Ineens wakker 's nachts

Nanik heeft altijd heerlijk doorgeslapen tot een paar dagen geleden.
Ineens is ze wakker om een uur of 3 en dan 1,5 uur lang. Ze huilt niet maar ligt te brabbelen enzo en is dus klaar wakker. Speentje wil ze niet en ik wil ze ook geen fles geven. Weet iemand hoe dit ineens komt en vooral wat we eraan kunnen doen

Bianca

Hoi Bianca,

Hoe laat krijgt hij zijn laatste fles?
Dit kan je het beste zo laat mogelijk doen zo rond 22.30/23.00 uur.
Dan slaapt ie vast wel door.
Het zou ook kunnen dat je zoontje een plas/poepluier heeft en
daar houden ze niet zo van.
Dus: luier verschonen en daarna weer terug leggen en speen
proberen. (als je de luier verschoont niet praten want dan
blijft hij zo wakker. Stop de speen alvast maar in)
En mocht hij daarna nog wakker zijn dan toch nog maar even fles
maken.
Je zou gewoon de hoeveelheid kunnen geven die je overdag ook geeft.
Drinkt hij bijv. een paar dagen achter elkaar maar 90 cc dan geef
je dat.
Als hij geen fles melk wil dan gewoon laten liggen, valt vanzelf weer
in slaap.
Gaat vast met een paar dagen weer doorslapen!
Laat je nog iets horen?

Groeten Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 12 week oud.

Hoi Bianca,

ik neem aan dat Nanik geen late fles meer krijgt zoals Heleen hierboven vraagt, tenminste daar zijn wij al met 5 maanden mee gestopt.
Het zoontje van mijn vriendin had laatst hetzelfde en dat was gewoon een sprongetje. Zij heeft 1,5 week 's nachts met haar zoontje beneden zitten spelen en toen sliep hij opeens weer door. Dus hopelijk voor jou is dit ook maar van korte duur.

Groetjes,
Inge

hallo

om nog een late fles te geven lijkt ze me ook wat oud
die zal inmiddels wel vervallen zijn ,
ik denk ook dat dit maar eens fase is ,huilt ze niet en valt ze weer in slaap,zou ik der niet al te veel aan doen

Nee ze krijgt inderdaad geen late fles meer en daar wil ik ook niet weer aan beginnen hoor.
Vanacht ging het goed. ik hoorde ze even om 12.00 uur maar daarna niet meer tot half 7 vanochtend. heerlijk dus.
Zag gisteren avond wel weer een tandje (nummer 6 alweer) dus misschien was dat het.

Bedankt voor de reactie hoor

Bianca

hoi hoi,

mijn dochter heeft soms ook dagen achter elkaar dat zij wakker is. terwijl zij normaal gesproken doorslaapt.
ik heb ook nooit meer een nachtvoeding gegeven hoor.
als zij huilt ga ik naar haar toe snachts en troost ik haar net zo lang totdat zij weer terug kan ik bed of ik troost haar in bed. maar het zijn ook tijden niet gelukt en dat slaapt zij uiteindelijk bij ons in bed.
het houdt vanzelf weer op en waar het dan aan ligt is meestal een raadsel. het is gewoon op dat moment een feit.

groetjes fenne