Mijn zoon is er ook mee bezig. Ik heb wel gemerkt dat je soms meer verteld, dan wat ze willen weten. Hij vroeg laatst ook waar God was, heb gezegt in de hemel/lucht, toen vroeg hij zet het raam maar even open, dan kan hij naar binnen vliegen. Uitgelegd dat dat niet kan, maar dat we bidden en dat je liedjes zingt voor hem. Ik heb hem niet verteld dat Jezus dood is, want ook al woont hij niet op de aarde. Hij leeft toch nog in de hemel. En dat hij vroeger op aarde leefde heb ik hem ook niet verteld. Ik was op een gegeven moment nog wat aan het vertellen, maar toen was hij allang weer met iets anders bezig. Als hij met nog moeilijkere vragen aankomt, ga ik denk ik maar een keer langs de evangelische boekenwinkel. Het is idd. best lastig.
Sowiezo zeg ik nog bij niks wat dood is. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen en heb dat tot nu toe ook niet hoeven doen, dus dat laat ik nog maar even zo.
Volgens mij zijn er wel een aantal gelovigen hier op het forum.
Seth is er sinds een paar dagen flink mee bezig, n.a.v. een aantal Christelijke liedjes, zoals: Mijn hartje is zo blij.
Daarin zingen wij: Halleluja prijs Zijn naam. Dus daar ging hij op daar vragen, maar het wordt nu wel heel ingewikkeld. Hij stelt vragen als: Waarom kunnen we Jezus niet zien? Waar is hij dan? Hoe ziet hij er uit? Waarom is hij nu dood? enz.
Ik probeer zo goed mogelijk antwoord te geven: Dat hij in de Hemel is, omdat hij vroeger leefde en nu dus niet meer op aarde leeft, daarom kunnen we hem niet zien. Maar het feit dat we hem niet kunnen zien, maar wel bij ons is, is nogal ingewikkeld. Wel vindt Seth het een fijn idee (heb ik het idee), dat hij altijd tegen Hem kan praten.
Hoe leggen jullie dit soort dingen uit?
Liefs, Anne

[/quote]