Ik moet nou toch eventjes slikken, want ik word nu met m’n neus op de feiten gedrukt dat Nils in maart naar de basisschool gaat. We kregen hiervoor gisteren een uitnodiging voor de info-avond die vanavond wordt gehouden (ook lekker op tijd). Op de envelop stond al vermeld in welke groep hij komt. Wat gaat 't hard! het nieuwe schooljaar is begonnen en deze avond is dus ook voor de instromers van dit schooljaar. Ben erg benieuwd.
Informatieavond basisschool
Spannend hoor.
Wanneer moet je je kindje eigenlijk inschrijven op een school?
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).
Ik heb Nils in april ingeschreven (toen was hij net een maand 3). Ik denk dat 't ook afhankelijk is van de school waar je je kids naar toe wilt hebben. Sommige speciale scholen (vrije school, montesori e.d.) hebben langere wachtlijsten. Ik zou zeggen, bel de school 'ns voor informatie.
ja, naar school! dan word ie echt groot he? spannend hoor, of ie het leuk vind.
groet
Mo
The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.
Wat een mijlpaal alweer he, heeft Nils er een beetje zin in? Jens wordt op de peuterspeelzaal al een beetje voorbereid en vindt het erg spannend en heeft het er regelmatig over.
Wij kregen trouwens bericht een paar maanden voor de zomervakantie, maart/april, voor het schooljaar waarin Jens naar de basisschool zal gaan, van de gemeente met een lijst van de scholen in onze gemeente en het verzoek op binnen een bepaalde tijd een afspraak te maken met de school om informatie te vragen en/of in te schrijven. Wij hebben voor de enige lagere school in ons eigen dorp gekozen.
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
Nils wil niets liever dan naar de “grote school”. De peuterspeelzaal ligt naast de basisschool bij ons in 't dorp en hij ziet dus elke keer de kinderen daar op 't schoolplein spelen. Geweldig vindt hij dat!
Spannend!
Ik mag maandag naar de infoavond.
Lucas wordt ook in maart 4 en hij heeft er veel zin in.
Hij wil alleen nog maar naar de basisschool.
Ik ben alleen bang dat het met hem de eerste tijd veel huilen zal zijn.
We zien wel, eerst maar eens naar de infoavond en nog een half jaartje wachten.
Het gaat allemaal al snel genoeg!
Een ontzettend cliché maar o zo waar
Groetjes Mim
He, wat grappig: Nils, Lucas en Jens worden alledrie in maart 4 jaar! En Marco (of vergis ik me nu en is dat de naam van zijn vader?) is ook van die leeftijd. Wat een toeval dat ik jullie nooit eerder ben tegengekomen op een of ander zwangerschaps- of babyforum.
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003
Ach jeetje, spannend hoe het met alle scholieren zal gaan, ik zag die van mijn schoonzus dan meteen zo veranderen. Gaat zo snel dan ineens denk ik, nou ben benieuwd hoor.
Groetjesmama van Evianne 03-04-2003
Het lijkt mij zo enorm spannend!!!
En een best wel grote overgang eigenlijk.
Van 2 dagdelen peuterspeelzaal (in ons geval dan) naar opeens elke dag naar de basisschool!
Volgens mij zijn die kids in het begin kapot…
Ik ben blij dat Stephan in Juni pas 4 jaar wordt en dus in het NIEUWE schooljaar op zijn gemak kan beginnen op de basisschool.
De kleuterklas is aan het begin van een jaar gelukkig nog niet zo vol, en daar ben ik erg blij mee. Zeker Stephan kennende…
Kan hij langzaam aan wennen.
Veel succes op de info-avonden allebei!(Sannie en Mim bedoel ik)
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 24 Sep 2004 00:29:23
De info-avond was harstikke leuk!!!
De juf die Nils krijgt is een schat, echt heel begaan met die kleuters. Dat merk je echt zoals ze over ze sprak. Ze is al wat ouder (tegen de 60 schat ik) en dus wat van de oude stempel, wat ik overigens absoluut niet verkeerd vind. Ik heb er echt een goed gevoel over.
Fijn zeg! het is toch een grote stap, naar school gaan. en als je dan een leuke juf treft is toch wel heel fijn.
Ik ben heel benieuwd hoe ie het gaat vinden.
ik heb nogal een probleem als gioia naar school gaat (nog heel ver weg ) ik spijbelde namelijk op de lagere school al ontzettend veel, en als ik er wel was zat ik meer op de gang dan in de klas. dus ik ben nou niet de persoon die haar zulk gedrag kan gaan verbieden eigenlijk
het zit in de familie hoor, mijn vader spijbelde al op de kleuterschool, dat stond ook altijd op zijn raporten, dus die heeft ie goed verstopt, tot wij van school af waren
moet ik toch misschien ook maar doen, al waren mijn cijfers altijd wel goed.
The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.
Nou ik ben ook geweest hoor!
En ook hier was het harstikke leuk!
Was een beetje bang, we hebben hier 2 scholen en ik had wat dingen over die andere school gehoord die me niet aanstonden.
Kwam wel heel erg over als een strafkamp
Ja sorry, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Maar aangezien Lucas geen kind is wat voorop loopt was ik bang dat hij daar niet goed uit de verf zou komen (om het maar ff zo te zeggen).
Ik weet nog niet bij welke juf hij komt, maar dat wachten we maar af. Wordt toch pas half maart, we hebben nog ff
Groetjes Mim
Gewijzigd door - mimpie op 27 Sep 2004 22:19:27
Mim, is 't dan nog niet duidelijk op welke van de twee scholen Lucas komt?
Bij ons is 't namelijk ook zo dat wij 2 scholen in 't dorp hebben, maar waar je geplaatst wordt is afhankelijk van aan welke kant van 't dorp je woont.
Ik heb hem maar op 1 school opgegeven hoor
Maar ik weet nog niet in welke klas, dus dat is even afwachten.
Groetjes Mim