Infacol

Hallo,

Ik ben vrijdag begonnen met infacol en heb het idee dat mijn zoontje er van gaat spugen en zaterdag heeft hij zelfs 1 x een halve fles ongeveer en 's avonds een hele fles uitgespuugd. Ook drinkt hij minder dan voorheen.
We zijn nu eerst gestopt met de infacol geven de fles nu in 2 a 3 keer zodat zijn maagje even weer tot rust kan komen en tot nu toe gaat het goed en heeft hij niet meer gespuugd gelukkig.
Wie herkend dit. Misschien is het ook wel toeval en was hij gewoon niet helemaal lekker. Over een tijdje willen we het nog een keer proberen om te geven en kijken hoe hij er dan op reageerd.

Hoi,

Wat is infacol?
Wat doet het?
Waarom ging je dat gebruiken?
En hoe oud is je zoon?

Het zou best kunnen hoor, dat hij zich niet lekker voelde
door een verkoudheid, griepje of weet ik wat.
Dat gebeurt toch regelmatig met die kleintjes.
En de behoefte aan eten/drinken verschilt ook, zoniet per dag,
dan zeker per week.

M.

Hallo,

Ik heb mijn zoontje ook infacol gegeven. Had het idee dat hij nog meer last had van zijn darmpjes. Hij heeft er niet van overgegeven, maar lekker is het ook niet. (ik probeer eerst alles zelf voordat ik het mn kineren geef).
Ik kan niet precies vinden hoe oud je zoontje is (ben nieuw op het forum), maar ik ben er mee opgehouden. Heb het 3 weken geprobeerd toen hij ongeveer 2 maanden was. Hij is nog steeds een moeilijk “poeper” (is nu bijna 8 maanden) maar nu hij groente en fruithap krijgt gaat het een stuk beter en is het bijna elke pamper raak!
Wat mijn wijkverleegkundige adviseerde was lactulose gebruiken. Dit is niet schadelijk en het maakt zeker de darmpjes niet lui (zoals heel veel mensen beweren). Het maakt enkel gassen en weke ontlasting en dat is neem ik aan de bedoeling.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Dorien

Mijn zoontje is 3,5 week. Infacol is voor buik-darmkrampjes en vastzittend lucht. Het schijnt dat krampjes worden veroorzaakt doordat luchtbelltjes aan de darmwand blijven zitten waardoor ze kramp krijgen. Infacol maakt hier een grote bel van en zorgt ervoor dat het overtollige lucht weg kan. Infacol wordt niet in de bloedbaan opgenomen.
Doordat hij veel zuigkracht heeft krijgt hij veel lucht binnen zelfs met een speciale fles bornfree krijgt hij nog lucht binnen en zuigt vaak de speen vacium.

Ik gebruikte voor Joey Sab-simplex. De werking is volgens mij hetzelfde als Infacol… Hier heeft het altijd goed geholpen!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hoi hier net als wil met bo, bij mees ook gebruikt vanaf 2 weken. Wondermiddel, nooit geen problemen mee gehad terwijl mees ook een moeilijke poeper is en inderdaad nu aan de lactulose zit. Denk dat het toeval is wat jij met de kleine hebt.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Gewijzigd door - luna en mees op 09 Nov 2009 13:41:57

Kijk, zo is er meteen een boel meerduidelijk

Als alternatief kun je ook Cinababy gebruiken, van VSM.

M.

Hoi hoi,

hier ook infacol gebruikt vanaf ong 2 weken tot 3 maanden volgens mij. Het hielp hier perfect en juist als ik het niet gebruikte ging het mis!!! Onze Lisa is overigens geen moeilijke poeper meer maar heeft wel gelijk last van haar darmpjes en gassen als ik iets nieuws probeer… maar daar komen we wel doorheen voordat ze een jongetje is

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie