Ik had van de week een informatieavond op de basisschool. J krijgt een hele aardige meester, maar wel een langdradige. Hij ging nog net geen puzzels maken of blokkentorens maken, maar liet alles zien waarmee de kinderen spelend konden leren en legde uit hoe het werkte.
Het beleid van de school is ‘vreedzame school’, dat wil ongeveer zeggen dat ze de kinderen stimuleren om problemen onderling zelf op te lossen. Bijvoorbeeld als iemand met een fiets wil spelen waar een ander al op zit, dat ze afspreken dat ze om en om gaan of dat dat kindje nog 3 rondjes mag en dan de ander.
Ze hebben twee kleuterklassen, groep 1a/2b en 2a/1b, dus J komt ook bij oudere kinderen in de klas. Als ik zo hoor waar die groep 2-ers mee bezig zijn, bedenk ik me dat J dat al redelijk goed kan. Tot 25 tellen (J telt tot 100), verschil lange en korte woorden, aanwijzen en tellen op juiste volgorde etc.
Ik maak me wat dat betreft wel een beetje zorgen, want J komt in maart op de basisschool en zal dan ruim 2 jaar kleuteren. Volgens de meester is dat een voordeel, maar omdat J op sommig gebied nogal voorlijk is, vraag ik me af of ie zich niet zal gaan vervelen en opstandig uit verveling gaat worden. Maar misschien loop ik op de zaken vooruit of heb ik te hoge verwachtingen van hem.
Gewijzigd door - SeeSeeEm op 12 Nov 2007 22:42:21