Ik ben Anne-Fleur, 30 jaar, relatie met m’n vriend is sinds januari uit, maar ik heb nog wel heel goed contact met hem, ben werkzoekend, volg deeltijd conservatorium hobo, praktijk aan het oprichten voor hobo en blokfluitles; wat ik ongeveer 2 dagen ga geven naast mijn uiteindelijke vaste baan. Ook wil ik over 'n paar jaar alleen moeder worden en wil ik mijn exvriend vragen de vader te worden van mijn kind. ik wil het kind alleen opvoeden en dat zo af en toe in de weekenden mijn vriend een deel van de zorg voor mijn kind op zich neemt. Wie van jullie als moeder heeft hier ervaring mee en hoe gaat zo zwanger raken in z’n werk en waar kan ik met deze vragen terecht in Utrecht, of wie wil mij hierbij verder helpen??? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties; bij voorbaat veel dank hiervoor. Lieve groet, Anne-Fleur
Info van moeders gevraagd?!
Tja Anne fleur
wat moet ik hier op antwoorden?
je wilt moeder worden over een aantal jaar en de vader zou je ex vriend moeten zijn? wat nu als een van beide een nieuwe relatie krijgt? hoe vul je je dromen dan in?
Lijkt me niet echt een optie
succes verder in elkegeval
Tries
Beste Tries,
Ik ben blij een reactie van je te ontvangen. Natuurlijk is wat jij zegt waar, maar onze relatie is beëindigd, doordat mijn vriend net als ik druk is met muziek maken en werk, waarbij op dit moment geen relatie past en hij bovendien erg gesteld is op z’n eigen vrijheid. Hij is dus iemand die veel ruimte nodig heeft. Verder wil hij wel heel graag vader worden; iets wat ik hem 100% toevertrouw, maar wil zijn vrijheid en alle ruimte die hij nu heeft daarbij behouden; vandaar dat ik op mijn manier een kind wil krijgen, zodat hij toch zijn vrijheid kan behouden. Ik zou het fijn vinden als ik op deze manier met hem een kind kan krijgen, maar leg me daar niet op vast en sluit andere dingen die jij noemde ook zeker niet uit,maar het is gezien onze sterke persoonlijkheden, hoe we met elkaar omgaan en beide sterk een kinderwens hebben zeker niet ondenkbaar. IK ben weer benieuwd naar je reactie. Lieve groet, Anne-Fleur
Hoi Anne fleur,
Ik vind dat nog steeds geen basis om een gezin te stichten je zegt zelf hij heeft vrijheid en ruimte nodig vrijheid met kleine kinderen wordt toch wel een moeilijk verhaal, tja als het kindje dan 1 per 2 weken bij zijn vader komt is…
toch is het vrij moeilijk een goede band (ouderlijke) met het kind te krijgen ik ken meerdere ouders die bv zijn gescheiden en 1 van beide de kinderen om het weekend ziet geven dat zelf ook aan…
Maar goed misschien denk ik er te ouderwets over
Gr Tries
En…vergis je niet in het alleen opvoeden en op laten groeien van een kind! Het lijkt allemaal erg leuk en zo’n roze wolk zit heel lekker, maar het is niet niks om de zorg voor een kind zo ongeveer alleen te hebben in het dagelijks leven.
Ik ben heel blij dat ik dingen als de avondspits, het in bad doen, opstarten om met kinderen en alle toebehoren aan tassen, jassen, wagen op pad te gaan niet altijd alleen hoef te doen.
Geloof me, het is veel drukker dan je denkt!
Groetekes, Sje
Inderdaad, een kind opvoeden is niet niks. Het lijkt allemaal wel zo makkelijk volgens de boekjes maar in de praktijk komt er echt wel meer bij kijken.
En wat als je er opeens 2 krijgt! Je weet het maar nooit.
En als ik lees dat je vriend juist ook zijn vrijheid wil ben ik echt benieuwd hoe dat dan straks zal gaan als hij zijn kind 1 a 2 dagen per week ziet. Vind hij het dan nog wel zo leuk als hij/zij een vieze luier heeft,.loopt te huilen. een dagje niet in zijn/haar hum is??? Dat zijn wel dingen waar je goed over na moet denken.
Wil je nou niet aanpraten dat je dit niet moet doen maar wil je wel zeggen dat het niet zomaar een broodje is wat je bij de bakker koopt. Het is een kind. en daar moet je als beide ouders goed voor zorgen.
liefs Diana
tja dubbel aan de ene kant
er zijn zoveel kinderen van gescheiden ouders , die ruzie hebben en niet goed met elkaar omgaan enz…
aan de andere kant , tuurlijk heeft een kind zowel een vader als moeder nodig en in principe kiest niemand voor het alleen ouderschap
in deze situatie , zijn de ouders bevriend en als ze zich er allebei goed bij voelen
waarom niet , aan liefde geen gebrek
wat ik alleen hoop is dat als het kind er eenmaal is , het ook zo in de praktijk gebracht word ,en dat hij niet onverhoopt cold feet krijgt en pleite is!!!
dus goeie gesprekken vooraf is niet verkeerd
ik snap wel gezien je leeftijd , dat je het wilt hoor ,en zo op papier is het een hele mooie oplossing , hoop in de praktijk ook!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd