Inenting oorontsteking

Hallo allemaal.

Helaas heeft mijn dochtertje nu al twee keer een behoorlijke middenoorontsteking gehad.

Nu ben ik op inter aan het zoeken geweest naar een vacinatie hiertegen. Op de ene site staat dit, op de andere wat anders. Volgens het consultatiebureau bestaat er niets tegen, maar volgens een universiteit in België bestaat het al wel.

Wie van jullie heeft er wat van gehoord og gelezen ofdergelijke. Het mooiste zou natuurlijk zijn als er iemand reageert die er ervaring mee heeft of iemand kent met ervaring. Onze voorkeur gaat namelijk helemaal niet uit naar de traditionele buisjes (klopt niet naar mijn idee lijkt me ook niet prettig voor een baby als het al mogelijk is).

Groetjes Patricia.

ik denk als dat bestond
dat geen een kindje meer oorontsteking zou hebben
en het komt helaas heel vaak voor
ik denk dat er niks anders op zit dan buisjes
normaalste zaak van de wereld hoor
ik heb er zat in mijn omgeving die buisjes hebben
en geen last meer hebben
ik heb het zelf regelmatig en het doet echt superzeer

groetjes nancy ( mama van randy 10
damon 7
chloe 3mnd )

ik denk niet dat dat bestaat hoor,dan we het allemaal al wel gehad

Hallo,
Uit België komen heeft soms zo z’n voordelen.
Hier is een inenting (vaccin) tegen pneumokokken nu zo goed als verplicht en wordt sinds begin dit jaar ook gratis gegeven bij Kind en Gezin (vorig jaar nog 70 euro per spuit)
Deze help dus ook tegen middenoorontstekingen…
Ik weet dat deze bij jullie nog niet echt gepromoot wordt maar ik ken toch een aantal kindjes die pneumokokken gehad hebben en dan ben je veel voorzichtiger als je weet dat ze er blind of doof van kunnen worden.

bij ons worden de baby’s ook in geent tegen pneu
van af twee maanden en dan drie keer
maar ik wist niet dat het ook hielp voor middenoorontsteking

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat hebben ze mij toch verteld…

nou daar ben ik blij om
bij ons hebben ze het er niet bij verteld
maar het is wel een nieuwe vaccinatie
mijn oudste kinderen hebben dat niet gehad
ach ze worden gelukkig steeds in de medicie

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag (31 januari) moest ik weer langs de huisarts met Elvira. Voor de controle op haar oortjes. Helaas had ze nogsteeds last van een loopoor. De antibiotica moet ik nog een week toedienen in haar oortjes.

Met de huisarts heb ik het ook gehad over de de inenting. Helaas zegt onze huisarts dat zij de inenting niet wil en kan geven (dat ze er niet aan kan komen zoals ze zegt geloof ik alleen niet). Zij is een groot voorstander van de keel- en/of neusamandelen te laten knippen.

Volgende week donderdag moeten we met haar naar de KNO-arts. Met hem of haar ga ik het er ook over hebben en maar kijken wat dit persoon erover te melden heeft.

Groetjes Patricia.

Iedere huisarts/kinderarts heeft zo z’n eigen mening. Onze kinderarts is een hele lieve en neemt zelfs in het weekend op en zal als het dringend is steeds tijd maken (2x voorgekomen) maar is tegen antibiotica en cortisone, eigenlijk is ze voorstander van homeopathie. Als onze duts heel ziek is gaan we dus langs bij onze huisarts vanaf nu. Die vindt het beter een ziekte snel te snijden zodat het kind niet zolang hoeft te lijden. De kinderarts van Kind & Gezin begon laatst over het besnijden van onze kapoen… ik heb er nog niet over nagedacht maar toch…