel mee) maken aan de garage vast. Deze van binnen door bereikbaar… daar kan hij dan alles doen wat hij wil. We gaan de muren met magneetverf (ene kant) krijtverf (andere kant) maken en willen het daar leuk / gezellig / rommelig maken voor onze kinderen…

Oh das leuk. Dat zag ik een keer bij eigen huis en tuin geloof ik. Als je die ruimte hebt moet je het zeker doen. Ik wil in de toekomst alles gelijkvloers zodat ze weer meer in der kamer kan rommelen en ik niet steeds de trap op hoef.

Groetjes,

Michèle

Ja, ooit gaat-ie boven spelen. Wat denk je als jij straks met de baby bezig bent? Dan blijft Jurian ook niet op de babykamer wachten tot jij klaar bent met badderen, verschonen etc.

Laat hem dan maar lekker wat rommelen op zijn eigen kamertje. Leuk speelkleed neerleggen, speeltent erop (ridderkasteel, wigwamtent, wat je maar wilt) en die kleine man is helemaal gelukkig.

Zorgen dat zijn kamer een soort museum blijft waar je alleen maar naar mag kijken, dat kan toch niet. Ooit wordt er gespeeld.

Groetekes, Sje

quote:
Ja, ooit gaat-ie boven spelen. Wat denk je als jij straks met de baby bezig bent? Dan blijft Jurian ook niet op de babykamer wachten tot jij klaar bent met badderen, verschonen etc.

Groetekes, Sje

Dan mag hij 3 auto’s mee naar boven nemen … en verder lief zijn

Tim heeft het meeste speelgoed beneden, maar ook nu al speelgoed op zijn kamer. Bak met autootjes die vroeger van mijn man zijn geweest. Vind hij erg leuk om mee te spelen als ik boven bezig ben. Verder een paar wat grotere auto’s, boejes en nog een paar speeltjes. Hij vind het heerlijk om lekker op zijn eigen kamertje te spelen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ja dat gaat ook zeker wel gebeuren … maar zie het zelf niet zitten om daar een hele tent etc neer te zetten. Dat hoort dan toch echt bij ons in de speelkamer thuis… snap je?! Verder is het echt geen museum… hahahaha…

Ja maar zo groot zijn die tenten niet. Beslaat misschien 1 vierkante meter.

Groetekes, Sje

Ik ken ze … heel leuk zijn ze. Maar ik vind een kleed op de grond en auto’s wel leuk. Verder vind ik dat die speelkamer zijn functie heeft dus evt daar die tent! … Maar wel bedankt voor de tip … want had nooit aan een tent gedacht…

Ps: Ik wil ook zulke buren Sandra… je hebt er in het verleden al veel van kunnen overnemen… super hoor!

Ik heb ook heel Nayaro’s kamer opnieuw mogen inrichten!
Moest nu ook een kledingkast hebben ( had vooreen een inbouwkast in Nayaro’s kamertje ) Dus we konden voor 100 euro een gehele leuke babykamer overnemen via marktplaats!
En verder heb ik op zijn oude kamer altijd één la gehad waar speelgoed in zat, verder ook niet teveel speelgoed op zyn kamer! Ik heb beneden een speelgoed bankje, die blijft verlopig ook nog gewoon beneden staan, want als hij strx na een peuterbed ga, dan zal speelgoed hem alleen maar afleiden van slapen!

Als ze ouder zyn, kan je het inderdaad niet meer tegenhouden dat er op de kamer gespeeld word!

Heb ook zo’n leuk speelgoedtentje met ballen …
Die zet ik op waar & wanneer het me uitkomt , is zo weer ingevouwen …
Dus soms in de huiskamer soms op zn slaapkamer & in de zomer buiten …
Die heeft geen vaste plek!

Vandaag bij de Ikea wel leuke lampjes & vloerkleedje + zo’n blad voor boven het bedje gehaald voor Nayaro’s nieuwe kamer!
Ben er zo blij mee haha

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Wij hebben op Aarons kamer ook speelgoed liggen…en een opbergbox/zitbank van Woezel en Pip en een plank met allerlei boekjes en op zijn kast en bed hebben we samen allerlei vliegtuigen (raamstickers) geplakt en op de deur en zijn kamer ziet er kei leuk uit!
En we hebben een poef er staan en een draaistoel…en een commode met lades erin waarvan de onderste ook van hem is.
En straks gaat de kast die ik nu beneden heb staan met commode ertussen gaat dan naar boven en dan gaat het commode gedeelte eruit en heeft hij meteen een bureautje en ik kan in 1 van de 2 kasten zijn kleren leggen en in de andere kan hij zijn speelgoed kwijt!

Ik zou ook geen commode meer kopen, verschoon hem bij zijn broertje/zusje op de kamer.

Gr, Danielle

Ik zou sowieso geen ‘baby’-dingen meer voor hem aanschaffen.
Verder inderdaad gewoon 1 bak speelgoed (en de rest in de speelkamer), hij kan altijd nog wat meenemen naar zijn kamer als hij dat echt wil.

Verder vind ik een bureautje leuk, om ook zijn kleertjes voor de volgende dag op te leggen, en misschien wat boekjes ed.

Hier heeft Seth eigenlijk niet echt speelgoed in zijn slaapkamer, maar alles is hier gelijkvloers. Dus als Seth aan het spelen is, ligt ht door het hele huis

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Miniboy,

Nog een ideetje voor de slaapkamer. Je zei dat je dat je wat op de muur wilt maken.
Je kan met een projector een figuur op de muur projecteren en dan overtrekken met pen/potlood en dat beschilderen/in schilderen of what evver.
Bijvoorbeeld Jip/Janneken oid.
Of je maakt een Jungle kamer met op de ene wand poster behang van een omgeving Jungle, een touw door de kamer heen met wat apen/slangen eraan. Een hoog slaper en dan vanaf het bed naar beneden camoflage stof naar beneden (heeft hij toch een soort tent). Het zijn maar ideen die opborrelen. Wie weet heb je er wat aan…

Greetz Cora

Deze topic vond ik wel intressant om mee telezen want wij willen de kamer van Desteny deze maand wat gaan veranderen,
een peuter bedje staat er al sinds de verhuizing,maar ze slaapt er nog niet in!!
ze wilt steeds eruit.Dat komt wel…Mischien dat ze er in wilt slapen als haar kamertje verandert is (somige zeggen ik moet dan haar ledikantje van haar kamertje halen) maar wat vinden jullie? ik vindt het zo sneu.
Ik vertel dr wel elke dag dat ze over een tijdje in het grote bed moet en dan wilt ze er meteen eventjes in.

we willen haar kamert verven een muur roze.en prinsese gordijntjes (want ze heeft al veel van prinses op dr kamer) etc…
en niet al teveel speelgoed neer zetten … natuurlijk wel wat,altijd handig als ik boven bezig ben,Maar zo spelen doet ze de eerste tijd nog onder! heeft ze een mooie speelhoek voor,

Ik zou misschien een nieuwe topic openen. Hoe leert mij kindje in een groot bed slapen?! Dan krijg je ws meer respons … en lees ik graag mee!