Ingrijpen bij ruzie?

De jongens (allebei net jarig geweest, 2 en 4 jaar) hebben regelmatig ruzie over een stuk speelgoed. Ik heb dan meestal helaas niet door wie nou er het eerste mee speelde en de antwoorden van Jens zijn ook niet altijd even eerlijk dus daar kan ik ook niet op afgaan.

Hoe kan ik nu het beste met zo’n schreeuwerige ruzie omgaan?

Negeren? Maar dat vind ik nu ze met dit mooie weer buiten spelen een beetje vervelend voor de buren en ook voor de rest van het dorp.

Afpakken? Dan allebei er maar niet mee spelen.

Intuitief gokken wie de afpakker is en het speelgoed aan de ander geven?

een van deze 3 die op dat moment werken… want dat wij jij beschrijft zou ook kunnen slaan op die twee van mij!

groetjes Kim, mama van

en

ja hier ook hoor,de een zegt dit de andere dat en net als je niet kijk,ik kijk het maar aan en word het te bond dan zet ik ze beide apart om af tte koelen

zo gaat het hier ook met buurkindjes ,de ene fiets en de andere op de step ,maar dan gaan ze ruilen ,dat gaat ook goed maar dan op een gegeven moment, hebben ze genoeg van elkaar spullen .en dan is er ruzie ,dan zegt me buurvrouw en ik .dan gaan jullie allebij van de fiets en de step af, dan kunnen jullie ook geen ruzie meer maken .want dan zetten we gewoon, de step en de fiets weg .
dan is het even piepen en dan verzinnen ze wel iets anders

groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 25 Apr 2005 21:41:44

Ja, ik doe dat ook meestal zo. Het ding waarover gevochten wordt weghalen en later weer terug geven. Dan zijn ze het allang weer vergeten…

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Ligt een beetje een de situatie, Als ik echt zie dat de een wat afpakt leg ik uit dat dat dus niet kan, als ik het echt niet weet vraag ik het.(krijg eigelijk altijd eerlijk antwoord tot op heden haha)

Gewone ruzie laat ik ze vaak zelf op lossen, of het moet uit de hand lopen natuurlijk!

Tries